Rambler's Top100
   

Благовещение Пресвятой Богородицы


ГлавнаяПраздникиБлаговещение

Вечерня и ПовечериеУтреняВечерня и Литургия

Благовещение в четверг 4-й седмицы поста


На Утрени

На Бог Господь: тропарь праздника трижды. Глас 4.

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует, темже и мы с ним Богородице возопиим: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

И глаголем три кафисмы.

По 1-й кафисме, оба седальны в Триоди, без ектении.

Седален, господина Иосифа. Глас 1.
Подобен: Л
ик ангельский:

Силою Креста утверждаеми, всю лесть вражию воистинну разористе апостоли славнии, молитвенницы душ наших. Темже днесь в поклонение его радуетеся, о нас моляще единаго Человеколюбца.

Слава, и ныне, господина Феодора. Глас 7.
Подобен: Г
осподи, мы есмы:

Господи, Твой Крест зряще предлежащий днесь, приступаем верно, в пениих и песнех, облобызающе его в страсе и радости: освяти рабы Твоя, умири мир Твой, сего явлением, едине Многомилостиве.

И чтение.

По 2-й кафисме ектениа, и седален праздника, глас 1-й.
Подобен: Г
роб Твой:

Великий воевода невещественных Ангел, во град Назарет представ, Царя возвещает Тебе, Пречистая, веков и Господа, Радуйся, глаголя Тебе, благословенная Марие. Непостижимое и несказанное чудо, человеков обновление.

Слава, и ныне, тойже: и чтение праздника.

По 3-й кафисме седален праздника, глас 3.
Подобен: К
расоте девства:

Днесь вся тварь радуется, яко еже радуйся, Тебе глаголет архангел, Благословенная, Честная и Пречистая Мати Христа Бога. Днесь омрачается змиино шатание: клятвы бо праотчи разрешается соуз. Темже и непрестанно вопием Ти: радуйся, обрадованная.

Слава, и ныне, тойже.

По чтении же даются свещи братии.

По полиелеи седален, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Гавриил с Небесе, еже радуйся, зовет Честней, яко зачнет во чреве Превечнаго Бога, словом концы составльшаго. Темже Мариам отвещаваше: безмужна есмь и как рожду Сына: безсеменное рождение кто виде? И сказуя глаголаше ангел Богородице и Деве: найдет на Тя Дух Святый и сила Вышняго осенит Тя.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Послан бысть Гавриил к Деве Марии, и возвести Ей неизглаголанную радость, яко безсеменно зачнет и не истлевает. Родиши бо Сына, Превечнаго Бога, и спасет люди Своя от грех их: и свидетельствует Пославый мя вопити Тебе благословенная, еже радуйся: Дева родиши, и по рождестве паки пребудеши Дева.

И чтение праздника.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа, ихже стихи повторяюще поем:

От юности моея мнози борют мя страсти, но Сам мя заступи, и спаси Спасе мой.

Ненавидящии Сиона, посрамитеся от Господа, яко трава бо огнем будете изсохше.

Слава: Святым Духом всяка душа живится, и чистотою возвышается, светлеется Троическим единством священнотайне.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 4: Благовестите день от дне спасение Бога нашего. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, воспойте Господеви, вся земля. Всякое дыхание:

Евангелие от Луки, зачало 4. [Лк. 1, 39—49, 56.]

Во дни оны, воставши Мариам, иде в горняя со тщанием, во град Иудов.

Во дни оны, вставши Мария, с поспешностью пошла в нагорную страну, в город Иудин,

И вниде в дом Захариин, и целова Елисавет.

и вошла в дом Захарии, и приветствовала Елисавету.

И бысть, яко услыша Елисавет целование Мариино, взыграся младенец во чреве ея: и исполнися Духа Свята Елисавет.

Когда Елисавета услышала приветствие Марии, взыграл младенец во чреве ее; и Елисавета исполнилась Святого Духа,

И возопи гласом велиим, и рече: благословена Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего.

