Rambler's Top100
   

Неделя сыропустная (Прощеное воскресенье)


ГлавнаяТриодьНеделя сыропустная

ВечерняУтреняЛитургия

В Неделю сыропустную


На Утрени,

на Бог Господь, тропарь воскресен дважды, глас 3:

Да веселятся небесная, да радуются земная: яко сотвори державу мышцею Своею Господь, попра смертию смерть, Первенец мертвых бысть, из чрева адова избави нас, и подаде мирови велию милость.

Слава, и ныне, праздника, глас 1:

Радуйся благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, просвещаяй сущия во тьме: веселися и ты старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.

Обычное стихословие.

По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 3:

Христос от мертвых воста, начаток усопших: перворожден твари, и Содетель всех бывших, истлевшее естество рода нашего в Себе Самом обнови. Не ктому смерте обладаеши: ибо всех Владыка державу твою разруши.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Плотию смерти вкусив Господи, горесть смерти пресекл еси востанием Твоим, и человека на ню укрепил еси, первыя клятвы одоление призывая: защитниче жизни нашея Господи, слава Тебе.

Слава, и ныне, Богородичен: Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, Гавриил удивився, вопияше Ти Богородице: кую Ти похвалу принесу достойную? что же возыменую Тя? недоумеваю и ужасаюся. Темже яко повелен бых, вопию Ти: радуйся Благодатная.

По 2-м стихословии, седальны воскресны, глас 3.
Подобен: К
расоте девства:

Неизменнаго Божества, и вольныя страсти Твоея Господи, ужасся ад, в себе рыдаше: трепещу плоти нетленныя ипостаси {плотскаго неистлевша состава}, вижду Невидимаго, тайно борюща мя. Темже и ихже держу, зовут: слава Христе Воскресению Твоему.

Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Непостижимое распятия, и несказанное востания богословствуем вернии, таинство неизреченное: днесь бо смерть и ад пленися, род же человеческий в нетление облечеся. Тем благодаряще вопием Ти: слава Христе востанию Твоему.

Слава, и ныне, Богородичен: Непостижимаго и неописаннаго, единосущнаго Отцу и Духови, во утробу Твою тайно вместила еси Богородице, едино и несмесно от Троицы Божество: познахом Рождество Твое {едину и неслиянну Троицы силу познахом Рождеством Твоим} в мире славити. Темже и благодарственно вопием Ти: радуйся Благодатная.

И полиелей, якоже указася в Неделю о блудном сыне. И Благословен еси Господи:

По непорочнах ипакои, глас 3:

Удивляя видением, орошая глаголании, блистаяйся ангел мироносицам глаголаше: что Живаго ищете во гробе? воста истощивый гробы. Тли Пременителя разумейте непременнаго. Рцыте Богови: коль страшна дела Твоя, яко род спасл еси человеческий!

Начинаем же чести первую книгу Шестодневца Златоустаго, и степенны гласа.

Степенна, глас 3. Антифон 1-й, повторяюще поем:

Плен Сионь Ты изъял еси от Вавилона: и мене от страстей к животу привлецы Слове.

В юг сеющии слезами божественными, жнут класы радостию присноживотия.

Слава: Святому Духу всякое благодарие, якоже Отцу и Сыну сооблистает, в Немже вся живут и движутся.

И ныне, тойже.

Антифон 2-й:

Аще не Господь созиждет дом добродетелей, всуе труждаемся: душу же покрывающу, никтоже наш разорит град.

Плода чревна духом сынотвореное Тебе Христу якоже и Отцу, святии всегда суть.

Слава: Святым Духом прозрится всякая святыня, премудрость: осуществует бо всякую тварь: Тому послужим, Бог бо, яко Отцу же и Слову.

И ныне, тойже.

Антифон 3-й:

Боящиися Господа блажени, в пути ходяще заповедей: снедят бо животное всеплодие.

Окрест трапезы Твоея возвеселися, зря Твоя Пастыреначальниче исчадия, носяща ветви благоделания.

Слава: Святым Духом всякое богатство славы, от Негоже благодать, и живот всякой твари: со Отцем бо воспеваемь есть, и с Словом.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 3: Рцыте во языцех, яко Господь воцарися, небо исправи вселенную, яже не подвижится. Стих: Воспойте Господеви песнь нову.

Всякое дыхание: и утреннее Евангелие.

Евангелие воскресно утреннее 3, от Марка, зачало 71. [Мк. 16, 9—20.]

Во время оно воскрес Иисус заутра, в первую субботу, явися прежде Марии Магдалини, из неяже изгна седмь бесов.

