|
|
Неделя четвертая святых постов
На Утрени,
на Бог Господь, тропарь воскресен дважды, глас 7:
Разрушил еси Крестом Твоим смерть, отверзл еси разбойнику рай: мироносицам плач преложил еси, и апостолом проповедати повелел еси: яко воскресл еси Христе Боже, даруяй мирови велию милость.
Слава, святаго, глас 1:
Пустынный житель и в телеси ангел, и чудотворец явился еси Богоносе отче наш Иоанне: постом, бдением, молитвою небесная дарования приим, исцеляеши недужныя, и души верою притекающих ти. Слава Давшему ти крепость: слава Венчавшему тя: слава Действующему тобою всем исцеления.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Гавриилу вещавшу Тебе, Дево, радуйся, со страхом воплощашеся всех Владыка, в Тебе святем кивоте, якоже рече праведный Давид: явилася еси ширшая небес, поносивши Зиждителя Твоего. Слава всельшемуся в Тя: слава прошедшему из Тебе: слава свободившему нас Рождеством Твоим.
По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 7:
Жизнь во гробе возлежаше, и печать на камени надлежаше, яко Царя спяща воини стрежаху Христа: и ангели славляху яко Бога безсмертна, жены же взываху: воскресе Господь, подая мирови велию милость.
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
Тридневным погребением Твоим пленивый смерть, и истлевша человека живоносным востанием Твоим воскресивый Христе Боже, яко Человеколюбец, слава Тебе.
Слава, и ныне, Богородичен: Распеншагося нас ради, и воскресшаго Христа Бога нашего, и низложившаго смерти державу, непрестанно моли Богородице Дево: да спасет души наша.
По 2-м стихословии, седальны воскресны, глас 7:
Запечатану гробу, живот от гроба возсиял еси Христе Боже: и дверем заключенным, учеником предстал еси всех Воскресение, Дух Правый теми обновляя нам, по велицей Твоей милости.
Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
На гроб течаху жены, со слезами мира носяща: и воином стрегущим Тя всех Царя, глаголаху к себе: кто отвалит нам камень? Воскресе велика совета Ангел, поправый смерть: всесильне Господи, слава Тебе.
Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся благодатная Богородице Дево, пристанище и предстательство рода человеческаго, из Тебе бо воплотися Избавитель мира: едина бо еси Мати и Дева, присно благословена и препрославлена. Моли Христа Бога мир даровати всей вселенней.
Ипакои, глас 7:
Иже наш зрак восприемый, и претерпевый Крест плотски, спаси мя Воскресением Твоим Христе Боже, яко Человеколюбец.
Степенна, глас 7.
Антифон 1, ихже стихи повторяюще поем:
Плен Сионь от лести обратив, и мене Спасе, оживи, изымая работныя страсти.
В юг сеяй скорби постныя со слезами, сей радостныя пожнет рукояти присноживопитания.
Слава: Святым Духом источник Божественных сокровищ, от Негоже премудрость, разум, страх: Тому хвала и слава, честь и держава.
И ныне, тойже.
Антифон 2:
Аще не Господь созиждет дом душевный, всуе труждаемся: разве бо Того ни деяние, ни слово совершается.
Плода чревна, святии духодвижно прозябают отеческая предания, сыноположения.
Слава: Святым Духом, всяческая еже быти имут: прежде бо всех Бог, всех господьство, Свет неприступен, Живот всех.
И ныне, тойже.
Антифон 3:
Боящиися Господа, пути живота обретше, ныне и присно ублажаются славою нетленною.
Окрест трапезы Твоея, яко стеблие видя исчадия Твоя, радуйся и веселися, приводя сия Христови Пастыреначальнику {Пастыреначальниче}.
Слава: Святым Духом глубина дарований, богатство славы, судеб глубина велия: единославен Отцу, и Сыну, служимь бо.
И ныне, тойже.
Прокимен, глас 7: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца. Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим. Таже, Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его.
Евангелие утреннее 7-е, от Иоанна, зачало 63. [Ин. 20, 110.]
