|
|
Во вторник первыя седмицы
См. также:
В понедельник 1-й седмицы поста, на Вечерне.
Во вторник первыя седмицы на Утрени,
по 2-м стихословии седальны, глас 2.
Подобен: Преблагословенна:
Преблагословенна благодать всечестнаго поста: Моисей бо тем прославися, и закон в писмени на скрижалех прият. Огня сильнейшии отроцы юнии явишася: в том убо погасим плотския страсти пламенеющия, Христу Спасу вопиюще: обращение нам всем даруй, и избави геенны.
Слава иный, глас тойже.
Подобен: Милосердия сущи:
Покаяния наста время, воздержания покажи плоды, о душе моя! Воззри к преждепокаявшимся, воззови Христу: согреших, спаси мя, якоже спасл еси Владыко мытаря, воздохнувша от сердца, Благий, един сый Многомилостивый.
И ныне, Богородичен:
Предстательство теплое христиан, Сына Твоего моли присно Богородице, всякаго злодейства и лютости избавити нас борителя, и дати нам прощение, ихже согрешихом, благоутробия ради щедрот, Твоими молитвами Мати Дево.
По 3-м стихословии седален, глас 5.
Подобен: Господи, чашу муки:
Господи, спасительное воздержание двоеденствующе вопием Ти: умили сердца нас рабов Твоих, и приими сущия со страхом молитвы наша, подая нам благотеченное поста поприще, очищение и велию милость.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен.
Подобен: Собезначальное Слово:
Цвет божественный, кореню прозябший, кивоте и свещниче, и стамно всезлатая, святая трапезо, хлеб живота носящая, яко Сына Твоего и Бога умоли Его, со святым Предтечею, еже ущедрити и спасти, Богородицу исповедающия Тя.
Канон Минеи и Триоди. Песнь 2. Глас 2.
И стихословится вторая песнь Псалтиря.
Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь в мори спасый, и в пустыни насытивый Израильтеския люди, и воду из камене источивый человеком, да древле во тлю падшаго понес, привлеку ко Мне за неизреченную милость.
Трезвися, бодрствуй, воздохни, прослезися, постом все бремя греха душе отвергни, теплым покаянием отбегни огня, и плачем страстей плачевную ризу раздери, одежду божественную приемлющи.
К горе приступим, изрядных деяний пощением вси, долуревностныя оставльше сластей прилоги: и в сомрак вшедше честных видений, едину узрим Христову рачительную доброту, обожаеми тайно божественными восхождении.
Увы мне, кто буду? что содею, грех соделовая, и Владыки не устрашаяся безсовестный? Сего ради прежде суда осужден есмь: правосуде Благий, обратив мя спаси, паче всех человек Тебе преогорчившаго.
Богородичен: Неоранная земле, прорастившая всех Питателя, отверзающаго руку, и благоволением Своим насыщающа всякое животное крепостию Божественною: утверди хлебом жизненным, ослабевшая сердца сытостию лютых наших прегрешений.
Иный. Глас 5.
Ирмос: Видите видите:
Приидите снидем в клеть душевную, Господеви молитвы воздающе и вопиюще: Отче наш, Иже на Небесех, долги наша ослаби и остави, яко един Благоутробен.
Души нашея в посте тихое показующе, не сетуим вожделенных дней изменения, яко просияша нам благочестия исправления.
Слава, Троичен: Безначальная, несозданная Триипостасная Единице, Госпоже, Царство веков: Тебе славит, Отца, и Сына, и Святаго Духа, множество ангел, и все естество человеческое.
Богородичен: Тебе вседобродетельную славу рода нашего поем, Тобою бо обожихомся Дево: ибо родила еси нам Спаса и Бога Христа, разрешившаго нас от клятвы.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Кто огнь угаси? кто затче уста зверей? Пост, отроки из пещи избавлей, и пророка Даниила от львов снеди: егоже лобызаим и мы братие.
Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог, в плоть облекийся волею Своею, да спасу Адама, от лести падшаго в преступление змием.
Песнь 8.
Ирмос: В купине Моисею:
Сон отложи душе, лютыя лености, и усердно бодрствуй к Божественным заповедем: приближается Жених свещеносец, потщися Того предусрести.
Уязвлена люте сластей оружием, лечбою щедрот благоутробнаго Твоего мановения исцели мя Слове, яко да Тя благодарно славлю во веки.
От страстей вредных, от зависти и ненависти, от всякия злобы воздержися душе, пищами питающися, пищу горнюю невещественно ходатайствующими.
Богородичен: Богородительнице Чистая, души моея гноения, и сердца страсти, и ума пременение исцели, яко едина грешных помощница, и разоряемых стена.
Иный.
Ирмос: Творца твари:
Воздержанием вси души вперивше, на небеса молитвы благоприятныя принесем Господеви.
Дух умиления приемше, прослезим ко избавлению душ, песнословяще Христа во веки.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Троице единосущная, и Единице несозданная, и всех Боже, Тебе превозносим во вся веки.
Богородичен: Молитву сотвори о поющих Тя Пречистая, избавитися всяческих искушений и бед.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Пищу богатаго оплевавше, приидите с Лазарем постимся, да и нас огреет Авраамово недро.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: Творца твари, Егоже ужасаются ангели, пойте людие, и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: От земнородных кто слыша:
Земнородных кто тако поползнувся, Бога прогнева когда? кто стремленьми злобы последова, и пребывалище явися якоже аз окаянный, но Боже волителю милости, Ты мя ущедри.