и воскликнула громким голосом, и сказала: благословена Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего!

И откуду мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне?

И откуда это мне, что пришла Матерь Господа моего ко мне?

Се бо яко бысть глас целования Твоего во ушию моею, взыграся младенец радощами во чреве моем:

Ибо, когда голос приветствия Твоего дошел до слуха моего, взыграл младенец радостно во чреве моем;

и блаженна Веровавшая, яко будет совершение глаголанным Ей от Господа.

и блаженна Уверовавшая, потому что совершится сказанное Ей от Господа.

И рече Мариам: величит душа Моя Господа,

И сказала Мария: величит душа Моя Господа,

и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем:

и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем,

яко призре на смирение рабы Своея: се бо отныне ублажат Мя вси роди.

что призрел Он на смирение рабы Своей; ибо отныне будут ублажать Меня все роды;

Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его.

что сотворил Мне величие Сильный, и свято имя Его.

Пребысть же Мариам с нею яко три месяцы, и возвратися в дом свой.

Пребыла же Мария с нею около трех месяцев и возвратилась в дом свой.

По 50-м псалме стихира праздника, глас 2. Самогласна:

Благовествует Гавриил Благодатней днесь: радуйся, Неневестная Мати, и Неискусобрачная. Не удивляйся странному моему зраку, ни ужасайся, архангел бо eсмь. Змий прельсти Eву иногда: ныне же благовествую Тебе радость, и пребудеши нетленна, и родиши Господа, Пречистая.

Канон праздника, глас 4: ирмос по дважды: тропари на 12. Катавасиа праздника. А идеже трипеснец, и поем канон праздника, со ирмосом на 6: и трипеснец, на 8. Катавасиа, ирмос Триоди, оба лика вкупе.

Канон Благовещения, творение кир Феофана, егоже краегранесие по алфавиту, до 8-й песни. Глас 4.

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся Тоя чудеса.

Да поет Тебе, Владычице, движа свирель духовную, Давид праотец Твой: послушай Дщи радованнаго гласа от ангела, радость бо возвещает Тебе неизглаголанную.

Ангел возопи: Вопию Тебе, веселяся, приклони ухо Твое, и вонми ми, Божие возвещающу безсеменное зачатие, обрела бо еси благодать пред Богом, еяже никогдаже обрете другая, Всечистая.

Богородица рече: Да разумею, ангеле, твоих глагол силу, како будет, еже рекл еси? Глаголи явственнейше. Како зачну Дева сущи Отроковица? Како же и Мати буду Зиждителя Моего?

Ангел возопи: Лестно мя вещати помышляеши, яко мню, и радуюся, зря Твое утверждение. Дерзай, Владычице, Богу бо хотящу, удобь скончаются и преславная.

Катавасиа: Отверзу уста моя:

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия духовно утверди, в Божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Богородица рече: Оскуде князь от Иуды, время наста прочее, в неже явится языков надежда, Христос. Ты же, како Сего рожду Дева сущи, скажи?

Ангел возопи: Ищеши от мене уведети Дево, образ зачатия Твоего, но той несказанен есть, Дух же Святый зиждительною силою осенив Тя совершит.

Богородица рече: Моя прамати приемши разум змиин, пищи Божественныя изгнана бысть, темже и Аз боюся целования страннаго твоего, стыдящися поползновения.

Ангел возопи: Божий предстатель послан есмь, Божественный поведати Тебе совет. Что мене боишися, Всенепорочная, паче Тебе боящагося? Что благоговееши мне, Владычице, Тебе честно благоговеющему?

Катавасиа: Твоя песнословцы, Богородице:

Седален праздника, глас 8.
Подобен: С
вирелей пастырских:

Слово Божие на землю ныне сниде, ангел предста, вопия Деве: радуйся, Благословенная, Яже печатию едина сохраншися, во утробе приемши Предвечнаго Слова и Господа, да от прелести спасет, яко Бог, род человеческий.