Во время оно, во едину от суббот, Мариа Магдалина прииде заутра, еще сущи тме, на гроб: и виде камень взят от гроба. |
Во время оно, в первый день недели Мария Магдалина приходит ко гробу рано, когда было еще темно, и видит, что камень отвален от гроба. |
Тече убо, и прииде к Симону Петру, и к другому ученику, егоже любляше Иисус, и глагола има: взяша Господа от гроба, и не вем, где положиша Его. |
Итак, бежит и приходит к Симону Петру и к другому ученику, которого любил Иисус, и говорит им: унесли Господа из гроба, и не знаем, где положили Его. |
Изыде же Петр, и другий ученик, и идяста ко гробу. |
Тотчас вышел Петр и другой ученик, и пошли ко гробу. |
Течаста же оба вкупе: и другий ученик тече скорее Петра, и прииде прежде ко гробу. |
Они побежали оба вместе; но другой ученик бежал скорее Петра, и пришел ко гробу первый. |
И приник виде ризы лежаща: обаче не вниде. |
И, наклонившись, увидел лежащие пелены; но не вошел во гроб. |
Прииде же Симон Петр в след его, и вниде во гроб, и виде ризы едины лежаща. |
Вслед за ним приходит Симон Петр, и входит во гроб, и видит одни пелены лежащие, |
И сударь, иже бе на главе Его, не с ризами лежащ, но особь свит на едином месте. |
и плат, который был на главе Его, не с пеленами лежащий, но особо свитый на другом месте. |
Тогда убо вниде и другий ученик, пришедый прежде ко гробу: и виде, и верова. |
Тогда вошел и другой ученик, прежде пришедший ко гробу, и увидел, и уверовал. |
Не у бо ведяху Писания, яко подобает Ему из мертвых воскреснути. |
Ибо они еще не знали из Писания, что Ему надлежало воскреснуть из мертвых. |
Идоста же паки к себе ученика. |
Итак ученики опять возвратились к себе. |
Воскресение Христово: псалом 50: и прочая поряду.
По обычном последовании каноны: воскресный с Богородичным, на 6: и настоящий Триоди, на 4: и святаго на 4.
Канон воскресен, глас 7:
Песнь 1.
Ирмос: Манием Твоим на земный образ преложися, прежде удоборазливаемое водное естество Господи: темже немокренно пешешествовав Израиль, поет Тебе песнь победную.
Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему.
Осудися смертное мучительство Древом, неправедною смертию осуждену Ти Господи: отнюдуже князь тьмы Тебе не одолев, праведно изгнан бысть.
Ад Тебе приближися, и зубы не возмог стерти тело Твое, челюстьми сокрушися. Отнюдуже Спасе, болезни разруш смертныя, воскресл еси тридневен.
Богородичен: Разрешишася болезни праматере Евы: болезни бо избежавше, неискусомужно родила еси. Отнюдуже яве Богородицу, Пречистая, ведуще Тя, вси славим.
Ин канон Пресвятей Богородице, [егоже краегранесие по алфавиту.] Глас 7.
Ирмос: Манием Твоим на земный:
Бездну рождшая благоутробия Дево, душу мою озари светоносным Твоим сиянием, яко да достойно воспою Твоих чудес бездну.
Стрелою греховною уязвлены нас Слово видев, яко Благодетель ущедри: отнюдуже несказанно соединися Всечистая, плотию, иже из Тебе {плоти яже из Тебе} Пребожественный.
Канон Трипеснца, глас 5.
Ирмос: Спасителю Богу:
Уподобихся Христе в руце разбойников впадшему, и биеньми еле живу от сих оставленному Спасе: и аз сице уязвлен есмь грехи моими.
Не презри мене недугующа люто, вопияше Спасе рыдая, на разбойники богатство изнуривый Твое. И аз сице молюся: ущедри и спаси мя.
Уврачевавый мя убиен имуща ум грехи в язвах, от разбойников неправедных и лукавых помышлений, Христе Спасе, спаси мя яко многомилостивый.
Богородичен: Пречистая Мати Христова, воплощшагося из Тебе, и от недр Родителя не отлучшася Бога, непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда.
Иный канон преподобнаго, глас 8.
Ирмос: Воду прошед яко сушу:
Во свет невещественный и умный, от печали вещественных востек Иоанне преподобне, молитвами твоими ко Господу просвети мя.
