Триодион сиесть Трипеснец
С Богом Святым, обдержай подобающее Ему последование
В субботу вечера, на Малей вечерни,
на Господи воззвах поставим стихов 4: и поем стихиры воскресны Осмогласника 3, повторяюще 1-ю, глас 5:
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Честным Твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя Единородне.
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся.
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в триех Ипостасех единаго Бога пети навыкохом.
Слава, и ныне, Богородичен: Боголепную и честную Отроковицу почтим, пречестную херувимов: Содетель бо всех вочеловечитися восхотевый, в Тую вселися неизреченно. О странных вещей, и преславных таинств! Кто не удивится о сем внушивый, яко Бог Человек бывает, и преложение в Нем не бе? и девства врата пройде, и умаление в Нем не оставися, якоже пророк глаголет: человек сия не пройдет когда, токмо един Господь Бог Израилев, имеяй велию милость.
Таже, Свете тихий: Посем прокимен: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася. Таже, Сподоби Господи в вечер сей:
Иерей же ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну, глас 5:
Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая души наша.
Ины стихиры подобны Пресвятей Богородице, глас 5:
Подобен: Радуйся постником:
Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.
Руце простираю к Тебе, и сквернеи устне отверзаю к молению, и преклоняю сердечное колено, и умно ногам Твоим пречистым ныне прикасаюся, Чистая: и припадаю к Тебе: болезни моя исцели, летныя моя многия и неисцельныя благостию Твоею исцели струпы. Избави от видимых врагов и невидимых: облегчи Отроковице, тяготу лености моея, яко да Тя пою и славлю, Еюже обрете мир велию милость.
Стих: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое.
Радуйся Сына Божия несказанно заченшая Всенепорочная, и Сего рождшая, плоть по нам воистинну от кровей Твоих приимшаго, душу умную же и самовластную имущаго: неоскудно бо во Адама облекшагося, милости ради и благости неизреченныя. Отонудуже во двою естеству нам возвещается, обоих показуяй в Себе действо Христос: Егоже моли душам нашим дати велию милость.
Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.
Радуйся доброто Иаковля, Юже избра Бог, Юже возлюби, двере спасаемых, пламеноносная клеще, клятвы разрешение, Всеблагословенная: чрево Боговместимое, падших возведение: святейшая херувимов, и тварей преимущая: неудобозримое видение, слышание новейшее, неизреченное глаголание, колеснице Слова: облаче, из негоже возсия Солнце, и мене озаряя, и сущим во тьме подая велию милость.
Слава, и ныне, Богородичен: Яже о Тебе пророчествия, исполнишася Дево Чистая: ов убо от пророк дверь Тя прорече, во Едеме на восток зрящую, юже никтоже пройде, точию Зиждитель Твой, и всего мира: ов же купину огнем жегому, яко в Тебе обита огнь Божества, и неопалима пребысть. Ин гору святую, от неяже отсечеся камень краеугольный, кроме руки человеческия, и порази образ мысленнаго Навуходоносора: воистинну велие и преславное, еже в Тебе таинство есть Богомати. Темже Тя славим: Тобою бо бысть спасение душам нашим.
Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. И по Отче наш: Тропарь, глас 5:
Собезначальное Слово Отцу и Духови, от Девы рождшееся на спасение наше, воспоим вернии и поклонимся: яко благоволи плотию взыти на Крест, и смерть претерпети, и воскресити умершия славным Воскресением Своим.
Богородичен: Радуйся двере Господня непроходимая: радуйся стено и покрове притекающих к Тебе. Радуйся, необуреваемое пристанище, и Неискусобрачная, рождшая плотию Творца Твоего и Бога: молящи не оскудевай о воспевающих, и кланяющихся Рождеству Твоему.
Ектениа. И отпуст.
В субботу на Велицей вечерни,
по предначинательном псалме, стихословим Блажен муж: 1-ю кафисму всю.
На Господи воззвах, поставим стихов 10: и поем Осмогласника стихиры воскресны 3: и анатолиевы 4, глас 5:
Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Честным Твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя Единородне.
Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся.
Стих: Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в триех Ипостасех единаго Бога пети навыкохом.
Ины стихиры анатолиевы, глас тойже.
Стих: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Вечернее поклонение приносим Тебе невечернему Свету, на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мирови, и даже до ада низшедшему, и тамо сущую тьму разрушившему, и свет Воскресения языком показавшему: Светодавче Господи слава Тебе.
Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? Яко у Тебе очищение есть.
Начальника спасения нашего, Христа славословим: Тому бо из мертвых воскресшу, мир от прелести спасен бысть. Радуется лик ангельский, бегает демонов прелесть, Адам падый воста, диавол упразднися.
