|
|
Неделя о мытаре и фарисее
Аще случится попразднство Сретения Господня в Неделю фарисееву, или блуднаго, или мясопустную:
На Малей вечерни, на Господи воззвах, и на стиховне стихиры Октоиха, по обычаю.
В субботу вечера, на Малей вечерни,
на Господи воззвах, поставим стихов 4: и поем стихиры воскресны Осмогласника 3, повторяюще 1-й стих, глас 1. Творение преподобнаго отца нашего Иоанна Дамаскина
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Вечерния наша молитвы, приими Святый Господи, и подаждь нам оставление грехов, яко един еси явлей в мире Воскресение.
Обыдите людие Сион, и обымите его, и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: яко Той есть Бог наш, избавлей нас от беззаконий наших.
Приидите людие, воспоим и поклонимся Христу, славяще Его из мертвых Воскресение: яко Той есть Бог наш, от прелести вражия мир избавлей.
Слава, и ныне: Богородичен догматик:
Девственное торжество днесь братие, да взыграется тварь, да ликовствует человечество: созва бо нас святая Богородица, нескверное сокровище девства: словесный втораго Адама рай: хранилище соединения дву естеству: торжество спасительнаго примирения: чертог, в немже Слово уневестивый плоть воистинну: легкий облак, Иже над херувимы Сущаго, с телом носивший. Тоя молитвами Христе Боже спаси души наша.
Таже, Свете тихий: Прокимен: Господь воцарися: со стихи его. И по Сподоби Господи в вечер сей: иерей ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну:
Страстию Твоею Христе от страстей свободихомся, и Воскресением Твоим из истления избавихомся, Господи слава Тебе.
И ины стихиры Пресвятыя Богородицы.
Подобен: Небесных чинов:
Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
Препрославлена еси в роде родов, Дево Мати Отроковице Богородице Марие, мира предстательство, рождши плотию Сына Безначальнаго Отца, соприсносущна же Духу воистинну: Егоже моли спастися нам.
Стих: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.
Содержимии скорбьми неначаемыми Чистая, Тя предстательство едино имуще Дево, вопием благодарно: спаси ны Всесвятая Богоневестная: Ты бо еси мира прибежище, и заступление рода нашего.
Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.
Обновися мир в Рождестве Твоем Богородительнице Отроковице, верных спасение, и неусыпаемая предстательнице благочестно молящих Тя Пречистая, не престай молящи прилежно о всех поющих Тя.
Слава, и ныне: догматик, глас тойже:
Облак Тя света присносущнаго Дево, пророк именова: из Тебе бо яко дождь на руно сшед Слово Отчее, и из Тебе возсиявый, мир просвети, прелесть упраздни Христос Бог наш. Того молящи прилежно Пресвятая, молимся, не престай о нас, иже истинную Богородицу исповедающих Тя.
Таже: Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Отче наш: тропарь воскресный. Слава, и ныне, Богородичен его. Ектениа малая, и отпуст.
На Велицей вечерни, на Господи воззвах, стихиры воскресны 4 Осмогласника, глас 1:
Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Вечерния наша молитвы приими Святый Господи, и подаждь нам оставление грехов, яко един еси явлей в мире Воскресение.
Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Обыдите людие Сион, и обымите его, и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: яко Той есть Бог наш, избавлей нас от беззаконий наших.
Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Приидите людие, воспоим, и поклонимся Христу, славяще Его из мертвых Воскресение: яко Той есть Бог наш, от прелести вражия мир избавлей.
Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Веселитеся небеса, вострубите основания земли, возопийте горы веселие: се бо Еммануил грехи наша на Кресте пригвозди, и живот даяй, смерть умертви, Адама воскресивый, яко Человеколюбец.
И Триоди самогласны две, повторяюще первую. Глас 1.
Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? яко у Тебе очищение есть.
Стих: Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.
Не помолимся фарисейски, братие: ибо возносяй себе смирится. Смирим себе пред Богом, мытарски пощением зовуще: очисти ны Боже, грешныя.
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Фарисей тщеславием побеждаемь, и мытарь покаянием приклоняемь, приступиста к Тебе единому Владыце: но ов убо похвалився, лишися благих: ов же ничтоже вещав, сподобися дарований. В сих воздыханиих утверди мя Христе Боже, яко Человеколюбец.
И праздника 3. Глас 1-й самогласны: [Германа патриарха:]
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление: и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Глаголи Симеоне, Кого нося на руку в церкви радуешися? Кому зовеши и вопиеши: ныне свободихся, видех бо Спаса моего: Сей есть от Девы рождейся: Сей есть от Бога Бог Слово, воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся.
