|
|
Пятница Великой седмицы
В тойже Великий Четверток
Повечерие глаголем малое, на немже поем трипеснец. Творение господина Андреа Критскаго. Глас 8.
Песнь 5.
Ирмос: Мрак души моея разжени светодавче Христе Боже, началородную тьму изгнав бездны, и даруй ми свет повелений Твоих Слове, да утренюя славлю Тя.
Урасися вечеря, и уготовася Тебе пасха, якоже рекл еси Христе: но Иуда на предание Твое поучашеся, и сый с Тобою вне Твоея цены, соглашашеся сребролюбием.
Востает с вечери, и лентием препоясуется по чреслом Христос волею, и преклоняет выю, Петру вопиющу: никогдаже мои нозе умыеши Творче мой, но обаче омый.
Прият хлеб в руце, на предание Иуда, льстивый ученик, имже и предание содела Тебе, простираше нозе, ихже сам еси омыл и лентием отерл.
Лобзанием льстивным Иуда тогда уста распираше Тебе, имиже тело Твое Слове недостойно омакаше, вопия Тебе: радуйся Учителю, лобзатель и предатель, раб и льстец.
Петр якоже зряше содеваемая тогда, ужасом одержимь быв рабыни обличися худым вопрошением: ибо отвержеся Тебе Господа, не токмо якоже рекл еси, но и яко ведал еси, вся ведый.
Заушается Зиждитель, и ударяется тварь поношением Его: тростию биется хотя, и вышняя преклоняются: оплевается Судия, и основания вся земная подвизаются.
Слава: Тернием венчавается Бог, землю всю украшей цветы, и раны приемлет, и терпит поношение долготерпеливно, и багряницу поругания носит, и терпит вся Бог сый, и страждет Своею плотию.
И ныне: Да вопиет Иоанн, сказуя учении Божественными воплощение Твое: Слово плоть быв из Девы непреложно, и пребысть естеством Бог якоже бе, не отступив Отеческих Его недр.
Песнь 8.
Ирмос: Покрываяй водами превыспренняя Своя, полагаяй морю предел песок, и содержай вся: Тя поет солнце, Тя славит луна, Тебе приносит песнь вся тварь, яко Содетелю всех во веки.
Одеваяй облаки небо Иисусе, на престоле славы царствуя с нетленным Отцем, Ты приемь лентий, сим препоясался еси омыти ноги бреннии, весь огнь сый Слове, аще и воплотился еси.
Якоже вся омыв, возлег Иисус, к Своим учеником глаголет: весте вси, что сотворих ныне: образ бо дах вам смирения всем: да иже хощет первый быти, да будет всех последний произволением.
Чисти убо есте, но не вси вы, Христос другом возлежащим на вечери рече: един убо к другому не доведяще, рече, слова: темже по сих глаголет яве имя предателя.
Якоже сия глаголя, на горе Елеонстей пришед, Судия всех со ученики, тогда убо глаголаше: приидите и пойдем отсюду, приспе бо уже предатель: никтоже отвержися Мене, волею бо стражду.
О лестнаго лобзания! радуйся Учителю, Христу Иуда глаголет, вкупе с словом предаст на заколение: се бо даде знамение беззаконным: Егоже аз лобжу, Той есть, Егоже предати вам обещахся.
Ят быв Боже наш от беззаконных людей, и не пререкуя отнюд, ни вопия Агнче Божий, претерпел еси вся, испытатися, и судитися, и биен быти, связан и ведом быти со оружии и дрекольми к Каиафе.
Да распнется, вопияху еврейстии людие со священники и книжники, Иисус Христос. О людие невернии! что бо сотвори явивыйся, воздвигнувый Лазаря от гроба, и путь сотворивый человеком на спасение?
Пилатову судищу беззаконнии людие, кричаще вопияху: распни Сего, отпусти же нам связана суща Варавву, убийцу: Христа же первее бив, возми возми, распни со злодеи.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
О несказаннаго истощания! о неизглаголаннаго совета! яко огнь сый, омыл еси нозе предателю Спасе: омыв же не опалил еси, и подавая хлеб на вечери, и тайной службе научал еси.
И ныне, Богородичен: О новаго слышания! Бог Сын Жены, и безсеменна рождества, безмужная Мати, и рожденное Бог: о ужаснаго слышания! о зачатия страшнаго! о Девы нетленнаго рождества! воистинну паче ума вся, и выше ведения.
Песнь 9.
Ирмос: Благословен Господи Бог Израилев, воздвигнувый рог спасения нам, в дому Давидове отрока Своего: в нихже посети нас Восток с высоты, и направил ны есть на путь мира.
Паки вы спите, Христос учеником рече: бдите, приближися час прочее, востаните, идем друзи Мои, се предатель ученик всю спиру имея, грядет предати Мя человекоубийцам.
Лобзание твое льстивное, и целование горькое, кому зовеши лестче? глаголя бо, радуйся Равви, Христос ко Иуде вещаше: друже, на неже пришел еси, рече: аще бо целовати пришел еси, что предлагаеши нож медом помазанный?
Пилатову судищу неповинный Судия, волею пришел еси предстати Христе, и избавити нас от долгов наших. Темже претерпел еси Благий плотию уранен быти, да вси приимем свобождение.
Милосердия пучина, како предстоит огнь Пилату, сену и трости и земли сущей, егоже не опали огнь Божества Христос, но пожидаше терпеливно, иже естеством свободь яко Человеколюбец.
Возми возми, распни глаголемаго Христа, иудее взываху Пилату иногда: сей же руце омываше, и тростию им писаше на Него вину, всем дарующую безсмертие.
Вопиюще беззаконнии Пилату излише: возми возми, распни Христа, просяху убити яко осуждена: не Сей ли воскреси мертвыя, прокаженныя очисти, кровоточивую исцели, разслабленныя стягнув?
Что бо зло сотвори, яко взываете вельми: возми возми, распни Его? Пилат иногда вопияше людем неразумным: вины не обретаю в Нем. Они же горько вопияху: возми возми, распни Спаса всех.
О иудее беззаконнии! о неразумнии людие! не помянусте ли что от чудес Христовых, множество исцелений? но и всея Его не разуместе ли Божественныя силы, якоже первии отцы ваши, ныне же и вы не разуместе?
Слава: Биен быв Зиждителю мой, и предался еси мене ради распятися, да спасение мое посреде земли соделав, источиши мирови жизнь: и обезсмертиши честною Твоею кровию покланяющияся Тебе.
И ныне, Богородичен: Агница Твоя Владыко, предстоящи у Креста, и рыдающи Тебе Творца всяческих, зряше Твое долготерпение: волею бо родился еси плотию, и страсти вся в ней претерпел еси, да спасеши мир.
|