Во время оно, воскреснув рано в первый день недели, Иисус явился сперва Марии Магдалине, из которой изгнал семь бесов.

Она же шедши возвести с Ним бывшим, плачущимся и рыдающим.

Она пошла и возвестила бывшим с Ним, плачущим и рыдающим;

И они слышавше, яко жив есть, и виден бысть от нея, не яша веры.

но они, услышав, что Он жив и она видела Его,— не поверили.

По сих же двема от них грядущема явися инем образом, идущема на село.

После сего явился в ином образе двум из них на дороге, когда они шли в селение.

И та шедша возвестиста прочим: и ни тема веры яша.

И те, возвратившись, возвестили прочим; но и им не поверили.

Последи же возлежащим им единомунадесяте явися, и поноси неверствию их, и жестосердию: яко видевшим Его воставша не яша веры.

Наконец, явился самим одиннадцати, возлежавшим на вечери, и упрекал их за неверие и жестокосердие, что видевшим Его воскресшего не поверили.

И рече им: шедше в мир весь, проповедите Евангелие всей твари.

И сказал им: идите по всему миру и проповедуйте Евангелие всей твари.

Иже веру имет и крестится, спасен будет: а иже не имет веры, осужден будет.

Кто будет веровать и креститься, спасен будет; а кто не будет веровать, осужден будет.

Знамения же веровавшим сия последуют: именем Моим бесы ижденут: языки возглаголют новы:

Уверовавших же будут сопровождать сии знамения: именем Моим будут изгонять бесов; будут говорить новыми языками;

змия возмут: аще и что смертно испиют, не вредит их: на недужныя руки возложат, и здрави будут.

будут брать змей; и если что' смертоносное выпьют, не повредит им; возложат руки на больных, и они будут здоровы.

Господь же убо по глаголании Его к ним, вознесеся на небо, и седе одесную Бога.

И так Господь, после беседования с ними, вознесся на небо и воссел одесную Бога.

Они же изшедше проповедаша всюду, Господу поспешствующу, и слово утверждающу последствующими знаменьми. Аминь.

А они пошли и проповедовали везде, при Господнем содействии и подкреплении слова последующими знамениями. Аминь.

Воскресение Христово: и псалом 50. Слава, глас 8: Покаяния отверзи ми двери: И ныне, подобен, На спасения стези: Таже, глас 6: Помилуй мя Боже: Таже, Множества содеянных мною лютых:

Канон воскресен со ирмосом на 4, и Триоди на 4, и праздника на 6.

Канон воскресен. Глас 3.

Песнь 1.

Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, Сей Бог наш, препрославлен есть: Тому единому поим, яко прославися.

Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.

Иже землю осудив, преступльшему потом изнести плода терние {пота изнести плод терния}, от терния венец из руки законопреступныя, Сей Бог наш, плотски приемый, клятву разрушил есть: яко прославися.

Победитель и одолетель смерти, иже смерти убоявся, явися: страстную бо плоть одушевленную прием, Сей Бог наш, и брався с мучителем, вся совоскреси: яко прославися.

Богородичен: Истинную Богородицу вси языцы славят Тя, без семене рождшую: сошед бо во утробу освященную Твою, Сей Бог наш, еже по нам осуществовася, Бог же и Человек из Тебе родися.

Канон Триоди. Творение Христофора Протосигкрита. Глас 6.

Песнь 1: Яко по суху:

Гряди душе моя страстная, плачи твоя деяния днесь, поминающи первое обнажение во Едеме, имже изгнана еси от сладости, и непрестанныя радости.

От многаго благоутробия и щедрот, Создателю твари, и Творче всех, от персти оживив мя прежде, заповедал еси пети Тя со ангелы Твоими.

Ради богатства благости, Ты садиши Создателю и Господи, райскую сладость во Едеме, повелевая ми наслаждатися красных и сладких, и немимотекущих плодов.

Увы мне душе моя окаянная, сущих во Едеме наслаждатися прияла еси власть от Бога, не ясти же ведения плода повелена была еси: вскую преступила еси закон Божий?

Канон праздника, глас 3. Егоже краестрочие: Христа радостне старец объемлет. Творение господина Космы.

Песнь 1. Ирмос: Сушу глубородительную землю:

Да каплют воду облацы, Солнце бо на облаце легце носимо настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви, яко Младенец. Темже вернии возопиим: поим Господеви, славно бо прославися.

Крепитеся руце Симеони старостию ослабленнии, лыста же претружденная старча, правобыстро движитася Христу на сретение, лик со безплотными составльше, поим Господеви, славно бо прославися.