Яко воздержания сладость ссав, отринул еси горесть сластей: темже паче меда и сота услаждаеши отче, чувства наша.
Возшед на высоту добродетелей, доле плежущия поплевав сласти, сладость явился еси спасения, преподобне отче, стаду твоему.
Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно рождшая, души моея лютую уврачуй язву, и сердца болезнь укроти.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: В начале небеса всесильным Словом Твоим утверждей Господи Спасе, и вседетельным и Божиим Духом всю силу их, на недвижимем мя камени исповедания Твоего утверди.
Ты возшед на Древо, о нас болезнуеши волею благоутробне Спасе, и терпиши язву, примирения ходатайственну, и спасения верным: еюже Твоему Милостиве, вси примирихомся Родителю.
Ты мя очистив от язвы, душею уязвленнаго змиевым угрызением Христе, и показал еси свет, во тьме древле мне слежащу и во тлении: Крестом бо во ад сошед, мене совоскресил еси.
Богородичен: Неискусомужныя Твоея Матере мольбами мир мирови подаждь, Спасе, и несказанныя Твоея славы славословящия Тя сподоби.
Ин.
Ирмос: В начале небеса:
Змий поползый из Едема, мене обожения желанием прельстив, верже в землю: но Иже милостив, и естеством благоутробен, ущедрив богосодела, во чрево Твое вселься, и подобен мне быв Мати Дево.
Благословен Плод Твоего чрева, Дево Богородице, всех радосте, радость бо всему миру родила еси, и веселие воистинну разгоняющее печаль греховную, Богоневесто.
Ин.
Ирмос: Утверди ны Боже:
Путем жития Христе, люте путешествуя, уязвлен есмь от разбойник в страстех: но возстави мя молюся.
Разбиша ум мой разбойницы, и оставиша мя в язвах еле жива прегрешений моих: но исцели мя Господи.
Обнажиша мя Спасе Христе, заповедей Твоих страсти, и сластьми уязвихся: но излей на мя милость.
Богородичен: Моли непрестанно Чистая, Прошедшаго из чресл Твоих, избавитися лести диаволи, поющим Тя Матерь Божию.
Иный.
Ирмос: Ты еси утверждение:
Попалил еси углем обучения преславно страстей терние, и согреваеши монашествующих состояния.
Миро освящения от постнических преподобне аромат, весь сложился еси в воню благоухания Божия.
В законех обучения поучаяся, страсти потопил еси, якоже иныя ныне фараониты, течением слез твоих.
Богородичен: Устави мое непостоянное помышлений, Чистая, смущение, Мати Божия, к Сыну Твоему направляющи движение.
Кондак святаго, глас 4.
Подобен: Явился еси днесь:
На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче Иоанне отче наш.
Икос: Дом Божий яко воистинну, самаго себе соделал еси отче, Божественными твоими добродетельми: яве украсив яко злато светлое, веру, надежду, и любовь истинную: Божественныя законы излагая, воздержанием обучився яко безплотный: разум, мужество, целомудрие стяжав, смирение, имже вознеслся еси. Темже и просветился еси молитвами непрестанными, и небесная приял еси селения, наставниче Иоанне отче наш.
Седален, глас 5.
Подобен: Странное:
Пречистый Крест Твой, Спасе наш, яко оружие спасения содержаще, тем Тебе вопием: спаси ны пострадавый волею о нас, всех Боже, яко многомилостивый.
Слава, преподобнаго, глас 4.
Подобен: Вознесыйся:
Добродетельми к небеси возсиявый, водружен яве, возшел еси к Боговидения неизмеримой глубине благочестно: вся убо победив демонския козни, покрываеши же человеки от вреда сих, Иоанне, лествице добродетелей: и ныне молишися спастися рабом твоим.
И ныне, Богородичен. Подобен:
На престоле херувимском седяй, и в недрех Отчих водворяяйся, яко на престоле седит святем Своем Владычице, в недрех Твоих плотски: Бог бо воцаривыйся тако над всеми языки, и разумно ныне поем Ему: Егоже и Ты Чистая моли, спастися рабом Твоим.
Песнь 4.