Стих: Имене ради Твоего потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.
Иже от кустодии научени бываху от беззаконник, покрыйте Христово востание, и приимите сребреники, и рцыте яко нам спящим, из гроба украден бысть мертвый. Кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, паче же помазана и нага, оставльша и во гробе погребальная своя? Не прельщайтеся иудее, навыкните речением пророческим, и уразумейте, яко Той есть воистинну Избавитель мира, и Всесильный.
Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Господи, ад пленивый, и смерть поправый Спасе наш, просветивыи мир Крестом честным, помилуй нас.
И Триоди самогласны две, повторяюще первую. Глас 1.
Стих: Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Не помолимся фарисейски, братие: ибо возносяй себе смирится. Смирим себе пред Богом, мытарски пощением зовуще: очисти ны Боже, грешныя.
Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Фарисей тщеславием побеждаемь, и мытарь покаянием приклоняемь, приступиста к Тебе единому Владыце: но ов убо похвалився, лишися благих: ов же ничтоже вещав, сподобися дарований. В сих воздыханиих утверди мя Христе Боже, яко Человеколюбец.
Слава, глас 8:
Вседержителю Господи, вем, колико могут слезы: Езекию бо от врат смертных возведоша, грешную от многолетных согрешений избавиша, мытаря же паче фарисеа оправдаша: и молюся, с ними причтав, помилуй мя.
И ныне, Богородичен, глас 5.
В Чермнем мори, неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: тамо Моисей, разделитель воды: зде же Гавриил, служитель чудесе. Тогда глубину шествова немокренно Израиль: ныне же Христа роди безсеменно Дева. Море по прошествии Израилеве, пребысть непроходно: Непорочная по рождестве Еммануилеве, пребысть нетленна. Сый, и прежде Сый, явлейся яко Человек, Боже помилуй нас.
Вход. Свете тихий: Прокимен дне: Господь воцарися: и прочее по обычаю.
На литии стихира святаго обители, по обычаю.
Слава, глас 3:
Мытаря и фарисеа различие разумевши душе моя, онаго убо возненавиждь гордынный глас, оваго же ревнуй благоумиленной молитве, и возопий: Боже очисти мя грешнаго, и помилуй мя.
И ныне, Богородичен воскресен, в тойже глас.
Без семене от Божественнаго Духа, волею же Отчею зачала еси Сына Божия, от Отца без матере прежде век суща: нас же ради, из Тебе без отца бывша, плотию родила еси, и Младенца млеком питала еси. Темже не престай, молити, избавитися от бед душам нашим.
На стиховне стихиры воскресны, глас 5:
Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая души наша.
Ины стихиры, по алфавиту.
Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.
Прободеным Твоим ребром Жизнодавче, токи оставления всем источил еси, жизни и спасения: плотию же смерть восприял еси, безсмертие нам даруя: вселив же ся во гроб нас свободил еси, совоскресив с Собою славно яко Бог. Сего ради вопием: Человеколюбче Господи, слава Тебе.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
Странно Твое распятие, и еже во ад сошествие Человеколюбче есть: пленив бо его, и древния юзники совоскресив с Собою славно яко Бог, рай отверз, восприяти сего сподобил еси. Темже и нам славящим Твое тридневное востание, даруй очищение грехов: рая жители сподобляя, яко един Благоутробен.
Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.
Нас ради плотию страсть приимый, и тридневен из мертвых воскресый, плотския наша страсти исцели, и возстави от прегрешений лютых Человеколюбче, и спаси нас.
Слава, глас тойже:
Отягченныма очима моима от беззаконий моих, не могу воззрети и видети высоту небесную: но приими мя, яко мытаря кающася, Спасе, и помилуй мя.
И ныне, Богородичен, в тойже глас:
Храм и дверь еси, палата и престол Царев, Дево Всечестная, Еюже Избавитель мой, Христос Господь, во тьме спящим явися, солнце сый правды, просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею. Темже Всепетая, яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, непрестанно моли спастися душам нашим.
Тропарь: Богородице Дево, глаголется трижды.
И бывает благословение хлебов, и раздаяние. И чтение велие в Посланиих апостольских.
Последование прилучившагося святаго в Неделю сию, и в блуднаго, поем в пяток на Повечерии, или егда екклисиарх разсудит: аще токмо не случится коего великаго святаго, или святаго храму: зане храм и не великаго святаго, больши воследуется великаго святаго, на свой ему храмный праздник, еже должно есть бдению бывати, и никакоже оставляти в память его, ниже прелагается на ин день. Но поем службу храму, якоже и Сретению Господню, во вся дни, в няже и Сретение Господне бывает.