Разумом простертая небеса веселитеся, и радуйся земле: из пребожественных бо недр хитрец прошед Христос, Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех: славно бо прославися.

Катавасиа: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте обаполы вода, людем пешомореходящим, и богоугодно поющим: поим Господеви, славно бо прославися.

Песнь 3.

Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, Словом созидаемая, совершаемая Духом, Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене.

Крестом Твоим постыдеся нечестивый, содела бо яму, юже ископа, впаде: смиренных же вознесеся Христе рог, во Твоем Воскресении.

Благочестия проповедание языком, яко вода покры моря Человеколюбче: воскрес бо от гроба, Троический открыл еси свет.

Богородичен: Преславная глаголана быша о Тебе, граде одушевленный присно Царствующаго: Тобою бо Владычице, сущим на земли Бог спожил есть.

Ин: Несть свят якоже Ты Господи:

Змий льстивый некогда чести моей позавидев, пошепта лестию Еве во уши, от неяже аз прельстився изгнан бых, увы мне, от лика жизни.

Руку простер дерзостно, вкусих древа разумнаго, егоже повеле мне Бог никакоже причаститися, и Божественныя славы отвержен бых горце.

Увы мне страстная моя душе, како не познала еси прелести? Како не ощутила еси льщения, и зависти вражия? Но помрачилася еси умом, и преступила еси заповедь Создателя твоего.

Богородичен: Упование и покров мой Чистая, обнажение древле покрывшая, едина, падшаго Адама, Рождеством Твоим Чистая, в нетление паки облецы мя.

Ин. Ирмос: Утверждение на Тя надеющихся

Перворожден из Отца прежде век, перворожден Младенец из Девы Нетленныя, Адаму руку простирая явися.

Младоумна бывша прелестию первозданнаго, паки исправляяй Бог Слово, младенствовав явися.

Земли исчадие, паки потекшее в ню, Божества сообразное естество Зиждитель, яко непреложне, младенствовав яви.

Катавасиа: Утверждение на Тя надеющихся, утверди Господи Церковь, юже стяжал еси честною Твоею кровию.

Кондак Триоди, глас 6:

Премудрости наставниче, смысла подателю, немудрых наказателю, и нищих защитителю, утверди, вразуми сердце мое Владыко: Ты даждь ми слово, Отчее Слово, се бо устне мои не возбраню, во еже звати Тебе: Милостиве, помилуй мя падшаго.

Седален, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Изгнан бысть Адам от райския сладости, снедию горькою в невоздержании заповеди не сохрани Владычни, и осудися делати землю, от неяже взят бысть сам: потом же многим ясти хлеб свой. Темже мы возлюбим воздержание, да не вне рая возрыдаим, якоже он, но в него внидем.

Слава, иный, глас 4.
Подобен: В
ознесыйся:

Ныне время добродетелей явися, и при дверех Судия, не скорбим: но приидите постящеся принесем слезы, умиление и милостыню, зовуще: согрешихом паче песка морскаго: но ослаби всем всех Свободителю, да восприимем нетленный венец.

И ныне, праздника, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

На горе Синайстей древле виде Моисей задняя Божия, и тонкий Божественный глас сподобися во мраце же и вихре слышати: ныне же Симеон воплощеннаго Бога, непреложне нас ради, на руки прият, и радостно тщашеся ити от сущих зде к животу вечному. Темже вопияше: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко.

Таже чтение Богослова в язву града, егоже начало: Что решите чин похваляемый? И творим даяния два.

Песнь 4.

Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь Господи, Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. Темже Ти зовем благодаряще: слава силе Твоей Господи.

Язвы Христе, и раны милостивно подъял еси, досаду по ланитома ударений терпя, и долготерпеливне оплевания нося, имиже соделал еси мне спасение: слава силе Твоей Господи.

Телом смертным Животе, смерти причастился еси, страсти ради нищих, и воздыхания убогих Твоих: и растлив тлеющаго {растлившаго} препрославленне, всех совоскресил еси, яко прославися.

Богородичен: Помяни Христе, еже стяжал еси стадо страстию Твоею: препрославленныя Твоея Матере милостивныя мольбы прием, и посетив озлобленное, избави силою Твоею Господи.

Ин: Христос моя сила:

Чести сподобихся аз страстный, от Тебе Владыки во Едеме: увы мне, како прельстився, и диаволом позавидевся отвержен бых от лица Твоего?

Мене рыдайте ангельстии чинове, рая доброты, и садов тамошнее благолепие, прельстившагося злополучно, и Бога отвергшагося.

Луже блаженный, садове богосажденнии, рая красото, ныне о мне слезы проливайте, от листов, якоже от очию, обнаженнем и страннем славы Божия.