Ирмос: Отча недра не оставль, и сошед на землю Христе Боже, тайну услышах смотрения Твоего, и прославих Тя едине Человеколюбче.
Своя плещи дав, Иже от Девы воплощься, на раны, рабу прегрешившу, биен бывает Владыка неповинен, разрешая моя согрешения.
Предстояв судищу судий законопреступных, яко осудимый повинен бывает {истязуется}, и заушается бренною рукою, создавый человека яко Бог, и судяй праведно земли.
Богородичен: Яко воистинну Мати Божия, Творца Твоего и Сына моли, к спасительному направити мя пристанищу Всенепорочная славнаго Его хотения.
Ин.
Ирмос: Отча недра не оставль:
Избранная вся и добрая, явльшися Богу прежде создания светлостию Всепетая, светолитием Твоим {светолития Твоего} поющия Тя просвети.
Бога человеком родила еси Чистая, воплощенна от чистых кровей Твоих, избавляюща согрешений многих, любовию славящия и почитающия Тя Мати Дево.
Ин.
Ирмос: Услышах Господи слух Твой:
Разбойницы окрадоша мое деяние Божественное, и оставиша мя язвами мучима.
Извлекоша мя Спасе заповедей Твоих, непостоянная помышления моя, отонудуже уязвлен есмь прегрешеньми.
Левит ранами уязвленна, яко виде мя, мимо иде, Спасе мой: но Ты мя спаси.
Богородичен: Господственно прославляем Тя Богородице Безневестная, и к Твоему пристанищу вернии прибегаем.
Иный.
Ирмос: Услышах Господи:
Яко цветник благовоннейший, и добродетелей рай одушевленный, воздержание процвел еси, имже вся напитал еси чтущия тя.
Законоположителя обучения, и монахов правило кротчайшее, яко Моисеа тя и Давида воистинну, стяжавше отче, ублажаем.
Насажден на водах воздержания, явился еси блаженне, розга отче благоцветущая, благочестия грозды произносящая.
Богородичен: Под летом бываема, от Отца безлетно возсиявша, Богомати нам родила еси: Егоже моли спасти поющия Тя.
Песнь 5.
Ирмос: Нощь не светла неверным Христе, верным же просвещение в сладости словес Твоих: сего ради к Тебе утренюю, и воспеваю Твое Божество.
За Твоя рабы продаешися Христе, и по ланите ударение терпиши, свободе ходатайственно поющим: к Тебе утренюю, и воспеваю Твое Божество.
Божественною Твоею силою Христе, немощию плотскою крепкаго низложил еси, и победителя мя смерти, Спасе, Воскресением показал еси.
Богородичен: Бога родила еси Мати Чистая, воплощеннаго из Тебе боголепно Всепетая: понеже не познала еси мужеска пола, но от Святаго раждаеши Духа.
Ин.
Ирмос: Нощь не светла неверным:
Лествицу узрев Иаков, к высоте утверждену, образу научися, Неискусобрачная Тебе: Тобою бо Бог человеком приобщися, Всечистая Владычице.
Избавление вечное Тобою Дево, ныне обретше усердно зовем Ти: еже радуйся Богоневестная: и Твоим светом возрадовавшеся Всепетая, песньми Тя поем.
Ин.
Ирмос: Утреннююще вопием Ти:
Иисусе, посети раны души моея, якоже древле в руце впадшаго разбойничи, и уврачуй болезнь мою Христе, молюся.
Болезненно язвами изнемогох, Христе мой, прегрешений, и оттуду наг лежу добродетелей Божественных: молю, спаси мя.
Иерей якоже виде мя, и левит не возможе яве, мимоидоша бо мя: но Сам яко благоутробен, ныне спасение подал, и спасл еси.
Богородичен: Не презри Владыко окаяннаго мене, молюся, уязвленнаго умом болезненно от разбойник: но ущедри молитвами Спасе, Рождшия тя.
Иный.
Ирмос: Вскую мя отринул еси:
Погасив вся страсти, росою подвигов твоих отче блаженне, обильно возжег огнем любве и веры, воздержания светильник, и просвещение безстрастия, и дне сын был еси.