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Приими, Симеоне, Егоже под мраком Моисей законополагающа, провиде в Синаи, Младенца бывша, закону повинующася: Сей есть законом глаголавый, Сей есть во пророцех реченный: воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся.
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Приидем и мы, песньми божественными Христа усрящем, и приимем Его, Егоже спасение Симеон виде, Сей есть, Егоже Давид провозвести, Сей есть во пророцех глаголавый: воплотивыйся нас ради, и законом вещавый, Тому поклонимся.
Слава, Триоди, глас 8:
Вседержителю Господи, вем, колико могут слезы: Езекию бо от врат смертных возведоша, грешную от многолетных согрешений избавиша, мытаря же паче фарисеа оправдаша: и молюся, с ними причтав, помилуй мя.
И ныне, Богородичен 1-й гласа. Глас 1:
Всемирную славу, от человек прозябшую, и Владыку рождшую, небесную дверь воспоим Марию Деву, безплотных песнь, и верных удобрение: Сия бо явися небо, и храм Божества: Сия преграждение вражды разрушивши, мир введе, и Царствие отверзе. Сию убо имуще веры утверждение, поборника имамы из Нея рождшагося Господа. Дерзайте убо, дерзайте людие Божии: ибо Той победит враги, яко всесилен.
На литии стихиры праздника рядовыя того дне стиховныя, и Триоди хвалитны.
Глас 3: Мытаря и фарисеа различие разумевши душе моя, онаго убо возненавиждь гордынный глас: оваго же ревнуй благоумиленной молитве, и возопий: Боже, очисти мя грешнаго, и помилуй мя.
Фарисеа велехвальный глас, вернии возненавидевше, мытаревой же благоумиленной молитве поревновавше, не высокая мудрствуем, но себе смиряюще со умилением воззовем: Боже, очисти грехи наша.
Слава, Триоди, глас 8.
От дел похваленьми, фарисеа оправдающа себе осудил еси Господи, и мытаря смирившася, и воздыханьми очищения просяща оправдал еси: не внимаеши бо велемудренным помыслом, и сокрушенная сердца не уничижаеши. Темже и мы Тебе припадаем во смирении, пострадавшему нас ради: подаждь оставление и велию милость.
И ныне, праздника, глас 5.
[Германово:] Ветхий деньми младенствовав плотию, Материю Девою в церковь приносится, Своего закона исполняя обещание. Егоже Симеон приим глаголаше: ныне отпущаеши с миром, по глаголу Твоему, раба Твоего: видеша бо очи мои спасение Твое Святый.
По обычных же молитвах входим во храм, поюще стихиру, глас 1:
Страстию Твоею Христе, от страстей свободихомся, и Воскресением Твоим из истления избавихомся, Господи слава Тебе.
Ины стихиры, по алфавиту
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.
Да радуется тварь, небеса да веселятся, руками да восплещут языцы с веселием: Христос бо Спас наш, на Кресте пригвозди грехи наша: и смерть умертвив живот нам дарова, падшаго Адама всероднаго воскресивый, яко Человеколюбец.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
Царь сый небесе и земли непостижиме, волею распялся еси за человеколюбие. Егоже ад срет доле, огорчися, и праведных души приемша возрадовашася: Адам же, видев Тя Зиждителя в преисподних, воскресе. О чудесе! како смерти вкуси всех Жизнь? Но якоже восхоте мир просветити зовущий, и глаголющий: воскресый из мертвых, Господи слава Тебе.
Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.
Жены мироносицы, мира носяща, со тщанием и рыданием гроба Твоего достигоша, и не обретша пречистаго тела Твоего, от ангела же уведевша новое и преславное чудо, апостолом глаголаху: воскресе Господь подая мирови велию милость.
Слава, Триоди, глас 5.
Отягченныма очима моима от беззаконий моих, не могу воззрети и видети высоту небесную: но приими мя, яко мытаря кающася, Спасе, и помилуй мя.
И ныне, праздника, глас 8. Андреа Критскаго:
Иже на Херувимех носимый и певаемый от Серафим, днесь в Божественное святилище по закону приносим, на старческих, яко на престоле седит руках и от Иосифа приемлет дары Боголепно, яко супруг горличищ, нескверную Церковь и от язык новоизбранныя люди, голуби на же два птенца, яко Начальник Ветхаго же и Новаго. Еже к Нему обещания Симеон конец прием, благословя Деву Марию Богородицу, страстей образы, Иже из Нея, провозгласи и от Него прошаше отпущения, вопия: ныне отпусти мя, Владыко, якоже прежде возвести ми, яко видех Тя, Первовечнаго Света и Спаса Господа христоименитым людем.
На благословении хлебов, тропарь: Богородице Дево: дважды, и праздника, единожды: и чтение.
|