|
|
В пяток первыя седмицы
См. также:
В четверг 1-й седмицы поста, на Вечерне
В пяток первыя седмицы на Утрени
Троичны. По первом стихословии глаголем седальны Крестныя Осмогласника, и Богородичен.
По 2-м же стихословии седален господина Иосифа. Глас 2.
Подобен: Благообразный Иосиф:
Страстьми Твоими безстрастие всем даяй Человеколюбче, страсти плоти моея умертвив Крестом Божественным, сподоби видети и святое Воскресение Твое Господи.
Слава, тойже:
И ныне, Крестобогородичен:
Честным Крестом Сына Твоего сохраняеми, Владычице Чистая Богородице, всякий прилог борца, вси удобь побеждаем: темже Тя по долгу присно ублажаем, яко Матерь Божию, и едину надежду душ наших.
По 3-м же стихословии седален господина Феодора. Глас 2.
Подобен: Милосердия сущи:
Чистоты сый источник, постом соблюди нас Милостиве, призри на ны Тебе припадающия, вонми воздеянию рук наших, прострый длани Твои на Древе распинаемь о всех земнородных, безплотных едине Господи.
Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен. Подобен:
Дева и Мати Твоя Христе, на Древе зряще Тя мертва простерта, плачущи горце, Сыне Мой, глаголаше, что страшное сие таинство? Всем даруяй жизнь вечную, волею на Кресте како умираеши смертию поносною?
Канон в Минеи на 6. И трипеснцы по чину их. Стихословим и пятую песнь обычно. Глас 2.
Песнь 5.
Ирмос: Просвещение во тьме лежащих:
Во мне зря грех, льстивомудрый, спешится и содействует греху: радуется бо воистинну о моей погибели: но Ты ми даждь исправление Спасе, во онаго убиение, молюся.
Начала победивый тьмы, на Кресте Твоем, сих изми мя злодеяния, падшаго во глубину греха, и в яму безместных деяний, Твоею же милостию спастися уповающа.
Умертвивыйся на Кресте простерт, умерщвленную грехом оживи душу мою, и честное Твое Воскресение достигнути, в мире Христе сподоби, делающа усердно Твоя оправдания.
Богородичен: Просвещение моея немощи, спасение омраченныя души моея Чистая, спаси мя, спаси погибающа Отроковице, и в ризу нетления мя облецы, истлевшаго лютыми прегрешеньми.
Иный, глас тойже.
Ирмос: Нощи прешедшей:
Ты на месте лобнем плотию распятися изволил еси, едине Безсмертне, человеческий род обезсмертствуя, и возображая Господи.
Страсти Твоея досаду, тварь зрящи вся пременяшеся, Господи, иудейскаго рыдающи убийства: но претерпел еси спасти всяческая.
Слава, Троичен: О Троице Всесвятая! Ты наше служение, Ты и прибежище и держава, в Естестве едином Тя воспевающим, очищение прегрешений низпосли.
Богородичен: Многоименитая Отроковице, радуйся Богородице, ковчеже, и стамно и трапезо, светоносный свещниче, огнезрачная купино, горо Божия присенная.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Миру и сущим в мире радоватися прирекшии, ныне яко Христу сраспинаеми, претерпим досаду, ругание, и другая, да с Ним прославимся.
Ирмос: Нощи прешедшей, приближися день, и свет миру возсия: сего ради хвалят Тя ангельстии чини, и славословят Тя всяческая.
Песнь 8.
Ирмос: В пещь огненную:
Смиривый Себе, вознеслся еси за благоутробие на Крест, возвышаяй падшаго снедию древа иногда: темже Тя едине Преблагий, прославленнаго поем во веки.
Невнимания дреманием греха тяжкий подъях сон: но Ты уснувый на Кресте мене ради Христе мой, воздвигни мя падшаго, да мя не приимет нощь смертная.
Ослепився сластьми, обношу душу омраченную, и смеется зря мя льстивомудрый враг: темже мя просвети, и избави сего злобы, Христе во веки.
Богородичен: В лености жизнь иждив, дреманием греха душу отягчих: неусыпной же Твоей молитве притекаю, не даждь мне в смерти Дево Пречистая, уснути.
Иный.
Ирмос: В купине Моисею:
Тернием венчався, и во одежду от порфиры оболкся, явился еси краснейший Христе, добротою паче всех сынов человеческих, славою облиставая.
Желчь и оцет пия, две струи проливаеши, живота и нетления, из Божественных Твоих ребр, верою Тя поющим, и славословящим Христе во вся веки.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Божество едино Троице, неразделимое Естество, раздельная же Лицы, негиблющая державо, Отче, Сыне и Душе, Тя песнословим во вся веки.
Богородичен: Богородительнице Чистая, небесная двере, спасительная врата, всех христиан моление приими, Тебе блажащих во вся веки.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Кресте скиптре Христов, Церкве роге, царей победо, хранителю христиан, ты еси просвещение мое, ты и похвала моя во вся веки.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: В купине Моисею, Девы чудо, на Синайстей горе прообразившаго иногда, пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Яже прежде солнца:
Прокаженную душу мою безместными помышлении, окроплением крове Твоея очисти Божий Слове, и общника мя славы Твоея сотвори, мене ради безславное претерпевый Христе распятие.
