|
|
Седмица сырная: понедельник
См также:
В Неделю о страшном суде на Литургии.
В Неделю вечера,
на Господи воззвах, поем яко обычно, стихиры Осмогласника 3: и Минеи настоящаго святаго 3. Слава, и ныне, Богородичен.
На стиховне же оставляется Осмогласник, и поем самогласен дне, оба лика вкупе. Глас 8:
Ласкосердствовавше первую подъяхом наготу, победившеся горьким вкусом, и от Бога изгнани быхом. Но возведемся к покаянию, и чувства очистим, к нимже брань, вход поста творяще: надеждею благодати сердца извествующе, не брашны, в нихже не пользовашася ходившии. И снестся нами Агнец Божий, во священной и светоносной нощи Воскресения, нас ради приведеное заколение, учеником приобщенное в Вечер Таинства, и тьму разоряющее неведения светом Его Воскресения.
Стих: К Тебе возведох очи мои, живущему на небеси. Се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея: тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны.
И паки тойже самогласен: Ласкосердствовавше:
Стих 2: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых.
И поем мученичен в тойже глас: Мученцы Господни, всяко место освящаете, и всяк недуг врачуете: и ныне молите, избавитися сетей вражиих душам нашим, молимся.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Небесная поют Тя благодатная, Мати Безневестная: и мы славословим неизследованное Твое Рождество, Богородице, моли спастися душам нашим.
В понедельник сырный на Утрени,
на Бог Господь, тропарь святому, дважды. Слава, и ныне, Богородичен по гласу. По 1-м стихословии седален Осмогласника. И чтем слово Великаго Василиа [о еже, Внимай себе.]
По 2-м стихословии поем Триоди, глас 1.
Подобен: Камени запечатану:
Отверзошася божественнаго покаяния преддверия: приступим усердно, очистивше телеса, брашен и страстей отложения творяще, яко послушницы Христа, призвавшаго мир в Царствие Небесное, десятины всего лета приносяще всех Царю, яко да и Воскресение Его любовию узрим.
Слава, тойже паки.
И ныне Богородичен:
Руце Твои божественнии, имиже Содетеля носила еси Дево Пресвятая, воплощенна Божеством, простерши умоли, избавитися нам от искушений, и страстей и бед, восхваляющим Тя любовию, и вопиющим Тебе: слава всельшемуся в Тя, слава прошедшему из Тебе, слава свободившему нас Рождеством Твоим.
Каноны же поем якоже обычай во Октоихе: и в Минеи святому. В коих же песнех приходит трипеснец, аще ли есть двоирмосен, оставляем оба канона Октоиха: и поем в Минеи канон со ирмосом на 6: и в Триоди на 8. Канон Минеи, и настоящий трипеснец.
Творение господина Иосифа, глас 1.
Песнь 1.
Ирмос: Песнь победную поим вси Богу:
Светлая предпразднства воздержания, светлая предпутия поста днесь. Темже стецемся в надежде братие, и усердии мнозем.
Адаму праотцу преступлением поревновав, изгнан бых от сладости окаянный. Темже припадаю Ти в покаянии и плачи: Господи, спаси мя.
Начало умиления и покаяния, злых отчуждение, и страстей воздержание. Темже потщимся отсечение лукавых дел сотворити.
Богородичен: Нощию прегрешений омрачен, к Тебе рождшей сущим во тьме Солнце правды Христа, ныне прибегаю прилежно, Владычице спаси мя.
Иный трипеснец. Ирмос тойже.
Се предотверзеся покаяния дверь боголюбцы: приидите убо, потщимся внити тою, прежде даже не заключит сию Христос, яко недостойным нам.
Весну возвещающая приближися сия, ныне предочистительная седмица всечестная, священных постов, телеса и души всех просвещающая.
Слава, Троичен: Неслитная, несозданная, Троице Святая, Единице преблагая, Отче, и Сыне, и Душе сродный, покланяющияся Тебе верно, присно спасай.
Богородичен: Победишася, Всечестная, в Тебе пределы Дево естества: пребываеши бо рождши без мужа Бога, якоже прежде рождества Чистая, паки невредима.
Таже ирмос: Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса мышцею высокою, и спасшему Израиля, яко прославися.
По 3-й песни седален: Слава, и ныне, Богородичен.
