На Литургии антифоны Пасхи.
Прокимен Апостола, глас 3: Господь просвещение мое, и Спаситель мой, кого убоюся? Стих: Господь защититель живота моего, от кого устрашуся?
Апостол Деяний, зачало 8. [Деян. 3, 11–16.]
Во дни оны, держащуся исцелевшему хромому Петра и Иоанна, притекоша к нима вси людие в притвор, нарицаемый Соломонов, ужасни.
Во дни оны, как исцеленный хромой не отходил от Петра и Иоанна, то весь народ в изумлении сбежался к ним в притвор, называемый Соломонов.
Видев же Петр отвещаваше к людем: мужие Израильтяне, что чудитеся о сем? или на ны что взираете, яко своею ли силою, или благочестием сотворихом его ходити?
Увидев это, Петр сказал народу: мужи Израильские! что дивитесь сему, или что смотрите на нас, как будто бы мы своею силою или благочестием сделали то, что он ходит?
Бог Авраамов и Исааков и Иаковль, Бог отец наших, прослави Отрока Своего Иисуса, Егоже вы предасте, и отвергостеся Его пред лицем Пилатовым, суждьшу оному пустити:
Бог Авраама и Исаака и Иакова, Бог отцов наших, прославил Сына Своего Иисуса, Которого вы предали и от Которого отреклись перед лицом Пилата, когда он полагал освободить Его.
Вы же Святаго и Праведнаго отвергостеся, и испросисте мужа убийцу дати вам,
Но вы от Святого и Праведного отреклись, и просили даровать вам человека убийцу,
Начальника же жизни убисте: Егоже Бог воскреси от мертвых, емуже мы свидетели есмы.
а Начальника жизни убили. Сего Бог воскресил из мертвых, чему мы свидетели.
И о вере имене Его, сего, егоже видите и знаете, утверди имя Его: и вера, яже Его ради, даде ему всю целость сию пред всеми вами.
И ради веры во имя Его, имя Его укрепило сего, которого вы видите и знаете, и вера, которая от Него, даровала ему исцеление сие перед всеми вами.
Аллилуиа, глас 5: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится.
Евангелие Иоанна, зачало 11. [Ин. 3, 22–33.]
Во время оно, прииде Иисус и ученицы Его в жидовскую землю: и ту живяше с ними, и крещаше.
Во время оно, пришел Иисус с учениками Своими в землю Иудейскую и там жил с ними и крестил.
Бе же Иоанн крестя во Еноне близ Салима, яко воды многи бяху ту: и прихождаху и крещахуся:
А Иоанн также крестил в Еноне, близ Салима, потому что там было много воды; и приходили туда и крестились,
не у бо бе всажден в темницу Иоанн.
ибо Иоанн еще не был заключен в темницу.
Бысть же стязание от ученик Иоанновых со иудеи о очищении:
Тогда у Иоанновых учеников произошел спор с иудеями об очищении.
И приидоша ко Иоанну, и рекоша ему: равви, Иже бе с тобою об он пол Иордана, Емуже ты свидетельствовал еси, се Сей крещает, и вси грядут к Нему.
И пришли к Иоанну и сказали ему: равви! Тот, Который был с тобою при Иордане и о Котором ты свидетельствовал, вот Он крестит, и все идут к Нему.
Отвеща Иоанн и рече: не может человек приимати ничесоже, аще не будет дано ему с небесе.
Иоанн сказал в ответ: не может человек ничего принимать на себя, если не будет дано ему с неба.
Вы сами мне свидетельствуете, яко рех: несмь аз Христос, но яко послан есмь пред Ним.
Вы сами мне свидетели в том, что я сказал: не я Христос, но я послан пред Ним.
Имеяй невесту жених есть: а друг женихов, стоя и послушая его, радостию радуется за глас женихов: сия убо радость моя исполнися:
Имеющий невесту есть жених, а друг жениха, стоящий и внимающий ему, радостью радуется, слыша голос жениха. Сия-то радость моя исполнилась.
Оному подобает расти, мне же малитися.
Ему должно расти, а мне умаляться.
Грядый свыше над всеми есть: сый от земли, от земли есть, и от земли глаголет: Грядый с небесе над всеми есть:
Приходящий свыше и есть выше всех; а сущий от земли земной и есть и говорит, как сущий от земли; Приходящий с небес есть выше всех,
и еже виде и слыша, сие свидетельствует: и свидетельства Его никтоже приемлет.
и что Он видел и слышал, о том и свидетельствует; и никто не принимает свидетельства Его.
Приемый Его свидетельство верова {утверди} яко Бог истинен есть.
Принявший Его свидетельство сим запечатлел, что Бог истинен.
И прочее Литургии.
Причастен: Тело Христово приимите:
По отпусте Литургии, идущим братиям из церкве в трапезу, прежде несет диакон артос, без образа Воскресения Христова. Параекклисиарху же с братиею в то время ударяющим во вся звоны. В трапезе же внегда сядут братия, келарь раздробив хлеб, во всей седмице воздвизаемый, вместо пресвятыя, раздает братиям прежде обычнаго их ядения, и тако потребляем и. Первее рекше: Христос воскресе: Таже: Отче наш: И благословение обычное трапезы. И седаем ясти. Чтец же начинает чтение. На трапезе утешение велие братии. Воставше же от трапезы, поем: Христос воскресе: трижды. Благословен Бог милуяй, и питаяй нас: Таже, Слава Тебе Господи, слава Тебе Святый: Слава, и ныне: Господи помилуй. Трижды. Благослови. И взем диакон хлеб обычный, во всем лете возвышаемый трема персты, обема рукама, знаменует им панагиарь крестовидно, глаголя: вместо, Велико имя Святыя Троицы: Христос воскресе: [единожды.] Нам отвещающим: Воистинну воскресе. Таже наднося часть над образ Богородичный глаголет: Пресвятая Богородице, помогай нам. Мы же: Тоя молитвами Христе Боже, помилуй и спаси нас. И глаголем: Блажим Тя вси роди: и ирмос 9-я песни: Светися, светися: с тропари обема ея, и паки: Светися, светися: Таже глаголет настоятель [аще же несть, глаголет иерей]: В премногия мольбы Преблагословенныя Владычицы: Мы же речем: Тоя молитвами: иерей же: Милостив и щедр Господь, пищу даде боящимся Его. Мы же: Христос воскресе: трижды. Трисвятое. По Отче наш: ипакои: Предварившия утро: Слава, и ныне: Аще и во гроб: Господи помилуй. трижды. Благослови. Благословен Бог милуяй, и питаяй нас от Своих богатых даров: Мы же речем: Аминь. И прощение обычное.
Сице же творим, и до отдания праздника Пасхи.