Не ктому вижу тебе, ни наслаждаюся пресладкия твоея и божественныя светлости, всечестный раю: наг бо повергохся в землю, прогневая Сотворшаго.

Ин. Ирмос: Покрыла есть небеса:

Радуйся Симеоне, неизреченных таинниче, Богородица вопияше, о Немже от Святаго древле известися тебе Духа, младенствовавшаго Слова Христа на руки приими, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

На Негоже уповал еси Симеоне, возраст детищный радуяся подыми Христа, Израиля Божественнаго утешение, закона Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовый ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Видя Симеон Слово Безначальное, с плотию яко на престоле херувимстем Девою носимо, Виновнаго еже быти всяческих, яко Младенцу дивяся вопияше Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Катавасиа: Покрыла есть небеса добродетель Твоя Христе, из Кивота бо прошед, Святыни Твоея нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосимь: и исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 5.

Ирмос: К Тебе утренюю всех Творцу, преимущему всяк ум мирови, зане свет повеления Твоя: в нихже настави мя.

Судии неправедному, еврейскою завистию предан быв Всевидче, и всей праведне судяй земли, Адама древняго избавил еси осуждения.

Твой мир Церквам Твоим Христе, непобедимою силою Креста Твоего, из мертвых воскресый подаждь, и спаси души наша.

Богородичен: Скиниа святая, и пространнейши небес, яко иже во всей твари невместимаго Слова Божия приемши, едина явилася еси Приснодево.

Ин: Божиим светом:

Позавидев древле мне враг, в раи благополучна жития человеконенавистник, в видении змия мне запят, и славы присносущныя странна мя показа.

Рыдаю и плачу душею, и очесем ищу множества слез прилагати, егда воззрю и познаю мою наготу, юже имех от преступления.

От земли создан бых рукою Божиею, паки же возвратитися в землю аз страстный слышах: кто мене не восплачет, отриновеннаго от Бога, и Едемом ад изменившаго?

Богородичен: Чертог славы Тя тайный вси возвещаем вернии, Богородительнице Всенепорочная. Темже молю Тя Чистая: испадшаго мя чертога райска, свойственна сотвори.

Ин. Ирмос: Яко виде Исаиа образно:

Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, руками Слово зря Матерними держимо: о радуйся вопияше Чистая, яко престол бо держиши Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Поклонься старец, и стопам Божественне прикоснувся Неискусобрачныя и Богоматере: Огнь рече носиши Чистая, Младенца боюся объяти Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Очищается Исаиа от серафима угль прием, старец вопияше Богоматери: Ты якоже клещами руками просвещаеши мя, подавши Егоже носиши, Света невечерня, и миром владычествующа.

Катавасиа: Яко виде Исаиа образно на престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, о окаянный вопияше аз: провидех бо воплощаема Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Песнь 6.

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый Владыко высокую Твою мышцу, яко Петра мя Управителю спаси.

Бездна милости и щедрот обыде мя, благоутробным снитием Твоим: воплощься бо Владыко, и быв в рабии зраце обожил еси, с Собою сопрославив.

Умерщвление подъят умертвитель, умерщвленаго оживленно видя: Твоего Воскресения сии суть Христе образы, и страсти Твоея пречистыя победительная.

Богородичен: Пречистая, Яже едина Создателю и человеком, паче ума исходатаившая, Сына Твоего милостива прегрешшим рабом Твоим, и поборника быти, помолися.

Ин: Житейское море:

Одеждею мя облекл еси боготканною Спасе, во Едеме, яко благоутробен: аз же Твою преступих заповедь, веровав льстивому, и наг видехся окаянный.

Душе всестрастная моя, удалилася еси от Бога, невниманием твоим райскаго лишилася еси наслаждения, от ангел разлучилася еси, во тлю ввелася еси: о падения!

Помилуй, ущедри Вседержителю Боже, Твоею руку творение, не презри мене, молюся, Блаже, отлучившаго себе самаго от лика ангел Твоих.

Богородичен: Марие Богозванная, Госпоже всяческих, яко рождшая Господа Царя всех и Избавителя, пленена мя суща от райския славы, воззови.

Ин. Ирмос: Возопи к Тебе видев старец очима спасение:

Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыкание, и соблазна камень: нерушимое верных спасение.

Известне нося начертание, иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие ныне немощию обложися.

Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу Отрочати бывшему, поклоншася Тебе ныне отпусти с миром.

Катавасиа: Возопи к Тебе видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе Ты Бог мой.

