Неделя 5-я Великого поста


ГлавнаяТриодьНеделя 5-я Великого поста

В субботу на ЛитургииВечерняУтреняЛитургия

Неделя пятая святых постов, память прп. Марии Египетской


Последование подобне, якоже и в прочих Неделях: в нейже поем и Минеи последование случившагося святаго. Инии же последнейшии предаша пети в сию Неделю последование преподобныя матере нашея Марии Египетския.

В субботу вечера, на Малей вечерни,

на Господи воззвах, поставим стихов 4: и поем стихиры воскресны Осмогласника 3, повторяюще 1-й стих, глас 1. Творение преподобнаго отца нашего Иоанна Дамаскина

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Вечерния наша молитвы, приими Святый Господи, и подаждь нам оставление грехов, яко един еси явлей в мире Воскресение.

Обыдите людие Сион, и обымите его, и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: яко Той есть Бог наш, избавлей нас от беззаконий наших.

Приидите людие, воспоим и поклонимся Христу, славяще Его из мертвых Воскресение: яко Той есть Бог наш, от прелести вражия мир избавлей.

Слава, и ныне: Богородичен догматик:

Девственное торжество днесь братие, да взыграется тварь, да ликовствует человечество: созва бо нас святая Богородица, нескверное сокровище девства: словесный втораго Адама рай: хранилище соединения дву естеству: торжество спасительнаго примирения: чертог, в немже Слово уневестивый плоть воистинну: легкий облак, Иже над херувимы Сущаго, с телом носивший. Тоя молитвами Христе Боже спаси души наша.

Таже, Свете тихий: Прокимен: Господь воцарися: со стихи его. И по Сподоби Господи в вечер сей: иерей ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну:

Страстию Твоею Христе от страстей свободихомся, и Воскресением Твоим из истления избавихомся, Господи слава Тебе.

И ины стихиры Пресвятыя Богородицы.
Подобен: Н
ебесных чинов:

Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.

Препрославлена еси в роде родов, Дево Мати Отроковице Богородице Марие, мира предстательство, рождши плотию Сына Безначальнаго Отца, соприсносущна же Духу воистинну: Егоже моли спастися нам.

Стих: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.

Содержимии скорбьми неначаемыми Чистая, Тя предстательство едино имуще Дево, вопием благодарно: спаси ны Всесвятая Богоневестная: Ты бо еси мира прибежище, и заступление рода нашего.

Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.

Обновися мир в Рождестве Твоем Богородительнице Отроковице, верных спасение, и неусыпаемая предстательнице благочестно молящих Тя Пречистая, не престай молящи прилежно о всех поющих Тя.

Слава, и ныне: догматик, глас тойже:

Облак Тя света присносущнаго Дево, пророк именова: из Тебе бо яко дождь на руно сшед Слово Отчее, и из Тебе возсиявый, мир просвети, прелесть упраздни Христос Бог наш. Того молящи прилежно Пресвятая, молимся, не престай о нас, иже истинную Богородицу исповедающих Тя.

Таже: Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Отче наш: тропарь воскресный. Слава, и ныне, Богородичен его. Ектениа малая, и отпуст.

Во светильничном по предначинательном псалме и обычном стихословии, на Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем Осмогласника стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3.

Стихиры воскресны Осмогласника, глас 1.

Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

Вечерния наша молитвы приими Святый Господи, и подаждь нам оставление грехов, яко един еси явлей в мире Воскресение.

Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.

Обыдите людие Сион, и обымите его, и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: яко Той есть Бог наш, избавлей нас от беззаконий наших.

Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.

Приидите людие, воспоим, и поклонимся Христу, славяще Его из мертвых Воскресение: яко Той есть Бог наш, от прелести вражия мир избавлей.

Ины стихиры анатолиевы, глас 1.

Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.

Веселитеся небеса, вострубите основания земли, возопийте горы веселие: се бо Еммануил грехи наша на Кресте пригвозди, и живот даяй, смерть умертви, Адама воскресивый, яко Человеколюбец.

Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? яко у Тебе очищение есть.

Плотию волею распеншагося нас ради, пострадавша и погребенна, и воскресша из мертвых, воспоим глаголюще: утверди православием Церковь Твою Христе, и умири жизнь нашу, яко Благ и Человеколюбец.

Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.

Живоприемному Твоему гробу предстояще недостойнии, славословие приносим неизреченному Твоему благоутробию, Христе Боже наш: яко Крест и смерть приял еси Безгрешне, да мирови даруеши Воскресение, яко Человеколюбец.

