|
|
В четверток ваий
В среду вечера
обычное стихословие. На Господи воззвах, поставим стихов 10. и поем настоящий самогласен дне дважды. Глас 5:
Богатый в страстех сый, прелестною лицемерия обложен есмь одеждою, веселяся в злых невоздержания, и безмерное немилосердие показую, презирая мой ум, пред дверьми поверженный покаяния, алчущий всякаго блага, и болящий невниманием моим: но Ты Господи Лазаря мя сотвори, нищаго грехами, да не како требуяй, не получу перста орошающа, болезнующу моему языку в негасимом огни: в недрех же патриарха Авраама всели мене, яко Человеколюбец.
Мученичен: Несытною любовию души Христа не отвергостеся святии мученицы, иже различныя раны страстей претерпевше, мучителей дерзость низложисте: непреклонну и невредиму веру сохранше, на небеса преставистеся. Темже и дерзновение получивше к Нему, просите даровати нам велию милость.
Ины стихиры господина Иосифа. Глас 5.
Подобен: Радуйся постником:
Об ону страну Иордана плотию ходя Иисусе, с Тобою сущим вопил еси: друг Лазарь уже умре, и погребению ныне предадеся. Темже радуюся друзи Мои вас ради, да весте, яко вся вем, Бог сый непреложный, аще и являюся видимый Человек. Идем убо оживити его, яко да смерть ощутит сего победу, и совершенное разрушение, яве е сотворю, подая мирови велию милость.
Марфу и Марию вернии подражающе, ко Господу послем божественная деяния яко молитвы, яко да пришед наш ум воскресит, мертв лежащий люте во гробе лености нечувственный, страха Божественнаго никакоже ощущающий, и действ животных ныне не имущий, зовуще: виждь Господи, и якоже друга Твоего Лазаря древле Щедре, предстанием воздвигл еси страшным, сице всех оживи, подаяй велию милость.
Ина стихира господина Феодора, глас 6.
Подобен: Господи на гроб:
Двоеденствует Лазарь во гробе, сущия от века видит умершия, тамо зрит страхи странныя, множество неисчетное адовыми держимое узами: темже сродницы рыдают горько, предвидяще гроб его. Христос же идет оживити друга Своего, едино от всех совершити согласие: благословен еси Спасе, помилуй нас.
И в Минеи 4.
Прокимен, псалом 114. Глас 4: Благоугожду пред Господем во стране живых. Стих: Возлюбих, яко услышит Господь глас моления моего.
Бытия чтение. [Глава 43, ст. 26 – 31, глава 45, ст. 1 – 16.]
Принесоша Иосифу братия его дары, яже имяху в руках своих, в дом: и поклонишася ему лицем до земли. И вопроси их: здрави ли есте? и рече им: здрав ли есть отец ваш старец, егоже рекосте, еще ли жив есть? Они же рекоша: здрав есть раб твой отец наш, еще жив есть. и рече: благословен человек оный Богу. и приникше поклонишася ему. Воззрев же очима своима Иосиф, виде Вениамина брата своего единоматерня, и рече: сей ли есть брат ваш юнейший, егоже рекосте ко мне привести? и рече: Бог да помилует тя чадо. Возмутися же Иосиф, подвижеся бо утроба его о брате своем, и искаше плакати: вшед же в ложницу, плакася тамо. И умыв лице, изшед удержася. И не можаше Иосиф удержатися всем предстоящим ему, но рече: отослите всех от мене: и не предстояше ни един Иосифу, егда познавашеся братии своей. И испусти глас с плачем: слышаша же вси египтяне, и слышано бысть в дому фараонове. Рече же Иосиф братии своей: аз есмь Иосиф: еще ли отец мой жив есть? и не могоша братия отвещати ему: смутишася бо. Рече же Иосиф братии своей: приближитеся ко мне, и приближишася. и рече: аз есмь Иосиф брат ваш, егоже продасте во Египет. Ныне убо не скорбите, ниже жестоко вам да явится, яко продасте мя семо: на жизнь бо посла мя Бог пред вами. Сие бо второе лето глад на земли, и еще пять лет оста, в нихже не будет орания, ни жатвы. Посла бо мя Бог пред вами оставити вам останок на земли, и препитати ваш останок велий. Ныне убо не вы посласте мя семо, но Бог: и сотвори мя яко отца фараону, и господина всему дому его, и князя всей земли Египетстей. Потщавшеся убо, взыдите ко отцу моему, и рцыте ему: сия глаголет сын твой Иосиф: сотвори мя Бог господина всей земли Египетстей: сниди убо ко мне, и не умедли. И вселишися в земли Гесемли Аравийстей, и будеши близ мене ты, и сынове твои, и сынове сынов твоих, овцы твоя, и волове твои, и елика суть твоя: И препитаю тя тамо, еще бо пять лет будет глад на земли, да не погибнеши ты, и сынове твои, и вся имения твоя. Се очи ваши видят, и очи Вениамина брата моего, яко уста моя глаголющая к вам. Возвестите убо отцу моему всю славу мою сущую во Египте, и елика видите: и ускоривше, приведите отца моего семо. И напад на выю Вениамина брата своего, плакася над ним: и Вениамин плакася на выи его. И облобызав всю братию свою, плакася над ними: и по сих глаголаша к нему братия его. И пронесеся глас в дому фараонове, глаголюще: приидоша братия Иосифова: возрадовася же фараон, и раби его.
Прокимен, псалом 115, глас 4: Молитвы моя Господеви воздам пред всеми людьми Его. Стих: Веровах, темже возглаголах, аз же смирихся зело.
Притчей чтение. [Глава 21, ст. 23 – 31, глава 22, ст. 1 – 4.]
Иже хранит своя уста и язык, соблюдает от печали душу свою. Продерзый, и величавый, и горделивый, губитель нарицается: а иже памятозлобствует, беззаконен. Похоти лениваго убивают: не произволяют бо руце его творити что. Нечестивый желает весь день похоти злыя, праведный же милует и щедрит нещадно. Жертвы нечестивых мерзость Господеви: небо беззаконно приносят я. Свидетель ложный погибнет, муж же послушлив сохраняемь возглаголет. Нечестив муж безстудно стоит лицем: правый же сам разумевает пути своя. Несть премудрости, несть мужества, несть совета у нечестиваго. Конь уготовляется на день брани: от Господа же помощь. Лучше имя доброе, неже богатство много, паче же сребра и злата благодать благая. Богат и нищ сретоста друг друга: обоих же Господь сотвори. Худог видев лукаваго мучима крепко, сам наказуется: безумнии же мимошедше оттщетишася. Род премудрости страх Господень, и богатство, и слава, и живот.
И прочее возследование Преждеосвященных.
|