Кондак, глас 1:

Утробу Девичу освятивый рождеством Твоим, и руце Симеони благословивый, якоже подобаше предварив, и ныне спасл еси нас Христе Боже: но умири во бранех жительство, и укрепи верныя люди Твоя, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.

Икос: К Богородице притецем, хотящии Сына Ея видети, к Симеону носима, Егоже с небесе безплотнии видяще, дивляхуся глаголюще: чудная зрим ныне и преславная, непостижимая, несказанная. Иже бо Адама создавый, носится яко Младенец: Невместимый вмещается на руках старчих: Иже в недрех неописанных сый Отца Своего, волею описуется плотию, а не Божеством, Един Человеколюбец.

Синаксарь.

Стихи: Мир с родоначальники горько да восплачет:

Снедию сладкою падший с падшими.

В сей день воспоминание творим от райския пищи испадения первозданнаго Адама, еже божественнии святии отцы наши прежде святыя Четыредесятницы вчиниша: якоже теми показующе вещьми, елика постная лечьба человеческому естеству полезная, и елико паки еже от лакомства и непослушания гнусно. Оставльше убо отцы, яже по части в мире, сими бывшая повествовати безчисленна суща, первозданнаго Адама предлагают, елико зло пострада, от еже ни вмале поститися, отонуду и нашему приведе естеству, яве предпоказующе. И якоже первое в человецех Божие заповедание поста доброе, еже не сохранив он: но чреву покорься, паче же прелестнику змию Евою, не токмо бог не бысть, но и смерть привлече, и пагубу всему роду подаде. Пищи убо ради перваго Адама, Господь дней постися четыредесять, и послушлив бысть: егоже ради и настоящая святая Четыредесятница святыми апостолы умыслися, да еже не сохранив он пострада, погубив нетление, сохранивше мы восприимем постом. Инако же, якоже и предрекохом, намерение святых сие есть, да яже из начала даже до конца дела бывшая Богом, вкратце обымут. Елма же всех по нам виновно преступление и от пищи испадение Адамово: по сему слову сие ныне предлагают, память нам творящим, онаго да убежим, паче же невоздержанию во всем да не ревнуем. В шестый убо день Адам создася рукою Божиею, почтен быв и образом, вдуновлением. И взем заповедь, абие даже до шестаго часа в раи поживе: таже преступив сию, оттуду изгнася. Евреин убо Филон сто, рече, лет Адаму в раи сотворити: друзии же, седмь дней или лет глаголют, чести ради седмаго числа. И яко в шестый час руце простер, и плода коснуся: яви и Новый Адам Христос, в шестый час и день длани простер на Кресте, онаго исцеляя пагубу. Посреде же тли и нетления создан бысть, да еже изберет произволением, оно и притяжет. Бе же убо мощно Богу и безгрешна сего сотворити: но да будет и того произволение исправление. Сего ради закон дает, всех убо касатися садов, сего же ни: негли от всех созданий Божественныя силы бываемое познание помышляти: а еже о естестве Божии, никакоже. Еже убо и Богослов Григорий, любопремудрствуяй, древесем быти, мысли Божественней: садом же, Боговидению. Сиречь, повеле [глаголет] Бог Адаму о всех убо иных стихиах и качествах пещися, и помышляти умом, и прославляти Бога оттуду: сия бо истинно пища, негли же и о Своем естестве, о Бозе убо, Кто же естеством, и Господе, и како все от не сущаго приведе, никакоже искати. Он же другая убо оставль, яже о Бозе наипаче испытуяй бяше, и Онаго естество опасне изведоваяй: яко убо еще несовершен сый, и препрост, и младенец, в сицевая испаде, сатане Евою мечтание ему вложившу обожения. Великий же и божественный Златоуст, сугубу некую силу древу оному имети глаголет: и на земли глаголет раю быти, и умну ему, и чувственну любопремудрствует, якоже бе Адам: и ова посреде тли и нетления: вкупе и писание соблюдая: и ниже паки пребываяй при писмени. Глаголют же нецыи, древу оному преслушания быти смоковнице: зане познавше абие наготу, листвие оныя употребивше покрышася. Сего ради Христос, яко вину бывшу сию преслушания, прокля: имать бо некое и ко греху уподобление. Первое убо, еже услаждающее таже еже от листвия жестокое, и прилепляющееся млеком. Суть же, иже и древо оно со Евою Адама беседу и разум, умыслиша не добре. Преступив убо и смертною облекся плотию, и клятву взем изгнан бысть рая: и пламенному оружию сего врата повелено бысть хранити. Сей же прямо седя плакаше, коликих благ лишися, за еже не поститися ко времени: и из онаго весь род оному равных приобщися, дондеже Создавый нас, наше помиловав естество, погибаемое сатаною, от Девы Святыя рождся и изрядне пожив, путь нам показав, сопротивными оному, рекше, постом и смирением, и победив хитро нас прельстившаго, и паки в древнее достояние приведе. Вся убо сия богоноснии отцы представити хотяще, всею Триодию прежде убо ветхая предлагают: ихже первое создание: и от пищи испадение Адамово, егоже ныне память творим: таже и прочими Моисейскими и пророческими, и вящши Давидскими словесы, и некая тогда от благодати прилагающе. Таже по чину и яже Новаго Завета: ихже первое есть Благовещение, смотрением Божиим неизглаголанным во святей Четыредесятнице присно обретаемо: Лазарем же и цветоносием, и святою Великою седмицею священным прочитаемым Евангелием: самым же святым и спасительным страстем Христовым по тонку певаемым. Таже и Воскресением, и прочими даже и до сошествия Святаго Духа священным Деянием прочитаемым, како проповедь бысть, и святых всех собра: Деяния бо Воскресение извествуют чудес ради. Понеже убо за еже ни единою Адаму поститися, толика пострадахом, предлагается ныне сего воспоминание, во входе святыя Четыредесятницы: да поминающе елико зло, еже не поститися введе, потщимся пост радостне подъяти и сохранити. Якоже убо егоже погреши Адам [сиречь обожения], мы тем получим, рыдающе и постящеся и смиряющеся, дондеже нас Бог посетит: сих бо кроме неудобь прияти еже погубихом. Ведомо же буди, яко десятина есть, сия святая и великая Четыредесятница, всего лета. Понеже бо от лености присно поститися, и от злых упразднитися не хощем, яко некую жатву душам сию апостоли, и божественнии отцы предаша: яко елика убо всем летом безместная содеяхом: ныне сокрушаеми, и постом смиряеми очистим: юже и хранити должни есмы опаснейше. Но убо и прочия три святых апостол глаголю, Богородицы, и Рождества Христова: к четырем бо лета временом, и Четыредесятницу божественнии апостоли издаша, сию вящше почетше святых ради страстей, и яко Христос сию постися и прославися. И Моисей четыредесять дней постився закон прият: и Илиа сам: и Даниил, и елицы искуснии у Бога. И яко добро есть пост, показует от сопротивнаго Адам. За сию убо вину Адамово изгнание зде святыми отцы умыслися. Неизреченным Твоим благоутробием Христе Боже наш, пищи райския нас сподоби, и помилуй, яко един Человеколюбец, аминь.

