|
|
Неделя пятая по Пасце, самаряныни
В субботу вечера, на Малей вечерни,
на Господи воззвах: стихиры воскрены 4, глас 4: Животворящему Твоему Кресту: Древа преслушания: Врата адова сокрушил еси Господи: Приидите воспоим людие: Слава: глас 6: При студенце Иаковли: [все ищи напреди на Велицей вечерни.]
И ныне: Богородичен, догматик. Глас 4:
Безсеменно зачала еси, и родила еси неизреченно, низложившаго сильныя от престол, и вознесшаго смиренныя, и воздвигшаго рог помазанных Своих, славящих Христов Крест и погребение, и славное Воскресение. Темже Тя Богородице, ходатаицу толиких благ, немолчными песньми ублажаем, яко молящуюся присно спастися душам нашим.
На стиховне: стихира воскресна: Господи, возшед на Крест: [ищи на Велицей вечерни.]
Таже настоящия стихиры подобны, Пресвятыя Богородицы, глас 4.
Подобен: Званный свыше:
Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
Из безначальна Отца Сын безлетно, низхождения ради и спасения человеков, Бог Человек бысть, да подаст первозданному ныне рай: тогда и все естество избавится от прелести змиевы, и образ падший спасет, яко Благопременитель. Отонудуже Матерь содела Невестородицу Чистую яко нескверну, Юже яко агкиру вси и пристанище ублажаем.
Стих: Слыши Дщи и виждь:
Воплощенна Создателя всех, имела еси во утробе Твоей Богоблаженная, вообразившаго человека, прежде падшаго преступлением змииным: Бога бо родила еси Сего несказанно нам, и тления свободила еси естество все обветшавшее, Рождеством Твоим. темже поем и славим Твою благодать Дево Безневестная: молитися не престай, спастися душам нашим.
Стих: Лицу Твоему помолятся:
Да Твоея всем множество милости, и благости открыеши нам неопределимую пучину, грехи рабов Твоих вся заглади: имаши бо Всенепорочная, яко Мати сущи Божия, власть создания, и водиши вся, яко хощеши, силою Твоею. Ибо благодать Духа Святаго, яве всельшаяся в Тя, содействует Ти во всем присно, всеблаженнейшая.
Слава: глас 8: Егда явился еси во плоти:
И ныне: глас тойже.
Преполовившуся празднику, учащу Ти Спасе, глаголаху иудее: откуду Сей весть писмена не учився? Не разумеюще, яко Ты еси премудрость устроившая мир, слава Тебе.
Отпустительный тропарь, глас 4: Светлую Воскресения проповедь: [ищи на Утрени.] Слава и ныне: Преполовившуся празднику: И отпуст.
На Велицей вечерни,
Преполовению подобны 3. И самаряныни самогласны, 3.
Стихиры воскресны, глас 4:
Животворящему Твоему Кресту, непрестанно кланяющеся Христе Боже, тридневное Воскресение Твое славим: тем бо обновил еси истлевшее человеческое естество Всесильне, и иже на небеса восход обновил еси нам, яко един Благ и Человеколюбец.
Древа преслушания запрещение разрешил еси Спасе, на древе Крестнем волею пригвоздився, и во ад сошед Сильне, смертныя узы яко Бог растерзал еси. Темже кланяемся еже из мертвых Твоему Воскресению, радостию вопиюще: всесильне Господи, слава Тебе.
Врата адова сокрушил еси Господи, и Твоею смертию смертное царство разрушил еси, род же человеческий от тления свободил еси, живот и нетление миру даровав, и велию милость.
Иная стихира восточна {анатолиева}:
Приидите воспоим людие, Спасово тридневное востание, имже избавихомся адовых нерешимых уз, и нетление и жизнь вси восприяхом, зовуще: распныйся, и погребыйся, и воскресый, спаси ны Воскресением Твоим, едине Человеколюбче.
И стихиры Преполовению, 3, глас тойже.