Слава, и ныне, глас тойже:
Подобен: П
овеленное:

Послан бысть с небесе архистратиг Гавриил от Бога, скоро предста ко одушевленному граду, глаголя к Ней явственно: Зиждителя приимеши, Дево, во утробе, и родиши Сего непреложне с плотию. Темже послан есмь возвестити Тебе странное рождество Чистая, и стою зовя Тебе: радуйся, Невесто Неневестная.

Песнь 4.

Ирмос: Седяй в славе, на Престоле Божества, на облаце легце, прииде Иисус Пребожественый, нетленною дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Богородица рече: Священную некую Деву раждающую, слышах пророка, древле Еммануила прорекша. Хощу же разумети, како Божества растворение, естество человеческое претерпит?

Ангел возопи: Явила есть купина, неопальна пребывши, приемши пламень, обрадованная Всепетая, на Тебе таинства преславное: по рождестве бо пребудеши Чистая Приснодева.

Богородица рече: Освещаемь сиянием Бога Вседержителя, истины проповедниче, глаголи Гаврииле истиннейшая: како нетленне бывши чистоте Моей, Слова рожду, с плотию Безплотнаго?

Ангел возопи: Со страхом Тебе, яко раб Госпоже предстою, с боязнию Отроковице, ныне смотрити стыждуся Тебе. Яко бо дождь на руно снидет на Тя Слово Отчее, яко благоволи.

Трипеснец господина Иосифа. Глас 1.

Песнь 4.

Ирмос: На божественней стражи:

Освящения подательную благодать даруя нам святый Кресте, апостолом утверждение и похвало, предлежиши в поклонение днесь всей вселенней, постное время облегчая нам.

Сеннописав Крест Моисей, распростер руце, Амалика победи, егоже воображающе, руце простираем, постом и мольбами, яко да полки победим бесовския, борющия нас всегда завистно.

Божественным ралом Креста изорасте землю, божественнии ученицы, плодоносну сию показавше, прозябающую благочестие. Темже вас гласы молитвенными восхваляюще, Христа присно славим.

Богородичен: Мати Бога благаго, ублажи мою душу, юже лукавый обычаем злым озлоби окаянно, прельстив мя: да яко вину спасения, песнословлю Тя присно Многопетую.

Ин. Глас 7.

Ирмос: Плотское пришествие Твое Христе:

Предлагается днесь всесвятый Крест, приступим, целуим его: ибо есть рог спасения нашего.

Благодать твоя и образование твоим приходит, прогоняющи бесовское множество, Кресте Христов, оружие необоримое.

Троичен: Единицу Тя по Естеству воспеваю, Троицу же Ипостасьми чту, Отче, Сыне, и Душе Пресвятый.

Богородичен: Родила еси Отроковице безмужная Бога Всенепорочная, содержащаго горстию концы, и всех древнейшаго.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Апостоли, мира молитвенницы, молите спастися и нам, содержащим оружие, Крест Христов.

Катавасиа: Плотское пришествие Твое Христе уверяя пророк Аввакум, взываше: слава силе Твоей Господи.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Богородица рече: Разумети не могу твоих словес известия: чудеса бо быша множицею, Божественною силою чудодействуема, знамения и образы законнии, роди же дева неискусомужне никогдаже.

Ангел возопи: Дивит Всенепорочная, и странно бо чудо Твое, Едина бо Ты всех Царя приимеши во утробе воплощаема, и Тя прообразуют пророческая речения, гадания и законнии образы.

Богородица рече: Всеми Невместимый, и всеми Невидимый, како Сей может во чреве Девиче вселитися, еже Сам созда? Како же и зачну Бога Слова, собезначальна Отцу и Духу?

Ангел возопи: К Твоему праотцу Давиду обещався посадити от плода Твоего чрева, на престоле царства его. Иаковлю Тя доброту, едину избра в словесное селение.

