|
|
Неделя четвертая по Пасце, разслабленнаго
В субботу вечера, на Малей вечерни.
На Господи воззвах: стихиры воскресны 4, глас 3: Твоим Крестом Христе Спасе: Просветишася всяческая: Славлю Отца и Сына силу: Кресту Твоему честному: Слава: глас 5: Взыде Иисус во Иерусалим: [Вся сия стихиры ищи на Велицей вечерни.]
И ныне: Богородичен, догматик, глас 3:
Превелие чудо: Дева рождшая, и рожденное Бог, прежде век предъявленное рождение, и совершенное паче естества. О таинства страшнаго, еже и мыслимое неизреченно пребывает, и зримое не поемлется! Блаженна Ты еси Пречистая Отроковице, Адама земнороднаго Дщи, и Бога Вышняго явльшаяся Мати: Того моли спастися душам нашим.
На стиховне стихира воскресна: Страстию Твоею:
Таже стихиры Богородицы, глас 3.
Подобен: Велия Креста:
Стих: Слыши Дщи и виждь:
Великое Тобою благодеяние Пречистая получивше, со ангелы Рождение Твое славим, сподобльшееся из утробы Твоея родитися, крайняго ради благоутробия, и возсоздавшаго человеческий род.
Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
Тя вси прибежище и божественный покров Чистая, грешнии в житии стяжахом, Дево: молим убо вси Твое благоутробие, не отступи от нас, молимся, но помилуй и спаси.
Стих: Лицу Твоему помолятся:
Еже радуйся Богородице Мати Приснодево, перстнии Твои раби приносим достойно, с Гавриилом божественным чиноначальником: ибо радости ходатаица, и радование Ты была еси мирови.
Слава, и ныне: глас 8: В притворе Соломонове: [ищи на Велицей вечерни, на стиховне, Слава:]
Тропарь гласа. И отпуст.
На Велицей вечерни.
На Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем стихиры воскресны 3, и восточны {анатолиевы} 4: и о разлабленном самогласны, 2, повторяюще первую.
Стихиры воскресны, глас 3:
Твоим Крестом Христе Спасе, смерти держава разрушися, и диаволя прелесть упразднися: род же человеческий верою спасаемый, песнь Тебе всегда приносит.
Просветишася всяческая, Воскресением Твоим Господи, и рай паки отверзеся: вся же тварь восхваляющи Тя, песнь Тебе всегда приносит.
Славлю Отца и Сына силу, и Святаго Духа пою власть, нераздельное, несозданное Божество, Троицу Единосущную, царствующую в век века.
Ины стихиры, анатолиевы:
Кресту Твоему честному покланяемся Христе, и Воскресение Твое поем и славим: раною бо Твоею мы вси исцелехом.
Поем Спаса от Девы воплощшагося: нас бо ради распятся, и в третий день воскресе, даруя нам велию милость.
Сущим во аде сошед Христос благовести: дерзайте, глаголя, ныне победих, Аз есмь Воскресение, Аз вы возведу, разрушив смертная врата.
Недостойно стояще в пречистом дому Твоем, вечернюю песнь возсылаем, из глубины взывающе Христе Боже: просветивый мир тридневным Воскресением Твоим, изми люди Твоя от руки врагов Твоих Человеколюбче.
Ины стихиры самогласны, о разслабленном. Глас 1:
Дланию пречистою создавый человека, пришел еси Благоутробне недугующия исцелити Христе, разслабленнаго во Овчей купели, словом Твоим возставил еси: кровоточивой же болезнь исцелил еси: хананеи отроковицу стужаемую помиловал еси, и прошения сотника не презрел еси. Сего ради зовем: всесильне Господи, слава Тебе. [Дважды.]
Непогребен мертвец сый, разслабленный видев Тя, возопи: помилуй мя Господи, яко одр мой гроб мне бысть. Что ми приобретение живота? Не требую Овчия купели, не имам бо никогоже влагающа мя, возмущающимся водам: но к Тебе источнику прихожду исцелений, да и аз со всеми зову: всесильне Господи, слава Тебе.
Слава: глас 5:
Взыде Иисус во Иерусалим на Овчую купель, глаголемую иудейски Вифесда, пять притворов имущую: в тех бо слежаше множество немощствующих. Ангел бо Божий по вся лета сходя, возмущаше ю, и здравие подаваше приступающим верою. И видев Господь многовременна человека, глаголет к нему: хощеши ли здрав быти? Немощствуяй отвещаваше: Господи, человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в купель: врачем издах все имение мое, и милости улучити не сподобихся. Но Врач душ и телес глаголет к нему: возми твой одр и ходи, проповедуя Мою силу, и велию милость в концех.
И ныне, Богородичен, глас 3:
Како не дивимся Богомужному Рождеству Твоему, Пречестная? Искушения бо мужескаго не приемши Всенепорочная, родила еси без отца Сына плотию прежде век от Отца рожденнаго без матере, никакоже претерпевшаго изменения, или смешения, или разделения, но обою существу свойство цело сохраншаго. Темже Мати Дево Владычице, Того моли спастися душам, православно Богородицу исповедающих Тя.
Вход: Свете тихий: Прокимен: Господь воцарися: со стихи его.
На литии стихира храма.
Слава, глас 5:
При Овчей купели, человек лежаше в немощи, и видев Тя Господи, вопияше: человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в ню. Егда же прихожду, ин предваряет мя, и приемлет исцеление: аз же немощствуяй лежу. И абие умилосердився Спас, глаголет к нему: тебе ради Человек быв, тебе ради в плоть облекохся, и глаголеши: человека не имам: возми одр твой и ходи. Вся Тебе возможна, вся послушают, вся повинуются: всех нас помяни, и помилуй Святый, яко Человеколюбец.
И ныне: Богородичен, глас тойже:
Храм и дверь еси, палата и престол Царев, Дево Всечестная: Еюже Избавитель мой, Христос Господь, во тме спящим явися, Солнце сый правды, просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею. Темже Всепетая, яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, непрестанно моли спастися душам нашим.
На стиховне стихира воскресна, глас 3:
Страстию Твоею Христе, омрачивый солнце и светом Твоего Воскресения, просветивый всяческая, приими нашу вечернюю песнь Человеколюбче.
И стихиры Пасце, с припевы их: ищи в Неделю Пасхи на Утрени.
Слава: глас 8:
В притворе Соломонове, тамо слежаше множество немощствующих, и преполовившуся празднику, обрете Христос тридесять осмь лет разслаблена лежаща, Владычним гласом глаголет к нему: хощеши ли здрав быти? Немощствуяй отвещаваше: Господи, человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в купель. Он же глаголет к нему: возми одр твой, и ходи: се здрав был еси, ктому не согрешай. Богородицы молитвами низпосли нам велию милость.
И ныне: Воскресения день: Христос воскресе: единожды. И прочее, яко предписася в мимошедшую Неделю.
Отпустительный тропарь, глас 3:
Да веселятся небесная, да радуются земная, яко сотвори державу мышцею Своею Господь: попра смертию смерть, первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.
Слава, и ныне: Богородичен.
Тя ходатайствовавшую спасение рода нашего воспеваем, Богородице Дево: плотию бо от Тебе восприятою Сын Твой, и Бог наш, Крестом восприим страсть, избави нас от тли, яко Человеколюбец.
Аще же не будет бдения, на Полунощнице поем канон Троичен во Октоихе, гласа 3-го. И Достойно есть: и прочее яко обычно. И отпуст.
|