|
|
В пятницу 5-й седмицы по Пасхе
В пяток на Утрени,
по 1-м стихословии седален, Осмогласника, глас 4.
Подобен: Скоро предвари:
На Кресте Тя пригвоздиша иудеи Спасе, имже от языков нас воззвал еси Христе Боже наш, простерл еси длани на нем волею, копием же в ребра Твоя изволил еси пробостися: множеству щедрот Твоих слава Человеколюбче.
Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Мученичен: Мученицы Твои Господи, во страданиих своих венцы прияша нетленныя от Тебе Бога нашего. Имуще бо крепость Твою, мучителей низложиша, сокрушиша и демонов немощныя дерзости. Тех молитвами спаси души наша.
Слава, и ныне: Крестобогородичен:
На Кресте Тя возвышаема яко узре Пречистая Мати Твоя, Слове Божий, матерски рыдающи вещаше: что новое и странное сие чудо Сыне Мой? Како животе всех вкушаеши смерть, оживити умершия хотя, яко Благоутробен.
По 2-м стихословии седален праздника, глас 4:
Подобен: Скоро предвари:
От кладязя воды, земнаго и тленнаго, пришедши обычно самаряныня почерпсти, живую воду почерпе: тако обретши источник седящий, идеже источник и кладязь Иаков ископа, мира пламенопитательныя зноем напаяющий. [Дважды.]
Воскресение Христово: псалом 50.
Канон самаряныни, со ирмосом на 8: И Минеи на 4.
На хвалитех стихиры Осмогласника, глас 4:
Дал еси знамение боящимся Тебе Господи, Крест Твой честный, имже победил еси начала тмы и власти, и возвел еси нас на древнее блаженство. Темже Твое человеколюбное смотрение славим, Иисусе Всесильне, Спасе душ наших. [Дважды.]
Крестом Твоим Христе Спасе, настави нас на истину Твою, и избави ны от сетей вражиих: воскресый из мертвых, возстави ны падшия грехом, простер руку Твою Человеколюбче Господи, молитвами святых Твоих.
Мученичен:
Честна смерть святых Твоих Господи: мечами бо и огнем, и студению сокрушаеми, излияша кровь свою, надежду имуще на Тя, восприяти трудов мзду: претерпеша, и прияша от Тебе Спасе велию милость.
Слава, и ныне: глас 6:
Источник живоначалия Иисус Спас наш, ко источнику пришед патриарха Иакова, пити прошаше воды от жены самаряныни. Сей же неприобщительное иудеом прирекшей, мудрый Зиждитель приводит ю, сладкими глаголы, паче к прошению присносущныя воды, юже и приимши всем проповеда рекши: приидите, видите тайных ведца и Бога, пришедша плотию, за еже спасти человека.
На стиховне стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля:
С почерпалом почерпсти, пришедши ко кладязю, почерпало без воды оставивши, едина ко граду востече, источник животекущий вопиющи обрести самаряныня, независтный. Отонудуже почерпе спасительную воду, и сею прохлади сердце истаявшее страстьми.
Стих: Наляцы, и успевай, и царствуй, истины ради, и кротости, и правды.
Воистинну рекла еси, рече Спас самаряныне, яко не имаши днесь мужа законна, пять бо имела еси первее, и ныне, егоже стяжала еси, несть твой муж, но закона чуждь. Яже и потщавшися сущим во граде вопияше: видех Человека, Иже изрече ми вся, елика втайне сотворих.
Стих: Возлюбил еси правду, и возненавидел еси беззаконие.
Струю иную животекущую, от небеснаго кладязя самаряныня почерпе, на кладязе обретши сию изливаему, из негоже тленную имяше по обычаю почерпсти воду, иную земную. Но иная входящая в сердце ея показася, аки источник иный новый, страстей орошающий распаление.
Слава, и ныне: глас 8:
Егда явился еси во плоти Христе Боже, за неизреченное смотрение, слышавши самаряныня слово Тебе Человеколюбца, остави почерпало у студенца, и тече глаголющи сущим во граде: приидите видите Сердцеведца, еда Сей есть чаемый Христос, имеяй велию милость?
|