Веры грозд, Божественным земледелием твоим отче воспитал еси, и в точила вложил еси, и возделал еси труды обучения, и чашу исполнь духовную воздержания: веселиши сердца стада твоего.
Претерпев добре прилоги и язвы противных врагов, явился еси столп терпения, утверждая стадо твое палицею Божественною, на пажити воздержания, и на воде воспитовая блаженне.
Богородичен: Речем Твоих устен Всечистая последующе, Тя ублажаем: с Тобою бо воистинну величия сотворивый Господь возвеличи Тя, и истинную Божию Матерь, рождейся из чрева Твоего показа.
Песнь 6.
Ирмос: Плавающаго в молве житейских попечений, с кораблем потопляема грехи, и душетленному зверю приметаема, яко Иона Христе, вопию Ти: из смертоносныя глубины возведи мя.
Воспоминаху Тя заключенныя во аде души, и оставльшияся праведных, и от Тебе спасения моляхуся: еже Крестом Христе, подал еси преисподним, пришед яко Благоутробен.
Ко одушевленному Твоему и нерукотворенному храму, разрушену бывшу страданьми, воззрети паки лик апостольский отчаяся: но паче надежды поклонься, воскресша повсюду проповеда.
Богородичен: Неизреченнаго Рождества Твоего Всенепорочнаго образ, Дево Богоневестная, Иже нас ради, кто от человек сказати возможет? Яко Бог неописанне, Слово соединився Тебе, плоть из Тебе бысть.
Ин.
Ирмос: Плавающаго в молве:
Законнии Тя образы, и пророческая проречения яве предвозвещаху, хотящую родити Благодетеля Чистая всея твари, многочастне и многообразне благодействовавшаго верно воспевающих Тя.
Устраншагося древле наветом человекоубийцы, Адама первозданнаго райския божественныя сладости, Неискусобрачная паки возвела еси, рождши Иже от преступления нас избавившаго.
Ин.
Ирмос: Обыде мя бездна:
Страстьми иждих житие Божественное Владыко, и всяко прегрешеньми люте уязвен, прибегох к Тебе: ущедри мя, молюся.
Расхитиша богатство мое, и якоже мертва мя оставиша разбойницы, страстьми ум мой уязвивше: но ущедрив спаси мя Господи.
Яко виде левит мою ран болезнь, язв не терпя, мимоиде мя: Сам же Человеколюбче, излиял ми еси богатую Твою милость.
Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную, достойно славим, Марие преславная, православных похвало.
Иный.
Ирмос: Очисти мя Спасе:
Приял еси в души Божественное богатство Духа, непорочную молитву, чистоту, честность, бдение всегдашнее, воздержания труды, имиже дом познался еси Божий.
Вещества еже доле, премудре, претекл еси худость, невещественною же молитвою ум восперив, и вышняго упокоения явился еси наследник, совершенства ради жития.
Потами постническими углие стрел вражиих угасил еси воистинну, и огнь веры возсияв, попалил еси неверия, ересей шатания.
Богородичен: Возсия от Сиона вышняго благолепие, предложением плоти по соединению неизреченному, из Тебе Неискусобрачная обложенное, и мир просвети.
Кондак воскресен, глас 7:
Не ктому держава смертная возможет держати человеки: Христос бо сниде сокрушая и разоряя силы ея. Связуемь бывает ад, пророцы согласно радуются: предста, глаголюще, Спас сущим в вере, изыдите вернии в воскресение.
Икос: Вострепеташа доле преисподняя днесь, ад и смерть Единаго от Троицы: земля поколебася, вратницы же адовы видевше Тя ужасошася: вся же тварь со пророки радующися поет Тебе победную песнь, Избавителю Богу нашему, разрушившему ныне смертную силу. Да воскликнем и возопиим ко Адаму, и к сущим из Адама: Древо сего паки введе. Изыдите вернии в воскресение.
Таже чтется синаксарий дневный.
Посем житие преподобнаго отца нашего Иоанна Лествичника, в мире скончавшагося. Стихи:
Иже плотию и живый, мертв сый Иоанн,
Вечно живет, и мертв явлься бездыханный:
Списание оставль лествицу восхождения,
Показует своего путь восхождения.
Иоанн умре в тридесятый день.