Катавасиа: Ужасошася всяческая:

Песнь 6.

Ирмос: Возопи прообразуя погребение тридневное, пророк Иона в ките Богу моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

Богородица рече: Глагол твоих, Гаврииле, глас радованен приемши, веселия Божественнаго исполнихся: радость бо поведаеши и веселие возвещаеши безконечное.

Ангел возопи: Тебе дадеся радость, Богомати Божественная, Тебе, еже радуйся, вся тварь вопиет, Богоневесто: Ты бо едина Мати Сына Божия пронаречеся Чистая.

Богородица рече: Евы Мною ныне да упразднится осуждение, да воздастся Мною долг днесь, Мною заимствование древнее да дастся преисполнено.

Ангел возопи: Обещася Бог Аврааму праотцу, благословити в семене его языком, Чистая, Тобою же конец обещание приемлет днесь.

Катавасиа: Возопи прообразуя:

Кондак праздника, глас 8.

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Икос: Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже радость возсияет: радуйся, Еюже клятва исчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание: радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы: радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище: радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, звездо, являющая Солнце: радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь: радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.

И чтем Пролог.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Богородица рече: Свет невещественный поведая, в вещественне телеси совокупляемь, за милосердие многое, светлое Благовещение, Божественная проповедания, ныне взываеши Ми: благословен, Всечистая, Плод Твоего чрева.

Ангел возопи: Радуйся, Владычице Дево, радуйся Пречистая, радуйся, приятелище Божие, радуйся свещниче Света, Адамово воззвание, Евы избавление, горо святая, преявственное священие и чертог безсмертия.

Богородица рече: Душу очисти, и тело освяти, Церковь сотвори Мя вместительну Бога, скинию Богоукрашену, одушевлен храм наитием Пресвятаго Духа, и Жизни Чистую Матерь.

Ангел возопи: Яко многосветлую свещу, и Богоделанен чертог, вижу Тя ныне яко злат кивот, закона Подателя приими, Богоневесто, благоизволившаго человеческое избавити Тобою тленное существо.

Катавасиа: Не послужиша твари:

Песнь 8.

Ирмос: Слыши Отроковице Дево Чистая, да речет убо Гавриил, совет Вышняго древний истинный: буди к приятию готова Божию, Тобою бо Невместимый с человеки поживе, тем и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Богородица рече: Ум всяк побеждается земных, отвеща Девица, ищущи, яже ми вещаеши, преславная: слышах твоя словеса, но боюся, ужасающися, да не лестию Мя, яко Еву, далече послеши от Бога, но обаче се вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Се Тебе недоуменное разрешится, глаголет к сим Гавриил, добре бо рекла еси, вещь неудобопостижна. Словесем Твоих устен повинующися прочее, не сумнися яко льсти, якоже вещи веруй. Аз бо радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Закон сей от Бога есть человеком, Непорочная абие глаголет, от общия любве рождество происходит. Не вем супружника сласти всеконечно, како убо глаголеши, яко рожду? Боюся, еда лесть глаголеши. Но обаче се вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Ангел возопи: Глаголы, яже мне вещаеши, Чистая, ангел паки глаголет, обычая есть рождества человеков смертных. Истинно Бога Тебе обещаваю, паче слова же и смысла воплощаема, яко весть, из Тебе. Темже и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Богородица рече: Являешимися Мне истины вещатель, рече Дева, радости бо общия пришел еси благовестник. Душу убо очистих с телом, и по глаголу твоему буди Мне, да вселится Бог в Мя, к Немуже вопию с тобою: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите Его во веки.

Иный.

Ирмос: Сей нареченный:

Радуйся Кресте тричастный и божественный, на немже един от Троицы, плоть носив водрузися, водруженныя ны во глубину нечестия избавлей, превозносящия Его во веки.

