|
|
В субботу первую святых постов
память вмч. Феодора Тирона
См. также:
В субботу 1-й седмицы поста, вечера
На Литургии
изобразительная, и от канона святаго песнь 3 и 6.
Прокимен глас 7: Возвеселится праведник о Господе, и уповает на Него: Стих: Услыши Боже глас мой, внегда молити ми ся к Тебе.
Апостол дне, ко Евреем, зачало 303. [Евр. 1, 1 – 12.]
Многочастне и многообразне древле Бог глаголавый отцем во пророцех, |
Бог, многократно и многообразно говоривший издревле отцам в пророках, |
В последок дний сих глагола нам в Сыне, Егоже положи наследника всем, Имже и веки сотвори. |
В последние дни сии говорил нам в Сыне, Которого поставил наследником всего, чрез Которого и веки сотворил. |
Иже сый сияние славы и образ Ипостаси Его, нося же всяческая глаголом силы Своея, Собою очищение сотворив грехов наших, седе о десную престола величествия на высоких, |
Сей, будучи сияние славы и образ Ипостаси Его и держа все словом силы Своей, совершив Собою очищение грехов наших, воссел одесную (престола) величия на высоте, |
Толико лучший быв ангелов, елико преславнее паче их наследствова имя. |
Будучи столько превосходнее ангелов, сколько славнейшее пред ними наследовал имя. |
Кому бо рече когда от ангел: Сын Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя? И паки: Аз буду Ему во Отца, и Той будет мне в Сына? |
Ибо кому когда из ангелов сказал Бог: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя? И еще: Я буду Ему Отцем, и Он будет Мне Сыном? |
Егда же паки вводит Первороднаго во вселенную, глаголет: и да поклонятся Ему вси ангели Божии. |
Также, когда вводит Первородного во вселенную, говорит: и да поклонятся Ему все ангелы Божии. |
И ко ангелом убо глаголет: творяй ангелы Своя духи и слуги Своя огнь палящь. |
Об ангелах сказано: Ты творишь ангелами Своими духов и служителями Своими пламенеющий огонь. |
К Сыну же: престол Твой, Боже, в век века: жезл правости жезл царствия Твоего: |
А о Сыне: престол Твой, Боже, в век века; жезл царствия Твоего – жезл правоты. |
Возлюбил еси правду и возненавидел еси беззаконие: сего ради помаза Тя, Боже, Бог Твой елеем радости паче причастник Твоих. |
Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие, посему помазал Тебя, Боже, Бог Твой елеем радости более соучастников Твоих. |
И (паки): в начале Ты, Господи, землю основал еси, и дела руку Твоею суть небеса: |
И: в начале Ты, Господи, основал землю, и небеса – дело рук Твоих; |
Та погибнут, Ты же пребываеши: и вся, якоже риза, обетшают, |
Они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза, |
И яко одежду свиеши их, и изменятся: Ты же тойжде еси, и лета Твоя не оскудеют. |
И как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся. |
Святому Апостол, к Тимофею, зачало 292. [2 Тим. 2, 1 – 10.]
Чадо Тимофее, возмогай во благодати, яже о Христе Иисусе, |
Чадо Тимофей, укрепляйся в благодати Христом Иисусом, |
И яже слышал еси от мене многими свидетели, сия предаждь верным человеком, иже доволни будут и иных научити. |
И что слышал от меня при многих свидетелях, то передай верным людям, которые были бы способны и других научить. |
Ты убо злопостражди яко добр воин Иисус Христов. |
Итак переноси страдания, как добрый воин Иисуса Христа. |
Никтоже (бо) воин бывая обязуется куплями житейскими, да воеводе угоден будет. |
Никакой воин не связывает себя делами житейскими, чтобы угодить военачальнику. |
Аще же и постраждет {подвизается} кто, не венчается, аще не законно мучен будет {будет подвизатися}. |
Если же кто и подвизается, не увенчивается, если незаконно будет подвизаться. |
Труждающемуся делателю прежде подобает от плода вкусити. |
Трудящемуся земледельцу первому должно вкусить от плодов. |
Разумей, яже глаголю: да даст убо тебе Господь разум о всем. |
Разумей, что я говорю. Да даст тебе Господь разумение во всем. |
Поминай (Господа) Иисуса Христа воставшаго от мертвых, от семене Давидова, по благовествованию моему, |
Помни Господа Иисуса Христа от семени Давидова, воскресшего из мертвых, по благовествованию моему, |
В немже злостражду даже до уз, яко злодей: но слово Божие не вяжется. |
За которое я страдаю даже до уз, как злодей; но для слова Божия нет уз. |
Сего ради вся терплю избранных ради, да и тии спасение улучат еже о Христе Иисусе, со славою вечною. |
Посему я все терплю ради избранных, дабы и они получили спасение во Христе Иисусе с вечною славою. |
Аллилуиа, глас 4: Праведник яко финикс процветет, яко кедр иже в Ливане умножится. Стих: Насаждени в дому Господни, во деворех дому Бога нашего процветут.
Евангелие от Марка, зачало 10. [Мк. 2, 23 – 3, 5.]