Иже шестинадесяти лет сый, и остроумный сый, принесе себе Богу жертву священнейшую, на Синайскую гору возшед. Таже по девятинадесятих летех востав приходит в безмолвия поприще от пяти знамении Кириака: во обитель Палестры достиг, на место глаголемое Фола, четыредесять лет пожив, присно разжигаемь любовию, и огнем Божественныя любве. Ядяше убо вся, яже непорочно пристояху заповеди, но умеренно зело, и в сем гордости рог сломляя всепремудро. Но источник слез его кий ум изрекл бы? Сна же причащашеся, елико ума существу бдением не вредитися. Течение же его молитва бяше присная, и к Богу любовь безмерная. Сими всеми богоугодно пожив исправленьми, и лествицу списавый, словеса учения изложив, и исполнен благости достойно упокоися в Господе, многа и иная списания оставив. Егоже молитвами Боже помилуй, и спаси нас.
Песнь 7.
Ирмос: Пещь отроцы огнепальну древле росоточащу показаша, единаго Бога воспевающе, и глаголюще: превозносимый отцев Бог, и препрославлен.
Древом умерщвляется Адам, волею преслушание соделав: послушанием же Христовым паки обновляемь есть. Мене бо ради распинается Сын Божий, препрославленный.
Тебе воскресшаго Христе, из гроба, тварь вся воспе: Ты бо жизнь сущим во аде процвел еси, мертвым воскресение, иже во тьме, свет препрославленный.
Богородичен: Радуйся Дщи Адама тленнаго. Радуйся едина Богоневесто. Радуйся, Еюже тля изгнана бысть, Яже Бога рождши: Егоже моли Чистая, спастися всем нам.
Ин.
Ирмос: Пещь отроцы:
Преиспещрену, позлащену утварь Тя имущу возлюби Создатель Твой Дево, и Господь: превозносимый отцев Бог и препрославлен.
Очищается Отроковице, угль древле Исаиа прием: знаменательне Твое Рождество видев, превозносимаго отцев Бога, и препрославлена.
Ин.
Ирмос: Превозносимый отцев:
Разбойницы обпадоша на мя окаяннаго, и язвами оставиша мертва, якоже бездыханна мя, темже молюся Ти: Боже, посети мя.
Ум мой плениша помышления непостоянная, и уязвивше страстьми, мертва мя оставиша, множеством прегрешений, но Спасе, исцели мя.
Яко виде левит мя ранами боляща, не терпя язв неисцельнаго ради, мимоиде мя, Спасе мой: но Сам уврачуй мя.
Богородичен: Ты от Девы воплотивыйся, спасл мя еси, язвам моим возливая богатую милость, Христе щедрот Твоих: сего ради Тя славлю.
Иный.
Ирмос: От Иудеи дошедше:
На злаце вышняго царствия, стадо отче воспитал еси и жезлом догмат звери отгнав ересей, воспел еси: отец наших Боже благословен еси.
В горний вшел еси и невестнический чертог Царства Христова, одеждею облечен достойною звавшаго, в немже и возлегл еси, вопия: отец наших Боже благословен еси.
Невлажная грехми, река явился еси воздержания отче, помыслы потопляя, и скверну очищая, вопиющих верою: отец наших Боже благословен еси.
Богородичен: Из чрева Твоего пройде воплотивыйся Дево, всех Господь: темже Тя Богородицу мудрствующе православно, Сыну Твоему зовем: отец наших Боже благословен еси.
Песнь 8.
Ирмос: Неопальная огню в Синаи причащшаяся купина, Бога яви медленоязычному и гугнивому Моисеови, и отроки ревность Божия три непреборимыя во огни певцы показа: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Пречистый Агнец словесный за мир заклан быв, престави яже по закону приносимая, очистив сего кроме прегрешений яко Бог, присно зовуща: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Нетленна не сущи прежде страсти, восприятая от Создателя плоть наша, по страсти и Воскресении неприкосновенна тлению устроися, и смертныя обновляет, зовущия: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Богородичен: Твое чистотное и всенепорочное, Дево, скверное и мерзское вселенныя очисти, и была еси нашего примирения к Богу вина, Пречистая: темже Тя Дево вся дела благословим, и превозносим во вся веки.