Силу державную Крест стяжавше, лютою властию лукаваго поработившияся свободиша Слова ученицы, воспевающе: Тя превозносим во веки.

Увы мне, что страшный престол оный, на немже Слове сед, содеянная мною тайная явиши Христе, обличаяй нечувствие мое? Но естеством сый милостив, пощади мя тогда.

Богородичен: Недр не отступль Отеческих, в недрех возлег еси Девы, на призвание рода человеческаго, егоже подобие, за милосердие Иисусе носил еси. Темже Тя поем человецы во веки.

Иный.

Ирмос: Единаго безначальнаго:

Крестоносную твою седмицу почитаем, яко поклонительную, тебе бо Древо честное, покланяющеся вопием: пойте священницы, людие превозносите во вся веки.

Оле чудесе! Царю веков, яко Древо, на немже распялся еси, сподобил ны еси Твоя рабы видети, и поклонитися. Темже Тя со страхом поем во веки.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: О единосущная, о Троице Всесвятая, Отче, Сыне, и Пресвятый Душе, Божество: нераздельную Твою державу славлю, и пою едино Царство во вся веки.

Богородичен: Создавшаго Адама по образу, и от смешения его произшедшаго, и разрушившаго древнюю клятву, пойте священницы, людие превозносите во вся веки.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Двоенадесятострунная цевнице церковная, яко поющая премудрости слово, апостоли вас воспевающия, просите видети страсть Господню, и пети во веки.

Хвалим, благословим, покланяемся Господни, поюще и превозносяще во вся веки.

Катавасиа: Единаго безначальнаго Царя славы, Егоже благословят небесныя силы, и трепещут чини ангельстии, пойте священницы, людие превозносите Его во веки.

На 9-й песни паки вжигают свещи братия.

Честнейшую не поем, но поем припев праздника: Благовествуй земле радость велию, хвалите небеса Божию славу. Таже ирмос: Яко одушевленному: подобне и 2-й лик припев, и ирмос: и к прочим тропарем праздника тойже припев. У трипеснца же к тропарем припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Песнь 9.

Ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту, да никакоже коснется рука скверных. Устне же верных, Богородице, немолчно, глас ангела воспевающе, с радостию да вопиют: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Паче смысла заченши Бога, естества обычая утаися, Отроковице, Ты бо в рождестве матерскаго избежала еси тленнаго естества и превышши сущи. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная Господь с Тобою.

Како точиши млеко, Дево Чистая? Не может изрещи язык землен. Странну бо естества показуеши вещь, законнаго рождества устав преходиши. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Тайно во святых писаниих глаголася о Тебе, Мати Вышняго: лествицу бо древле Иаков Тя образующую видев, рече: степень Божия сия. Темже достойно слышиши: радуйся Благодатная, Господь с Тобою.

Чудное священноявленному Моисею, купина и огнь показа чудо, ищай же конца в прехождении времен, во Отроковице Чистей рече, узрю. Ейже яко Богородице да речется: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Даниил Тя гору нарече мысленную, Родительницу же Божию Исаия, видит же яко руно Гедеон, Давид же священие глаголет, дверь же Тя ин. Гавриил же Ти взывает: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Иный.

Ирмос: Светися, светися:

Уяснися, светися Церковь Божия, крестными зарями, егоже носиши предлежаща всем верным в поклонение: ты же множество все демонское, тьмы исполншееся, избегни.

Крепость воздержания, божественный есть Крест, содейственник бдящих, постников укрепление, борющихся поборник: сему вернии любовию приступивше, радостно поклонимся.

Основания божественная Церкве Христовы, утверждением благочестия вся соблюдите, и на камени утвердите твердем, избравшаго вас апостоли славнии.

Богородичен: Радость приемшая архангеловым гласом, моего ныне сердца печаль потреби душетленную, и подаждь Чистая радостотворный плачь, яко да обрящу тамо Божественное утешение.

Иный.