Песнь 7.

Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари, благословен еси, взывающия, Боже отец наших.

Раздрася церковная светлая катапетасма {завеса}, в распятии Содетеля, сокровенную в Писании являющи верным истину, благословен еси, зовущим, Боже отец наших.

Прободенным Твоим ребром, каплями Боготочныя животворящия крове Христе, смотрительно каплющия на землю, сущих от земли возсоздал еси, благословен еси, зовущих, Боже отец наших.

Троичен: Духа Благаго со Отцем прославим, и с Сыном Единородным, Едино в Триех вернии чтуще начало, и едино Божество: благословен еси, зовуще, Боже отец наших.

Ин: Росодательну убо пещь:

Владычествуяй всеми веки Господи, создавый мя волею Твоею, завидена мя льстивым змием иногда, и Тебе прогневавшаго Спасе, не презри Боже, но воззови мя.

Студными одеян одеждами, увы мне, вместо одеяния светозарнаго, плачу моея погибели, Спасе, и верою вопию Ти Благий: не презри Боже, но воззови мя.

Уязви змий вселукавый всю мою душу лукавно, райския же сладости изгнана сотвори: но о благосерде Спасе, не презри яко Бог, но воззови мя.

Богородичен: Молебное мое моление Всенепорочная приими милостию Твоею, и прощение прегрешений даждь ми Чистая, рыданьми вопиющему прилежно: не презри Благая, но воззови мя.

Ин. Ирмос: Тебе во огни оросившаго

Адаму известити хотяй иду, во аде живущу, и Еве принести благовестие, Симеон вопияше, со пророки ликуя: благословен Бог отец наших.

Рода земна избавляяй Бог, даже до ада приидет: пленным же подаст всем оставление, и прозрение слепым, яко и немым вопити: благословен Бог отец наших.

И Твое сердце нетленная, оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, на кресте зрящи Твоего Сына, Емуже вопием: благословен Бог отец наших.