Весь слякохся тяготою безместных, Христе, деяний, и сетуя зову Ти, Человеколюбче: души моея неисцельныя язвы исцели Твоею честною кровию, да пою Твое Божество.
Снедь злобу, и питие небрежение творя, по всему пребываю неисправлен, снедей ошаянием безвременно радуюся: не сицевому бо посту рече Господь быти.
Богородичен: Лютаго древняго отречения губительницу, и праматере исправление, рода к Богу вину присвоения, к Зиждителю мост, Тя Богородице величаем.
Иный.
Ирмос: Чистую и Пречистую:
На Древе распеншуся Ти тварь колебашеся, Бог сый пострадал еси плотски, за благоутробие щедрот, да спасеши нас.
Креста Твоего Господи, сила великая: ибо образующе сего в себе, абие демонов крепость отражаем.
Слава, Троичен: Единице Триипостасная, Троице единственная, господоначалие, Естество равнославное, Отче, Сыне, и Божественный Душе, спаси всех нас.
Богородичен: Радуйся очистилище миру Богородице, в неже притекающе вси грешнии, к Богу примирение присно обретаем.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Креста Твоего Господи, Божественным могутством укрепи мя, непорочное и чистое время поста, Тебе приносити.
Ирмос: Чистую и Пречистую Матерь и Деву, песньми песней, вси вернии, благочестно яко Богородицу величаем.
Светилен гласа.
На стиховне самогласен дне, дважды, глас 8:
Постное завещание радостно восприимем: аще бо бы сие праотец сохранил, Едемскаго отпадения не прияли быхом. Красный бе в видение, и добрый в снедь, уморивый мене плод: да не восхитимся веждами, ни да усладится наша гортань почитаемыми брашны, по приятии же безчествуемыми. Бежим невоздержания, и по насыщении страстем не покоримся. Назнаменаимся кровию, о нас веденаго на смерть волею, и не коснется нас губитель: и снемы Пасху Христову священнейшую, во спасение душ наших.
Мученичен: Что вы наречем святии? херувимы ли? яко на вас почил есть Христос. Серафимы ли? яко непрестанно прослависте его. Ангелы ли? тела бо отвратистеся. Силы ли? действуете бо чудесы. Многая ваша имена, и большая дарования, молите спастися душам нашим.
Слава, и ныне, Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: О преславнаго чудесе!
Яко виде Тя распинаема на лобнем Спасе, изменяшеся вся тварь, и содрогашеся движущеся не терпящи. Дева же Чистая и Мати Твоя, рыдающи Тебе вопияше: увы мне, о Чадо Мое, Спасе Мой сладчайший, что новое сие и преславное и странное видение?
Благо есть: и прочее последование. Час 1-й без стихословия: такожде и в прочия пятки святыя великия 40-цы.
На 6-м часе тропарь, глас 5:
Многогреховное наше житие, и непокаянный нрав щедротами предвари Господи: разве бо Тебе иного не вемы, животом и смертию владычествующа, спаси яко Человеколюбец.
Прокимен, псалом 17, глас 7: Возлюблю Тя Господи крепосте моя, Господь утверждение мое. Стих: Бог мой, помощник мой.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 3, ст. 1 – 14.]
Се Владыка Господь Саваоф отымет от Иерусалима и от Иудеи крепкаго, и крепкую, крепость хлеба, и крепость воды: Исполина, и крепкаго, и человека ратника, и судию, и пророка, и смотреливаго, и старца: И пятьдесятоначальннка, и дивнаго советника, и премудраго архитектона, и разумнаго послушателя. И поставлю юноши князи их, и ругатели господствовати будут ими: И нападати имут людие, человек на человека, и человек на ближняго своего: приразится отроча к старцу, и безчестный к честному. Яко имется человек брата своего, или домашняго отца своего, глаголя: ризу имаши, началовождь нам буди, и брашно мое под тобою да будет. И отвещав в день оный речет: не буду твой началовождь, несть бо в дому моем ни хлеба, ни ризы: не буду началовождь людем сим. Яко оставлен бысть Иерусалим и Иудеа паде, и язык их со беззаконием, не покаряются Господеви. Сего ради ныне смирися слава их, и студ лица их противу ста им: грех же свой яко Содомский возвестиша, и явиша. горе души их, зане умыслиша совет лукавый на себе самих, Рекше: свяжем праведнаго, яко непотребен нам есть: убо плоды дел своих снедят. Горе беззаконному, лукавая бо приключатся ему по делом рук его. Людие мои, приставницы ваши пожинают вас, и истязающии обладают вами: людие мои, блажащии вас льстят вы, и стези ног ваших возмущают. Но ныне устроится Господь на суд, и поставит на суд люди Своя. Сам Господь на суд приидет со старейшины людей, и с князи их.
Прокимен, псалом 18, глас 6: Господи, Помощниче мой, и Избавителю мой. Стих: Небеса поведают славу Божию:
Ведомо да есть, яко последование Минеи прилучившагося святаго в субботу и в Неделю поется на Повечерии, или егда хощет екклисиарх.
См. также:
В четверг 1-й седмицы поста, на Вечерне
|