|
|
Во вторник 2-й седмицы
В понедельник вечера
во светильничное по предначинательном псалме, стихословим кафисму: Ко Господу, внегда скорбети ми: На Господи воззвах, поставим стихов 6: и поем стихиры подобны Триоди. Творение господина Иосифа, глас 8.
Подобен: Что вас наречем:
Кому уподобилася еси окаянная, ленящися, о душе! и не творящи добрая, но любящи присно в злых пребывание? Суд при дверех, покайся, постом и молитвою очистися, и Владыце твоему возопий: согреших Ти, прости яко Благоутробен, и исправление мне даруй.
Имеяй благости пучину, пучины моих грехов лукавыя изсуши Христе, яко безгрешный Бог, и даждь сердцу моему умиление, потоки беззакония отъемлющее: да пою и славлю Твое благоутробие неизреченное, долготерпеливе Благодетелю душ наших.
Ина стихира господина Феодора, глас тойже.
Подобен: Во Едеме рай:
Приведый и ныне нас Боже, времене обшествие всечестнаго поста совершити, и даровавый нам во святое поприще вторыя седмицы внити: Сам сподоби Господи, и к будущему благотещи, тело и душу нашу и благодетельствуя и укрепляя: яко да достигнем совершивше течение мужески, в Господский день Воскресения Твоего, вси в радости: и да венцы носяще, непрестанно Тя похвалим.
И Минеи 3. Слава, и ныне, Богородичен.
Прокимен, псалом 23, глас 1: Господь крепок и силен, Господь силен в брани. Стих: Господня земля, и исполнение ея.
Бытия чтение. [Гл. 3, ст. 21 – 24. Гл. 4, ст. 1 – 7.]
Сотвори Господь Бог Адаму и жене его ризы кожаны, и облече их. И рече Бог: се Адам бысть яко един от Нас, еже разумети доброе и лукавое. и ныне да не когда прострет руку свою, и возмет от древа жизни, и снест, и жив будет во век. И изгна его Господь Бог из рая сладости, делати землю: от неяже взят бысть. И изрине Адама, и всели его прямо рая сладости: и пристави херувима, и пламенное оружие обращаемое, хранити путь древа жизни. Адам же позна Еву жену свою, и заченши роди Каина. и рече: стяжах человека Богом. И приложи родити брата его Авеля. и бысть Авель пастырь овец: Каин же бе делаяй землю. И бысть по днех принесе Каин от плодов земли жертву Богу: И Авель принесе и той от первородных овец своих, и от туков их: и призре Бог на Авеля и на дары его: На Каина же и на жертвы его не внят, и опечалися Каин зело, и испаде лице его. И рече Господь Бог Каину: вскую прискорбен был еси? и вскую испаде лице твое? Еда аще право принесл еси, право же не разделил еси, не согрешил ли еси? умолкни: к тебе обращение его, и ты тем обладаеши.
Прокимен, псалом 24, глас 6: Призри на мя и помилуй мя. Стих: К Тебе Господи, воздвигох душу мою.
Притчей чтение. [Гл. 3, ст. 34 – 35. Гл. 4, ст. 1 – 22.]
Господь гордым противится, смиренным же дает благодать. Славу премудрии наследят, нечестивии же вознесоша безчестие. Послушайте дети наказания отча, и внемлите разумети помышление. Дар бо благий дарую вам: моего закона не оставляйте. Сын бо бых и аз отцу послушливый, и любимый пред лицем матере: Иже глаголаша, и учиша мя: да утверждается наше слово в твоем сердце, храни заповеди, не забывай. Стяжи премудрость, стяжи разум: не забуди, ниже презри речения моих уст, ниже уклонися от глагол уст моих. Не остави ея, и имется тебе: возжелей ея, и соблюдет тя. Начало премудрости, стяжати премудрость, и во всем стяжании твоем стяжи разум. огради ю, и вознесет тя: почти ю, да тя обымет: Да даст главе твоей венец благодатей, венцем же сладости защитит тя. Слыши сыне, и приими моя словеса, и умножатся лета живота твоего, да ти будут мнози пути жития. Путем бо премудрости учу тя, наставляю же тебе на течения правая: Аще бо ходиши, не запнутся стопы твоя: аще ли течеши, не утрудишися. Имися моего наказания, не остави: но сохрани е себе жизнь твою: На пути нечестивых не иди, ниже возревнуй путем законопреступных. На немже аще месте воя соберут, не иди тамо: уклонися же от них, и измени. Не уснут бо, аще зла не сотворят: отымется сон от них, и не спят. Тии бо питаются пищею нечестия, вином же законопреступным упиваются. Путие же праведных подобне свету светятся: предходят, и просвещают, дондеже исправится день. Путие же нечестивых темни: не ведят, како претыкаются. Сыне, моим глаголом внимай, к моим же словесем прилагай ухо твое. Да не оскудеют ти источницы твои, храни я в сердце твоем: Живот бо суть всем обретающим я, и всей плоти их исцеление.
На стиховне самогласен дне, глас 3. Дважды:
Духовным постом постимся, расторгнем всякое развращение, останемся же и соблазнов греха, отпустим и братии долги, да и нам оставятся прегрешения наша. Тако бо возопити возможем: да исправится молитва наша, яко кадило пред Тобою Господи.
Мученичен: Пророцы и апостоли Христовы, и мученицы, научиша пети Троицу Единосущную, и просветиша языки заблуждшия, и общники ангелов сотвориша сыны человеческия.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
До конца убогих Твоих не забуди Владычице: но Твоими молитвами будущаго нас свободи прещения, и настоящаго вреда, и гнева Господня исхити Богородице, Твоя рабы.
Ведомо же да есть: яко от сего понедельника вторыя седмицы поста, выпеваются на Повечериях каноны, иже в Минеи, имущих прилучитися святых, от субботы Лазаревы до Недели Фомины, с каноны Богородичными. Прежде поется канон Богородицы, и по нем в Минеи. По 3-й песни кондак и седален в Минеи. а по 6-й песни седален Богородицы. Последи же канона стихиры в Минеи.
|