Ин.
Ирмос: Неопальная огню в Синаи:
Светом Рождества Твоего, страннолепно вселенную просветила еси Богородительнице, суща бо воистинну Бога на объятиях носиши Твоих, просвещающа верныя присно зовущия: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Поем Чистая, благочестно Твое чрево, Бога вместившее несказанно воплощаема, давшаго всем верным богоразумия просвещение, присно зовущим: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Ин.
Ирмос: Тебе Вседетелю:
От разбойник помыслов моих Спасе, растлих житие мое согрешений язвами. Темже Божественнаго обнажихся образа, Тебе человеколюбиваго Бога: но ущедри мя.
Пришел еси на землю от вышних Спасе, ущедрив биеньми ураненнаго мя всего прегрешений язвами Щедре, и излиял еси на мя Христе, милость Твою.
Тело и душу Ты Владыко Спасе, избаву дал еси за мя, и спасл мя еси, мечем грехов уязвленаго, в неисцельных язвах, яко милостивый.
Богородичен: Тя паче ума Богомужным словом рождшую Господа и девствующую, вся дела Дево благословим и превозносим во вся веки.
Иный.
Ирмос: Царя Небеснаго:
Столп тя одушевленный яко воистинну, и образ воздержания отче стяжавше, вси твою память почитаем Иоанне.
Множество радуется монахов, и ликует преподобных собор и праведных: венец бо достойно с ними приял еси.
Украшен добродетельми, в невестник неизреченныя славы сошел еси, песнь воспевая Христу во веки.
Богородичен: Помощи яже от Тебе требующия не презри Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.
Песнь 9.
Ирмос: Нетления искушением рождшая, и всехитрецу Слову плоть взаимодавшая, Мати неискусомужная Дево Богородице: приятелище Нестерпимаго, село невместимаго Зиждителя Твоего, Тя величаем.
Иже Божеству страсть прилагающии, зауститеся вси чуждемудреннии: Господа бо славы плотию распята, не распята же естеством Божественным, яко во двою естеству единаго величаем.
Иже телесем востанию неверующии, ко Христову шедше гробу, научитеся: яко умерщвлена бысть, и воскресе паки плоть Жизнодавца, во уверение последняго воскресения, на неже уповаем.
Троичен: Не божеств Троицу, но Ипостасей, ниже Единицу лиц, но Божества чтуще, ссецаем же Сию делящих: сливаем же паки, слияние дерзающих на Сию, Юже величаем.
Ин. Ирмос тойже.
Радости нам вечныя ходатаица и веселия явилася еси Приснодево Отроковице, Избавителя рождши, истиною и Духом Божественным Того чтущих, яко Бога избавляющаго.
Поя Давид, Твой праотец, Пречистая, Тя ковчег именует святыни Божественныя, преестественне Бога вместившую, во Отеческих седящаго недрех, Егоже непрестанно вернии величаем.
Ин.
Ирмос: Исаие ликуй:
Заповеди Твоя Владыко, не сохранив разумом моим, в страсти вшед сластей, обнажихся благодати, и язвами извержен наг. Темже молю Тя Спасе, спаси мя.
Ниже левит возможе отмыти струпы моя: но пришел еси ко мне Блаже сострадательно, и излиял еси милость Твоих щедрот Спасе на мя, яко всеизрядный врач исцеляя мя.
Яко сый благоутробен, ущедрив спасл еси Христе, язвами люте от разбойник Спасе убиена мя: душу же и тело Свое, яко динаря два дал еси избавление.
Богородичен: Паче ума рождество Твое Богомати, без мужа бо зачатие в Тебе, и девственно рождение бысть: ибо Бог есть рождейся, Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.
Иный.
Ирмос: Чистую славно почтим:
Врач болящих в прегрешениих, от Бога блаженне, губитель же явился еси и прогонитель лукавых духов: темже тя ублажаем.
Землю, якоже тли жилище, оставил еси отче, и в земли вселился еси кротких, и с ними веселишися, Божественныя наслаждаяся сладости.
Днесь день празднственный, вся бо созывает монашествующих стада, в лик духовный, на трапезу и снедь нетленныя жизни.
