|
|
Понедельник Великой седмицы
В Неделю Ваий вечера,
На Господи воззвах, поставим стихов 6, и поем самогласны три, повторяюще сия, глас 8:
Радуйся и веселися граде Сионе: красуйся и радуйся Церкве Божия: се бо Царь твой прииде в правде, на жребяти седя, от детей воспеваемый: осанна в вышних, благословен еси Имеяй множество щедрот, помилуй нас.
Прииде Спас днесь во град Иерусалим, исполнити писание и вси прияша в руки ваиа: ризы же подстилаху Ему, ведуще, яко Той есть Бог наш, Емуже херувими вопиют непрестанно: осанна в вышних, благословен еси Имеяй множество щедрот, помилуй нас.
На херувимех носимый, и певаемый от серафим, возсел еси на жребя Давидски Блаже, и дети Тя воспеваху Боголепно, иудее же хуляху беззаконно: стропотное языков, седалище жребца прообразоваше, из неверия в веру претворяемое: слава Тебе Христе, едине Милостиве и Человеколюбче.
Слава: Радуйся и веселися:
И ныне: На херувимех носимый:
Вход. Прокимен обычный: Се ныне благословите:
На стиховне стихиры самогласны, глас 2:
От ветвий и ваий, яко от Божественна праздника, в Божественный прешедше праздник, к честному Христовых страстей, вернии, стецемся таинству спасительному: и Сего видим за нас страсть терпяща вольную, Тому же пение подобное благодаряще воспоим, умильно зовуще: благоутробия источниче, и спасения пристанище, Господи слава Тебе.
Стих: Воспойте Господеви песнь нову.
Глас 3: Страшно еже впасти в руце Бога жива: Сей судия есть помышлений и мыслей сердечных. Никтоже да внидет искушаяй веру непорочную: но в кротости и страсе Христу приступим, да приимем милость, и благодать обрящем, во благовременную помощь.
Стих: Видеша вси концы земли спасение Бога нашего.
Глас 7: Сонмице лукавая и прелюбодейная, своему мужу не сохраншая веру, что держиши завет, егоже не была еси наследница? Что хвалишися о Отце, Сына отвергшаяся? Пророки не прияла еси, Сына возвестившия. Поне своих чад усрамися, сице вопиющих: осанна Сыну Давидову, благословен Грядый во имя Господне.
Слава, глас 2: От ветвий и ваий:
И ныне, глас 3: Страшно еже впасти в руце Бога жива:
Ныне отпущаеши: И по Отче наш, тропарь: Богородице Дево радуйся: И прочая яко обычно. И обычныя поклоны.
Вестно буди, яко Богородице Дево: и прочая, со сладкопением поются, во святыя Четыредесятницы Недели, такожде и в настоящую. В прочия же дни Великия седмицы поскору глаголются.
В Неделю вечера,
Повечерие глаголем малое, на немже поем трипеснец господина Андреа Критскаго. Ирмос по дважды. Тропари колико их есть. И последи ирмос оба лика вкупе. Такожде творим и в прочия Великия седмицы вечеры, на Повечерии. Глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Сокрушившему брани мышцею Своею, и проведшему Израиля сквозе Чермное море, поим Ему яко Избавителю нашему Богу: яко прославися.
Иосифово целомудрие подражаим вернии, разумеим Почетшаго человеческое словесное существо, всяцем хранением поживше добродетелию действительною.
Добрых неделание уподобися смоковнице: сего убо уклонимся, да не изсхнем якоже она тогда, соборище листвием покрывающееся преднаписующая.
Образ Владычень подписуя Иосиф, в ров ввержен бывает, продается от сродник, вся терпит приснопамятный, во образ поистинне Христов.
Смоковницы безплодствия убежавше братие, разумеим образ, да не изсхнем якоже она тогда, егда возвращаяся Человеколюбец прииде к ней алча.
Иисус за мир тщася пострадати волею, идет со ученики Своими во град Иерусалим к вольней страсти, юже прииде пострадати.
Прилепившеся Господеви вся тщащемуся пострадати, готови будем на оплевание, на поругания, и на уничижения: яко да пречистыми Его страстьми спрославимся вернии.
Страстьми страсти исцеляет, Пострадавый о нас: хотя бо производит, на наше существо человеческое, животворная Своя страдания, да мы спасемся.
Слава: Три безначальна прославляю, три Свята пою, три соприсносущна во едином Существе проповедаю: Един бо во Отце, Сыне и Духе славословится Бог.
И ныне, Богородичен: Жезл убо Моисеов, и жезл Ааронов, странное претворение, и паче ума смотрение имеша: Твое же чрево Богородительнице, рождество обновляет новое.