Во время оно, мимохождаше Иисус в субботы сквозе сеяния, и начаша ученицы Его путь творити, востерзающе класы. |
Во время оно, Иисус в субботу проходил засеянными полями, и ученики Его дорогою начали срывать колосья. |
И фарисее глаголаху Ему: виждь, что творят в субботы, егоже не достоит? |
И фарисеи сказали Ему: смотри, что' они делают в субботу, чего не должно делать? |
И Той глаголаше им: несте ли николиже чли, что сотвори Давид, егда требование име и взалка сам и иже с ним? |
Он сказал им: неужели вы не читали никогда, что' сделал Давид, когда имел нужду и взалкал сам и бывшие с ним? |
Како вниде в дом Божий при Авиафаре архиереи, и хлебы предложения снеде, ихже не достояше ясти токмо иереем, и даде и сущим с ним? |
Как вошел он в дом Божий при первосвященнике Авиафаре и ел хлебы предложения, которых не должно было есть никому, кроме священников, и дал и бывшим с ним? |
И глаголаше им: суббота человека ради бысть, а не человек субботы ради: |
И сказал им: суббота для человека, а не человек для субботы; |
Темже господь есть Сын Человеческий и субботе. |
Посему Сын Человеческий есть господин и субботы. |
И вниде паки в сонмище: и бе тамо человек, суху имый руку. |
И пришел опять в синагогу; там был человек, имевший иссохшую руку. |
И назираху Его, аще в субботы изцелит его, да Нань возглаголют. |
И наблюдали за Ним, не исцелит ли его в субботу, чтобы обвинить Его. |
И глагола человеку суху имущему руку: стани посреде. |
Он же говорит человеку, имевшему иссохшую руку: стань на средину. |
И глагола им: достоит ли в субботы добро творити, или зло творити? душу спасти, или погубити? Они же молчаху. |
А им говорит: должно ли в субботу добро делать, или зло делать? душу спасти, или погубить? Но они молчали. |
И воззрев на них со гневом, скорбя о окаменении сердец их, глагола человеку: простри руку твою. И простре: и утвердися рука его цела яко другая. |
И, воззрев на них с гневом, скорбя об ожесточении сердец их, говорит тому человеку: протяни руку твою. Он протянул, и стала рука его здорова, как другая. |
И святаго, от Иоанна, зачало 52. [Ин. 15, 17 – 16, 2.]
Рече Господь Своим учеником: сия заповедаю вам, да любите друг друга. |
Сказал Господь Своим ученикам: сие заповедаю вам, да любите друг друга. |
Аще мир вас ненавидит, ведите, яко Мене прежде вас возненавиде: |
Если мир вас ненавидит, знайте, что Меня прежде вас возненавидел. |
Аще от мира бысте были, мир убо свое любил бы: якоже от мира несте, но Аз избрах вы от мира, сего ради ненавидит вас мир. |
Если бы вы были от мира, то мир любил бы свое; а как вы не от мира, но Я избрал вас от мира, потому ненавидит вас мир. |
Поминайте слово, еже Аз рех вам: несть раб болий господа своего: аще Мене изгнаша, и вас изженут: аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут: |
Помните слово, которое Я сказал вам: раб не больше господина своего. Если Меня гнали, будут гнать и вас; если Мое слово соблюдали, будут соблюдать и ваше. |
Но сия вся творят вам за имя Мое, яко не ведят Пославшаго Мя. |
Но все то сделают вам за имя Мое, потому что не знают Пославшего Меня. |
Аще не бых пришел и глаголал им, греха не быша имели: ныне же вины {извинения} не имут о гресе своем: |
Если бы Я не пришел и не говорил им, то не имели бы греха; а теперь не имеют извинения во грехе своем. |
Ненавидяй Мене, и Отца Моего ненавидит: |
Ненавидящий Меня ненавидит и Отца Моего. |
Аще дел не бых сотворил в них, ихже ин никтоже сотвори, греха не быша имели: ныне же и видеша, и возненавидеша Мене и Отца Моего: |
Если бы Я не сотворил между ними дел, каких никто другой не делал, то не имели бы греха; а теперь и видели, и возненавидели и Меня и Отца Моего. |
Но да сбудется слово, писанное в законе их, яко возненавидеша Мя туне. |
Но да сбудется слово, написанное в законе их: возненавидели Меня напрасно. |
Егда же приидет Утешитель, Егоже Аз послю вам от Отца, Дух истины, Иже от Отца исходит, Той свидетелствует о Мне: |
Когда же приидет Утешитель, Которого Я пошлю вам от Отца, Дух истины, Который от Отца исходит, Он будет свидетельствовать о Мне; |
И вы же свидетелствуете, яко искони со Мною есте. |
А также и вы будете свидетельствовать, потому что вы сначала со Мною. |
Сия глаголах вам, да не соблазнитеся. |
Сие сказал Я вам, чтобы вы не соблазнились. |
От сонмищ ижденут вы: но приидет час, да всяк, иже убиет вы, возмнится службу приносити Богу: |
Изгонят вас из синагог; даже наступает время, когда всякий, убивающий вас, будет думать, что он тем служит Богу. |
Причастен: В память вечную:
На трапезе чтем слово похвальное о святем Феодоре, святаго Григориа Нисскаго. И ядим боб обваренный, с маслинами белыми и черными. Причащаемся же и варения с маслом прилучившагося, и колива: вина же испиваем по красоволю, ради святаго. Сие же прияхом от лавры преподобнаго отца нашего Саввы, и от богоноснаго отца нашего Евфимиа.
Ведати подобает, яко дважды прияхом ясти рыбы в сей Великий пост, в праздник Благовещения, и Цветоносия.
См. также:
В субботу 1-й седмицы поста, вечера
|