Боговидных ангел силы, благоуветливаго Бога умолите, спасти душу, в пучине житейских сластей, и треволнениих страстей обуреваемую, и в прилозех сопротивных духов бедствующую.
Гряди душе крилы облегчаема, постом добродетелей от долувлекущия злобы востани, и виденьми насладися светлейшими, пищу ходатайствующими добродетелей, боговидна бывающи верою.
Богородичен: Кто слышаны сотворит хвалы, Тебе рождшия паче ума, хвалимаго Владыку, Чистая, и Господа, Егоже хвалят ангельская чиноначалия? Того убо моли о людех согрешивших, Дево Неискусобрачная.
Иный.
Ирмос: Исаие ликуй:
Время благоприятное, день спасений, принесем Богу дары добродетелей, в немже отложивше дела тьмы, братие, облецемся во оружие света, якоже Павел вопиет.
Приидите, якоже Господь постом уби врага, сим и мы сокрушим его стрелы, и ловления: за мя иди сатано, кийждо глаголюще, внегда хощет искушати нас.
Слава, Троичен: Единосущием воспеваю Тя, безначальная Троице честная, живоначальная, несекомая Единице, Отче нерожденне, и рожденне Слове и Сыне, и Душе Святый, спаси ны поющия Тя.
Богородичен: Паче ума рождество Твое Богомати, без мужа бо зачатие в Тебе, и девически рождение бысть: ибо Бог есть родивыйся: Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Постом приложившеся к молитв горе, и мы сердцем чистым видим Бога, скрижали приемлюще заповедей внутрь, якоже Моисей, славою облистающеся, лицем любве Его.
Ирмос: Исаие ликуй, Дева име во чреве, и роди Сына Еммануила, Бога же и Человека, Восток имя Ему: Егоже величающе, Деву ублажаем.
Светилен.
На стиховне самогласен дне, глас 3:
Начнем людие непорочный пост, иже есть душам спасение, поработаим Господеви со страхом, елеем благотворения главы помажем, и водою чистоты лица умыем, не многоглаголем в молитвах, но яко научихомся, тако возопиим: Отче наш, Иже на Небесех, остави нам прегрешения наша, яко Человеколюбец.
Стих: Исполнихомся заутра:
Паки тойже самогласен.
Стих 2: И буди светлость:
Таже мученичен: Царей и мучителей страх отринуша Христовы воини, и благодерзновенно и мужественно Того исповедаша, всех Господа Бога, и Царя нашего, и молятся о душах наших.
Слава, и ныне, Богородичен:
Богородице, предстательство всех молящих Тебе, Тобою дерзаем, и Тобою хвалимся, и к Тебе все упование наше есть, моли Рождшагося из Тебе за непотребныя рабы Твоя.
На 6-м часе, тропарь пророчества, глас 1:
Яко пришельцы есмы на земли, якоже вси отцы наши, краткое живота нашего безгрешно сохрани Спасе наш, и помилуй нас яко Человеколюбец.
Прокимен, псалом 5, глас 4: Вонми гласу моления моего, Царю мой и Боже мой. Стих: Глаголы моя внуши Господи, разумей звание мое.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 1, ст. 19 – 31. Глава 2, ст. 1 – 3.]
Тако глаголет Господь: аще хощете, и послушаете Мене, благая земли снесте. Аще же не хощете, ниже послушаете Мене, меч вы пояст: уста бо Господня глаголаша сия. Како бысть блудница, град верный Сион, полн суда, в немже правда почиваше, ныне же [в нем] убийцы? Сребро ваше неискушено, корчемницы твои мешают вино с водою. Князи твои не покаряются, общницы татем, любяще дары, гоняще воздаяние, сирым не судящии, и суду вдовиц не внимающии. Сего ради тако глаголет Владыка Господь Саваоф: горе крепким во Израили: не престанет бо ярость Моя на противныя, и суд врагом Моим сотворю: И наведу руку Мою на тя, и разжегу в чистоту, непокаряющихся же погублю, и отыму всех беззаконных от тебе, и всех гордых смирю. И приставлю судии твои якоже прежде, и советники твоя яко от начала: и по сих наречешися град правды, мати градовом, верный Сион. С судом бо спасется пленение его и с милостынею. И сокрушатся беззаконнии и грешницы вкупе: и оставившии Господа скончаются. Занеже постыдятся о идолех своих, ихже сами восхотеша, и посрамятся о садех своих, ихже возжелеша: Будут бо яко теревинф отметнувший листвия [своя,] и яко вертоград не имый воды. И будет крепость их яко стебль изгребия и делания их яко искры огненныя, и сожгутся беззаконницы и грешницы вкупе, и не будет угашаяй. Слово бывшее от Господа ко Исаии сыну Амосову о Иудеи, и о Иерусалиме. яко будет в последняя дни явлена гора Господня, и дом Божий на версе гор, и возвысится превыше холмов: и приидут к ней вси языцы. И пойдут языцы мнози, и рекут: приидите, и взыдем на гору Господню, и в дом Бога Иаковля, и возвестит нам путь Свой, и пойдем по нему.
Прокимен, псалом 6, глас 4: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене. Стих: Помилуй мя Господи, яко немощен есмь.
См. также:
В понедельник 1-й седмицы поста, на Вечерне.
|