Катавасиа: Тебе во огни оросившаго отроки богословившия, и в Деву нетленну всельшагося, Бога Слова поим, благочестно поюще: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, богочестия предстояше юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Раздрася церковная светлость, егда Крест Твой водрузися на лобнем, и тварь преклоняшеся страхом, воспевающи: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Воскресл еси Христе из гроба, и падшаго прельщением, Древом исправил еси Божественною силою, зовуща и глаголюща: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Храм Божий явилася еси вместилище одушевленное, и ковчег: Творца бо человеком, Богородительнице Пречистая, примирила еси, и достойно вся дела поем Тя, и превозносим во вся веки.

Ин: Из пламене преподобным:

Дарми многообразными древле, почел еси руку Твоею дело, едине Человеколюбче: змий же лютый свистанием прельсти, увы мне, настоящих благ обнажив.

Вскую совета горькаго послушала еси, и Божественнаго повеления была еси преслушна? Увы мне смиренная душе, Бога оскорбившая: Егоже присно славити учинена еси со ангелы!

Гадом и зверем владычица бывши, гаду душетленному како собеседовала еси, советника приимши яко праваго, льстиваго? О твоего прельщения, душе моя всестрастная!

Богородичен: Светоносное селение Тя Божия воплощения, воспеваем Марие Богоблагодатная: темже мя люте омраченна страстьми, просвети светом милости, надежде ненадежных.

Ин. Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся:

Людие Израилевы, Твою славу Еммануила, зряще Отроча из Девы, пред лицем Божественнаго ковчега ныне ликуйте: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Се Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, Бог сый Отроча. Сему вернии возопиим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Живот сый, Сей будет падение непокоривым, младенствовав Бог Слово, яко востание всем верою поющим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Катавасиа: Нестерпимому огню соединившеся, благочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

На 9-й песни, поем Честнейшую:

Песнь 9.

Ирмос: Новое чудо и боголепное, Девическую бо дверь затвореную яве проходит Господь, наг во входе, и плотоносец явися во исходе Бог, и пребывает дверь затворена: Сию неизреченно, яко Богоматерь величаем.

Страшно есть зрети Тебе Творца на Древе воздвижена Слове Божий, плотски же страждуща Бога за рабы, и во гробе бездыханна лежаща, мертвыя же из ада разрешивша: темже Тя Христе, яко Всесильна величаем.

Из тли смертныя спасл еси Христе праотцы, положен быв во гробе мертв, и живот процвел еси, мертвыя воскресив, руководив естество человеческое ко свету, и в Божественное облек нетление. Темже источника Тя света присно Живаго величаем.

Богородичен: Храм и престол явилася еси Божий, воньже вселися Иже в вышних сый, рождейся неискусомужно Всечистая, плоти Твоея не отверз всячески врата. Темже непрестанными Чистая молитвами Твоими, языки варварския скоро до конца покори.

Ин: Бога человеком:

Сладок вкус плод разума во Едеме яви ми ся насыщшемуся снеди, в желчь же бысть конец его. Увы мне душе страстная, како невоздержание тя райскаго ядения странна сотвори?

Боже всех, милости Господи, на мое смирение благоутробне призри, и не далече посли мя Божественнаго Едема, яко да зря доброты, отонудуже испадох, потщуся паки рыданьми восприяти яже погубих.

Рыдаю, стеню и плачу, херувимы с пламенным оружием зря, Едема вход стрещи повеленныя, всем претупником, увы! неприступный, аще не Ты невозбранен Спасе той сотвориши ми.

Дерзаю множеству милости Твоея Христе Спасе, и Божественных ребр Твоих крови, еюже освятил еси естество человеческое, отверзл же еси врата Тебе служащим райская Блаже, прежде заключеная Адаму.

Ин. Ирмос: В законе сени и писаний:

Иже древним новорожденных горличищ супруг, двоица же бяше птенцев, в нихже место божественный старец, и целомудренная Анна пророчица, от Девы Рожденному, и Сыну Единородному Отчу, в церковь приносиму, служат величающе.

Воздал еси мне, вопияше Симеон, спасения Твоего Христе радование, восприими Твоего служителя, сению претружденнаго, новая благодати священнопроповедника тайнаго, во хвалении величающа.

Священнолепно исповедашеся Анна прорицающи, целомудренная и преподобная, и старица Владыце, в церкви явственно: Богородицу же проповедающи всем сущим величаше.

Катавасиа: В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем перворожденное Слово Отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем.

Ексапостиларий воскресный.

Яко христос воскресе, никтоже да не верует {не не веруй}: явися бо Марии, потом же виден бысть на село идущима, таинником же паки явися, возлежащим единонадесятим, ихже крещати послав, на небеса вознесеся, отнюдуже и сниде, утверждая проповедание множествы знамений.