Ирмос: Тя Пречистую Матерь и Деву:

Ты воображаемый, Меррския струи древле услаждаеши всечестное Древо: ты мое услади воздержание, Кресте Христов, днесь покланяемый.

Тя необоримое царствия оружие, воинства крепость, сигклита утверждение, Кресте Христов, вси песньми величаем.

Троичен: Тя безначальнаго Отца и Владыку, и собезначальнаго Слова, и Духа Святаго, благочестно вернии вси величаем.

Богородичен: Тя славную, и едину Богородицу, невместимое Слово во чреве вместившую и родившую плотию, песньми величаем.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Тебе огненный звук апостолы, яко попалившия всякую вещь прелести, и благочестие насадившия в мире, песньми величаем.

И последи ирмос Триоди.

Ирмос: Тя Пречистую Матерь и Деву, невместимое Слово во утробу вместившую, и родившую плотию, песньми величаем.

И праздника припев, и ирмос оба лика вкупе: Яко одушевленному Божию кивоту:

Светилен праздника дважды.
Подобен: С
о ученики:

Ангельских сил архистратиг послан бысть от Бога Вседержителя к Чистей и Деве, благовестити странное и неизреченное чудо. Зане Бог, яко человек, из Нея младодействуется без семене, назидаяй весь человеческий род: людие, благовестите обновление мира.

Слава, и ныне:
Подобен: Ж
ены услышите:

Еже от века днесь познавается таинство Божие, Бог Слово, Сын Девы Марии, за милосердие бывает, и радость Благовещения Гавриил просвещавает. С нимже возопием Ей: радуйся, Мати Господня.

На хвалитех, Всякое дыхание: и поем стихиры, на 4: глас 1.
Подобен: Н
ебесных чинов:

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

С небесных кругов слетев Гавриил в Назарет, прииде к Деве Марии, вопия Eй: радуйся, зачнеши Сына, Адама древнейшаго Творца веков и Избавителя вопиющих Тебе: радуйся, Чистая.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Соприсносущное Слово пребезначальнаго Oтца, не разлучився горних, ныне предста дольним, ради крайняго благоутробия, милость прием, eже на ны поползновения и Адамову нищету восприем, вообразися в чуждее.

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

Гавриил Деве благовестие с небесе принес, вопияше: радуйся, зачнеши во чреве Твоем Тобою вместимаго, невместимаго же всеми: и рождающая явишися, от Oтца прежде денницы Возсиявшаго.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Пресущественное Слово, плотию вселився в Тя, Отчим советом, Богородице Дево, назда род иже по нам, падший от древния клятвы. Тем еже радуйся Тебе вси, Мати Христова, со ангелом вопием верно.

Слава, и ныне, глас 2, самогласен:

[Феофаново:] Еже от века таинство открывается днесь, и Сын Божий, Сын Человечь бывает: да хуждшее восприем, подаст ми лучшее, солгася древле Адам, и бог возжелев быти не бысть: Человек бывает Бог, да бога Адама соделает. Да веселится тварь, да ликовствует естество, яко архангел Деве со страхом предстоит, и еже радуйся приносит, печали сопротивное: за милосердие милости вочеловечивыйся, Боже наш, слава Тебе.

На стиховне Триоди, самогласен дне дважды, и мученичен. Глас 7:

Поревнуим вернии мытареву покаянию, а не фарисейски похвалимся: но из глубины сердца, стенание принесем Благодетелю всех Богу. Той бо заповеда глаголя: яко всяк возносяй себе смирится, смиряяй же себе вознесется. Темже единомудренно возопиим Ему: Боже очисти нас грешных, и спаси нас.

Мученичен: Едино дышуще, на едино взирающе, страстотерпцы мученицы, един путь живота обретше, за Христа смерть, ревностию воображающе кончину друг другу. О чудесе! якоже сокровища муки предвосхищающе, друг ко другу глаголаху: яко аще и не ныне умрем, умрем же всяко, и бытию должная послужим. Сотворим нужду любочестия, общее свое мняще, смертию живот купим. Молитвами их Боже помилуй нас.