Подобен: Господи, возшед на Крест:
Наста преполовение дней: Слыша и возвеселися: Приближися Божественнаго:
И самаряныни самогласны 3, глас 1.
На источник пришел еси, источниче чудес, в шестый час, Евин уловити плод: Ева бо в той изыде из рая, прелестию змиевою. Приближи бо ся самаряныня почерпсти воду, юже видев рече Спас: даждь Ми воду пити, и Аз воды текущия насыщу тя. И во град текши целомудренная, народом возвести абие: приидите видите Христа Господа, Спаса душ наших.
Глас 2:
На студенец яко прииде Господь, самаряныня моляше Благоутробнаго: подаждь ми воду веры, и прииму купельныя воды, радование и избавление. Животодавче Господи, слава Тебе.
Собезначальный и соприсносущный Сын и Слово Отчее, на источник прииде, источник исцелений, и жена от Самарии прииде почерпсти воду, юже видев рече Спас: даждь Ми воду пити, и шедши пригласи твоего мужа. Она же яко Человеку глаголющи, а не Богу, утаити тщашеся, глаголаше: не имам мужа. И Учитель к ней: истину рекла еси, не имам мужа: пять бо имела еси, и ныне егоже имаши, несть твой муж. Она же о глаголе удивившися, и во град текши, народом вопияше, глаголющи: приидите видите Христа, Иже дарует мирови велию милость.
Слава: глас 6:
При студенце Иаковли обрет Иисус самаряныню, просит воду от нея, облаками покрываяй землю. О чудесе! Иже херувимы носимый, блуднице жене беседоваше, воды прося, Иже на водах землю повесивый, воды иский, Иже источники и езера вод изливаяй, хотя привлещи сию воистинну, уловляему от сопостата врага, и напоити ю водою живою, палимую в безместиих люте, яко един Благоутробный и Человеколюбец.
И ныне: Богородичен, глас 4:
Иже Тебе ради, богоотец пророк Давид, песненно о Тебе провозгласи, величия Тебе сотворшему: предста Царица одесную Тебе. Тя бо Матерь ходатаицу живота показа, без Отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог: да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми, и заблуждшее горохищное обрет овча, на рамо восприим, ко Отцу принесет, и Своему хотению, с небесными совокупит силами, и спасет Богородице мир, Христос имеяй велию и богатую милость.
Вход. Прокимен дне.
На литии стихира храма.
Слава, и ныне: глас 3:
Да радуется днесь светло небо и земля, зане Христос явися воплощаемь яко Человек, да Адама измет от клятвы всеродныя, и удивляется чудесы Самарию пришед: жене же предста воды прося, облаки водами одеваяй. Темже вси вернии покланяемся нас ради волею обнищавшему, благоутробным советом.
На стиховне стихира воскресна, глас 4:
Господи возшед на Крест, прадеднюю нашу клятву потребил еси, и сошед во ад, яже от века узники свободил еси, нетление даруя человеческому роду. Сего ради поюще славим животворящее и спасительное Твое востание.
И прочия стихиры Пасце, с припевы их, [ищи в Неделю Пасхи на Утрени.]
Слава: глас 8:
Егда явился еси во плоти Христе Боже, за неизреченное смотрение, слышавши самаряныня слово Тебе Человеколюбца, остави почерпало у студенца, и тече глаголющи сущим во граде: приидите видите Сердцеведца, еда Сей есть чаемый Христос, имеяй велию милость?
И ныне: Воскресения день:
И прочая вся, яко предписася в прочиих Неделях.
Отпустительный тропарь, глас 4: Светлую Воскресения:
Слава и ныне: праздника, глас 8:
Преполовившуся празднику, жаждущую душу мою благочестия напой водами, яко всем Спасе возопил еси: жаждай да грядет ко Мне, и да пиет. Источниче жизни нашея Христе Боже, слава Тебе.
Аще несть бдения, на Полунощнице канон Святей и Живоначальней Троице, во Октоихе, гласа 4-го. Таже: Достойно есть: и прочая.
|