Богородичен: В Тебе вселився Всенепорочная, прежде родоначальники злонравно прельстившаго человекоубийцу Низложивый, родися, и вся ны спасе.
Ексапостиларий воскресен.
Яко взяша Господа, Марии рекшей, на гроб течаста, Симон Петр, и другий таинник Христов, егоже любляше: течаста же оба, и обретоста плащаницы едины внутрь лежаща, и главный же бе сударь кроме их. Темже паки умолчаста, дондеже Христа видеста.
И преподобнаго.
Подобен: Жены услышите:
Мира благострастия, якоже вреднаго уклонился еси, и безбрашием плоть увядив, обновил еси души крепость преподобне, и славою обогатился еси небесною преславне. Темже не престай моляся о нас Иоанне.
Богородичен: Господственно Богородицу Тя исповедуем Владычице, Тобою спасени: ибо Бога родила еси неизреченно, разоршаго Крестом смерть, к Себе же привлекшаго преподобных соборы: с нимиже Тя восхваляем Дево.
На хвалитех стихиры воскресны. Глас 7:
Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.
Воскресе Христос из мертвых, разруш смертныя узы: благовести земле, радость велию, пойте небеса Божию славу.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Воскресение Христово видевше, поклонимся Святому Господу Иисусу: единому безгрешному.
Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Христову Воскресению кланяющеся не престаем: Той бо спасл есть нас от беззаконий наших, Святый Господь Иисус, явлей Воскресение.
Стих: Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Что воздамы Господеви о всех, яже воздаде нам? Нас ради Бог в человецех, за истлевшее естество Слово плоть бысть, и вселися в ны, к неблагодарным, Благодетель: к пленником, Свободитель: ко иже во тьме седящим, Солнце правды: на Кресте, Безстрастный: во аде, Свет: в смерти, Живот: Воскресение, падших ради. К Немуже возопиим: Боже наш, слава Тебе.
Ины стихиры анатолиевы, глас тойже.
Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.
Врата адова сокрушил еси Господи, и смертную державу упразднил еси крепкою силою Твоею, и совоздвигл еси мертвыя, иже от века во тьме спящия, Божественным и славным Воскресением Твоим, яко Царь всех и Бог всесилен.
Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.
Приидите возрадуемся Господеви, и возвеселимся о Воскресении Его, яко совоздвиже мертвыя от адовых нерешимых уз: и дарова мирови яко Бог жизнь вечную, и велию милость.
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.
Блистаяйся ангел, на камени седяше живоприемнаго гроба, и женам мироносицам благовествоваше, глаголя: воскресе Господь, якоже прежде рече вам, возвестите учеником Его, яко предваряет вы в Галилеи: мирови же подает жизнь вечную, и велию милость.
Стих: Возвеселюся и возрадуюся о Тебе, пою имени Твоему, Вышний.
Почто небрегома сотвористе камене краеугольнаго, о пребеззаконнии иудеи? Се Той есть, Егоже положи Бог в Сионе: Иже из камене источивый в пустыни воду, и нам источаяй от ребр Своих безсмертие. Сей есть камень, иже от горы Девическия отсекся без хотения мужеска: Сын Человечь грядый на облацех небесных, к Ветхому деньми, якоже рече Даниил, и вечно Его Царство.
Таже глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.
И поем самогласен, глас 1: Приидите делаим в тайном винограде, плоды покаяния в нем творяще, не в брашнех и питиих труждающеся, но в молитвах и постех добродетели исправляюще: сими угождаемый Господь дела, динарь подает, имже души избавляет долга греховнаго, един Многомилостивый.
Слава, паки тойже. И ныне: Преблагословенна еси:
Славословие великое, и отпуст. Слава, и ныне: стихира евангельская.
Утренняя стихира, глас 7:
Се тьма, и рано, и что у гроба Марие стоиши, многую тьму имеющи в разуме, в нейже, где положен бысть, вопрошаеши, Иисус? Но виждь срищущася ученики, како плащаницами и сударем Воскресение обретоша, и помянуша яже о сих писания. С нимиже и имиже и мы веровавше, воспеваем Тя Жизнодавца Христа.
И оглашение, и час 1-й, и прочее последование яко обычно.
|