Слава, и ныне, праздника, глас 8:

Да веселятся небеса, и радуется земля: ибо Oтцу соприсносущный, собезначальный и сопрестольный, щедростию прием и человеколюбную милость, Себе постави во истощание, благоволением и советом Oтчим и во утробу вселися Девичу, предочищенную Духом. О чудесе! Бог в человецех, Невместимый в ложеснах, Безлетный в лето: и eже преславнее, яко и зачатие безсеменно, и истощание несказанно, и таинство eлико. Бог бо истощавается, и воплощается, и зиждется, ангелу к Чистей зачатие глаголавшу: радуйся Обрадованная, Господь с Тобою, имеяй велию милость.

Таже, Благо есть: единожды. По Отче наш: тропарь праздника. Ектениа, и 3 великия поклоны, без отпуста Утрени, и дается святый елей братии, поется же и стихира самогласна. И час 1-й (без кафисмы). Тропарь и кондак праздника. И в конец 3 поклоны великия, и молитва: Христе Свете истинный: и отпуст.

В 3-й же час дне исходим со кресты с литиею вне монастыря: и возвращшеся входим в трапезу, и поем час 3-й и 6-й с кафисмами, без поклонов. Тропарь и кондак праздника. На часех же в кампан не ударяем.

На 6-м часе поем тропарь паремии Триоди, и прочая по чину их:

На 6-м часе тропарь пророчества, глас 6:

Кресту Твоему покланяемся Владыко, и святое Воскресение Твое славим.

Прокимен, псалом 73, глас 4: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение посреде земли. Стих: Вскую Боже отринул еси до конца?

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 28, ст. 14—22.]

Тако глаголет Господь: услышите слово Господне мужие озлоблении, и князи людей сущих во Иерусалиме. Яко рекосте, сотворихом завет со адом, и с смертию сложение: буря носима аще мимоидет, не приидет на нас: положихом лжу надежду нашу, и лжею покрыемся. Сего ради тако глаголет Господь: се Аз полагаю во основание Сиону камень многоценен, избран, краеуголен, честен, во основание ему, и веруяй вонь не постыдится. И положу суд в надежду, милость же Моя на мерилех, и уповавшии вотще на лжу: яко не минет вас буря, И не отымет от вас завета смертнаго, и надежда ваша, яже ко аду, не пребудет. буря идущая аще найдет, будете ей в попрание. Егда мимоидет, возмет вас: яко по всяко утро преходити будет в день, в нощи будет надежда зла: научитеся слышати утесняемии: Не можем ратовати, сами же изнемогаем, еже собратися нам. Якоже гора на нечестивых востанет Господь, и будет [якоже] в дебри Гаваонстей, с яростию сотворит дела Своя, горести дело: ярость же Его чуждо употребится, и погубление Его странно. И вы не радуйтеся, ниже да возмогут ваши узы: зане скончаны и сокращены вещи слышах от Господа Саваофа, яже сотворит над всею землею.

Прокимен, псалом 74, глас 4: Аз же возрадуюся в век, воспою Богу Иаковлю. Стих: Исповемыся Тебе Боже, исповемыся Тебе.

И чтем слово, емуже начало: Паки радость Благовещения.

Присовокупляем же и 9-й час с кафисмою и чтением. Посем блаженна скоро без пения и без поклонов: Помяни нас Господи: Лик небесный: Слава: Лик святых ангел: Ослаби, остави: По Отче наш, кондак праздника. Господи помилуй, 40. Слава, и ныне: Честнейшую: И поклоны 3 великия, и молитва: Всесвятая Троице: и отпуст.

Вечерня и ПовечериеУтреняВечерня и Литургия

    Rambler's Top100

Hosted by uCoz