И преподобныя стихиры, подобны 3, творяще я на 4. Глас 6.
Подобен: В
сю отложивше:

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Тебе убо возбраняше честных взирания, скверн прежде привлеченное сквернение: твое же чувство, и твоя богомудрая содеянных совесть, к лучшим тебе обращение содеяша. На икону бо воззревши благословенныя Богоотроковицы, всех покаявшися прегрешений своих всехвальная прежних, в дерзновении честному Древу поклонилася еси.

Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Тебе убо возбраняше честных взирания:

Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.

Местом поклонившися радостно святым, добродетели напутное спасительнейшее, оттуду прияла еси, и зело потекла еси доброе шествие: и струю прешедши Иорданскую, в жилище Предтечево усердно вселилася еси, и страстей свирепство жительством омрачила еси, истончавающи в дерзновении, приснопамятная мати, плотская свойства.

Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.

В пустыню вселившися твоих страстей образы от души отъяла еси, боговиднейшее изображение в души написавши, добродетелей виды: и толико просияла еси, яко и водами легко преходити блаженная, и от земли взиматися в твоих к Богу молениих: и ныне в дерзновении всеславная Марие Христу предстоящи, молися о душах наших.

Слава, глас 4: Очудотвори Христе Креста Твоего сила, яко и яже прежде блудница, постническим подвигом подвизася: отнюдуже и немощное отвергши, доблественно сопротивоста на диавола. Темже и почесть победы носящи, молится о душах наших.

И ныне, Богородичен. Глас 1-й.

Всемирную славу, от человек прозябшую, и Владыку рождшую, небесную дверь воспоим Марию Деву, безплотных песнь, и верных удобрение: Сия бо явися небо, и храм Божества: Сия преграждение вражды разрушивши, мир введе, и Царствие отверзе. Сию убо имуще веры утверждение, поборника имамы из Нея рождшагося Господа. Дерзайте убо, дерзайте людие Божии: ибо Той победит враги, яко всесилен.

Вход. Прокимен дне.

На литии стихира храма.

На стиховне стихиры Осмогласника, глас 1.

Страстию Твоею Христе, от страстей свободихомся, и Воскресением Твоим из истления избавихомся, Господи слава Тебе.

Ины стихиры, по алфавиту

Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.

Да радуется тварь, небеса да веселятся, руками да восплещут языцы с веселием: Христос бо Спас наш, на Кресте пригвозди грехи наша: и смерть умертвив живот нам дарова, падшаго Адама всероднаго воскресивый, яко Человеколюбец.

Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.

Царь сый небесе и земли непостижиме, волею распялся еси за человеколюбие. Егоже ад срет доле, огорчися, и праведных души приемша возрадовашася: Адам же, видев Тя Зиждителя в преисподних, воскресе. О чудесе! како смерти вкуси всех Жизнь? Но якоже восхоте мир просветити зовущий, и глаголющий: воскресый из мертвых, Господи слава Тебе.

Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

Жены мироносицы, мира носяща, со тщанием и рыданием гроба Твоего достигоша, и не обретша пречистаго тела Твоего, от ангела же уведевша новое и преславное чудо, апостолом глаголаху: воскресе Господь подая мирови велию милость.

Слава преподобныя, глас 2: Душевная ловления, и страсти плотския мечем воздержания посекла еси: помысла прегрешения молчанием обучения подавила еси, и струями слез твоих пустыню всю напоила еси, и прозябла еси нам покаяния плоды. Темже твою память преподобная празднуем.

И ныне, Богородичен, в тойже глас:

О чудесе новаго всех древних чудес! Кто бо позна Матерь без мужа рождшую, и на руку носящую, всю тварь Содержащаго? Божие есть изволение, рождшееся. Егоже яко Младенца Пречистая, Твоима рукама носившая, и матерне дерзновение к Нему имущая, не престай молящи о чтущих Тя, ущедрити и спасти души наша.

Отпустительный воскресен.

И преподобныя, глас 8: В тебе мати известно спасеся еже по образу: приимши бо крест, последовала еси Христу и деющи учила еси: презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души вещи безсмертней. Темже и со ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.

И Богородичен: Иже нас ради рождейся от Девы:

Тыяжде и на Бог Господь:

И прочее последование яко обычно.

В субботу на ЛитургииВечерняУтреняЛитургия

 

Hosted by uCoz