Седален, глас 4.
Подобен: Явился еси:
Смоковницы осуждение да не предварит тя: но благия плоды потщися сердца броздами душе творцу Твоему Христу возвести, в покаянии Ему приносящи.
Песнь 8.
Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте и превозносите во вся веки.
Целомудрием украсивше житие, и мудростию сохранивше веру, правды нравы взыщем, да в мужестве последующе, Христови сраспнемся.
Другую Еву обрет египтяныню, не победися к неподобному деянию патриарх Иосиф, но ста якоже некий адамант, от страстей не ят греховных.
Преходя житейская шествия Спасе мой, взалкал еси волею, спасения всех желая: сего бо взалкал еси, обращения от Тебе удаленных.
Праотец вкуш от древа, яко познася наг и посрамлен, листвие смоковное взем препоясася: соборище бо обнаженное Христа проображашеся.
Готовися душе прежде исхода, устрой себе ко оному житию: и Христу тебе ради пострадати тщащемуся, да тя прославит, потщися спострадати, и сраспятися, и умрети.
Како не ужаснется смерть, Спасе мой? Како не убоится ад сретый Тя, по благоизволению к страсти тщащагося, и о неправедных праведна Тя зря пострадати пришедша?
Лазарево востание видевше иудеи, священницы и левити клятвенное согласие завистию уготовльше, лестию предательства, Христа предаша на смерть Пилату.
Агница Твоя и Раба и Дева, к страсти Тя устремляющася видящи, и душу о нас полагающа, добраго Пастыря, утробою Матернею по Тебе рыдаше.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Яко Единицу Существом пою Тя, яко Троицу Лицы Тя чту, Отче, и Сыне, и Душе Пресвятый: безначальную державу Твоего Царствия славлю во веки.
И ныне, Богородичен: Молит Тя Христе Богородица, молит ученик Твоих собор: Твой мир даруй мирови Твоему, и щедроты Твоя подаждь нам богатно во веки.
Хвалим, благословим:
Ирмос: На горе святей прославльшася:
Песнь 9.
Ирмос: Чужде матерем девство, и странно девам деторождение: на Тебе Богородице обоя устроишася. Тем Тя вся племена земная непрестанно величаем.
Чужде есть нечестивым целомудрие, и странно праведником законопреступление, Иосиф же великий уклонися греха, и целомудрия бысть образ, и подобие воистинну Христово.
Чужде есть беззаконником благозаконие, и странно неверным Богоразумие: иудее же сия отринуша за беззаконие. Темже и едини сами наследоваша, якоже смоковница, клятву.
Взалка человеческаго спасения, хлеб сый жизни, Христос и Бог мой. Темже смоковницу предварив, безплодное соборище, листвием обрастшую законно, яко виде, проклят.
Законное неплодие проклял еси, яко листвие процветающее писменосенный разум, плодов же дел не имущее за беззаконие: нас же всех благодати сынов, Спасе благослови.
Жезл убо Моисеов древле в змию, Ааронов же жезл в зелено преложися, и процвете листвие: неплодное же изсохшее соборище законопреступное, в неплодную преложися смоковницу.
Готови Иудее священники твоя, и устрой руце к богоубийству: се бо прииде кроткий и молчаливый на страсть, Агнец сый и Пастырь наш, Христос Царь Израилев.
Приими Иудее Царя, се бо на страсть приходит волею, да постраждет, и спасет зовущия непрестанно: благословен Грядый спасти Крестом всяческая.
Обратил есть Иудее, праздники твоя в плачь Владыка, по пророчеству: богоубийца бо показалася еси обращшаго древле камень, и несекомый во источники водныя и езера, якоже поет Давид.
Слава: Чужде есть беззаконным, еже Тя славити безначальное Существо, Отца, и Сына, и Святаго Духа, несозданное вседержительство, Имже весь мир соделася, манием Божественныя державы Твоея.
И ныне: Приводим в молитву Богородицу: Тоя молитвами и апостол Твоих, общники ны сотвори Владыко благих Твоих, и светлости сподоби Спасе Воскресния Твоего.
И паки ирмос тойже: Чужде матерем: Таже и прочее обычно. И отпуст.
Ведомо буди, яко в сию святую Великую седмицу единою совершаем Псалтирь, и глаголем на Утрени кафисмы три, и на часех, 3-м и 6-м, две. И совершаются в среду. В Великую же Субботу стихословятся Непорочны, в Вечернях же глаголем обычно: Ко Господу внегда скорбети ми:
|