Слава, настоящий.
Подобен: Ж
ены услышите:

Заповедь Твою, Господи, преслушав окаянный, и обнажен Твоея славы, студа исполнихся, увы мне! и сладости изриновен есмь райския благоутробне. Милостиве, помилуй лишившася праведно благости Твоея.

И ныне, праздника, самоподобен:

Духом во святилищи представ старец, на руки восприят закона Владыку, вопия: ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: видех бо очима откровение языков, и Израилю спасение.

На хвалитех стихиры Осмогласника воскресны 4, глас 3.

Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем преподобным Его.

Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале Слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: Тому поклонимся.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.

Поведаша вся чудеса стражие Твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше Воскресение Твое, еже мир славит: помилуй нас.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Радости вся исполнишася Воскресения искус приимша: Мариа бо Магдалина ко гробу прииде, обрете ангела на камени седяща, ризами блистающася и глаголюща: что ищете Живаго с мертвыми: несть зде, но воста, якоже рече, предваряя вы в Галилеи.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его в псалтири и гуслех.

Во свете Твоем Владыко, узрим свет Человеколюбче: воскресл бо еси из мертвых, спасение роду человеческому даруя: да Тя вся тварь славословит единаго Безгрешнаго, помилуй нас.

И праздника со славным на 4, глас 4.
Подобен: Д
ал еси знамение:

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его в струнах и органе.

Закон иже в Писании, исполняя Человеколюбец, в церковь ныне приносится, и Сего приемлет старыми руками Симеон старец, ныне отпущаеши мя вопия, ко оному блаженству: видех бо Тя днесь плотию мертвенною обложеннаго, животом господьствующа, и смертию владычествующа.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Свет во откровение языков, явился еси Господи, на облаце седя легце, Солнце правды, закона сеновное исполняя, и начало изъявляя новыя благодати. Тем Тя видев Симеон взываше: из истления мя разреши, яко видех Тя днесь.

Стих: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром.

Недр Родителя не отлучься Божеством, воплощься якоже изволил еси, объятиями держимь Приснодевы: на руки подался еси Богоприимца Симеона, рукою Твоею держай всяческая. Темже ныне отпущаеши мя, радостно взываше, в мире раба Твоего, яко видех Тя Владыко.

Глас 6. Германово:

Стих: Свет во откровение языков и славу людей Твоих Израиля.

На руках старческих во днешний день, яко на колеснице херувимстей, восклонитися благоизволивый Христе Боже, и нас поющих Тя, страстей мучительства призываемый избави, и спаси яко Человеколюбец.

И Триоди сия самогласны. Глас 5.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Увы мне, Адам рыданием возопи, яко змий и жена Божественнаго дерзновения изринуша мя: и райския сладости, древа снедь отчужди. Увы мне, не терплю прочее поношения: иногда царь сый земных всех созданий Божиих, ныне пленник явихся от единаго беззаконнаго совета: и иногда славою безсмертия облечен сый, умерщвления кожу яко смертный окаянно обношу. Увы мне, кого рыданий содейственника сотворю? Но Ты Человеколюбче, от земли создавый мя, во благоутробие оболкийся, работы вражия свободи, и спаси мя.

Слава, глас 6.

Приспе время, духовных подвигов начало, на демоны победа, всеоружное воздержание, ангельское благолепие, к Богу дерзновение: тем бо Моисей бысть Зиждителю собеседник, и глас невидимо в слух прият. Господи, тем сподоби и нас поклонитися Твоим страстем, и святому Воскреснию, яко Человеколюбец.

И ныне: Преблагословена еси Богородице Дево:

Славословие великое. И обычная литиа в паперти, в нейже поем, Слава, и ныне: стихиру евангельскую.

Утренняя стихира, глас 3:

Магдалине Марии Спасово благовествующей из мертвых Воскресение и явление, не верующе ученицы, поносими быша о жестосердии: но знаменми вооружшеся и чудесы, ко проповеданию посылахуся, и Ты убо Господи, к начальному Свету вознеслся еси Отцу, они же проповедаша всюду слово, чудесы уверяюще. Темже просветившеся теми, славим Твое еже из мертвых Воскресение, Человеколюбче Господи.

Совокупляем же и час 1-й. На часех, тропарь воскресен. Слава, праздника: И ныне, Богородичен часов. По Отче наш: кондак праздника, и Триоди, пременяюще глаголем. И чтутся оглашения преподобнаго отца нашего Феодора Студита, и отпуст.

ВечерняУтреняЛитургия

    Rambler's Top100

Hosted by uCoz