По 6-й песни кондак, и икос святаго.
Песнь 8.
Ирмос: Егоже ужасаются ангели:
Житие мое все блудно иждив, гражданом работах горьким и лукавым: но желающа мя к Твоим щедротам ныне обратитися Христе, не презри.
Образ жития моего срамный, и лютый: милость безмерная, Человеколюбче Спасе, Твоего благоутробия, покаяния время даждь ми просящу, и любовию Тя поющу.
Каинову поревновах окаянному житию, ума достояние умертвив истинно, и трепещу суда Твоего Благодетелю: не осуди мене с сим во веки.
Богородичен: Дево всепетая, едина к Богу верных сущи помощь твердая, тьмы мя избави, и мучения належащаго лукавно живущим.
Иный.
Ирмос: Песнь Тебе приносим:
Сие время есть покаяния, темже благомудренно начнем братие, вопиюще: благословите дела Господня Господа.
Днесь брашен отрекшеся, потщимся делом и прегрешений достойно каятися: благословите дела Господня Господа.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Слава Тебе невидимая Троице Святая, во Единице покланяемая, Юже верно славим: спасай рабы Твоя от всякаго вреда.
Богородичен: Радуйся всеблаженная Чистая Дево: радуйся Господня Рабо, и Мати: радуйся покрове мира Богородице благословенная, Марие всесветлая.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: Песнь Тебе приносим безплотных, якоже отроцы в пещи, и поюще глаголем: благословите вся дела Господня Господа.
Песнь 9.
Ирмос: Светоносный облак:
Мирным постоянием, чистою любовию священнейшее время святаго поста восприимем вернии, просяще оставления, ихже кийждо согреши: яко да тамошнюю улучим радость.
Се время покаяния, предпразднственный сей постов вход: востани душе моя, Благодетелю и Богу тепле примирися, яко да суда избегнеши онаго праведнаго и страшнаго воистинну.
Постов входы и преддверия, вси да не оскверним зле невоздержанием и пиянством: но в чистоте помышлений усердно внидем, приемше нетления венцы и трудов достойне плоды.
Богородичен: О нас молящи Благаго не престай, немощь нашу ведущаго единаго: глада же, и пагубы, и труса, и всякаго озлобления избавитися чтущему Тя граду, Богородице, упование земнородных.
Иный.
Ирмос: Тебе виденую дверь:
Введеся время душе моя покаяния, не небрези: алчущим даждь хлеб, молися Господеви на всякий день, и нощь, и час, да спасет тя.
Мяс, и прочих брашен якоже удаление сотворихом, тако и всякия вражды к ближним вкупе, блуда же и лжи, и всякия злобы убежим.
Слава, Троичен: Единому покланяюся Естеством безначальному Божеству, треми же Лицами славлю в Троице Единицу нераздельную, и сопрестольную.
Богородичен: Ты еси верных Дево похвала, упование и предстательство: Тя песньми пений славим непрестанно Богородице Марие, спаси рабы Твоя.
Ирмос: Тебе виденую дверь Иезекиилем пророком, Еюже никтоже пройде, токмо Бог един, Богородице Дево, песньми почитаем.
Светилен Октоиха: Слава: святому, аще есть. Аще ли ни: Слава, и ныне, Богородичен.
На стиховне стихира самогласна, Глас 3:
На всякое время пост полезен есть, изволяющим и творящим и: ниже бо искушение демонское дерзает на постящагося: но и хранители жизни нашея ангели, люботруднейше с нами пребывают, постом очистившимися.
Стих: Исполнихомся заутра милости Твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни в няже смирил ны еси, лета в няже видехом злая. И призри на рабы Твоя, и на дела Твоя, и настави сыны их.
И поем паки туже стихиру.
Таже стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи.
Мученичен: Святых страстотерпцев память, приидите людие вси почтим: зане позор бывше ангелом и человеком, победныя венцы от Христа прияша, и молятся о душах наших.
Слава, и ныне, Богородичен, тойже глас:
Без семене зачала еси от Духа Святаго, и славословяще воспеваем Тя: радуйся Всесвятая Дево.
Ведомо же буди, яко в понедельник сырныя недели ядим дважды днем.
См также:
В Неделю о страшном суде на Литургии.
|