На Литургии:
блаженна, от канона апостола, песнь 3-я, на 4: и святителя песнь 6-я на 4.
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Процвела есть пустыня яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Троицы явил еси богословным языком твоим, Юже паче ума тайну, Иоанне богоблаженне: в нейже утвердися мое сердце.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Язык твой бысть писменника трость Всесвятаго Духа, богописанно знаменующий честное твое и Божественное Евангелие.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Мудрости ты бездну почерпл еси всемудре, возлег богомудренным дерзновением на премудрости источнице: и Сего богопроповедник был еси.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.
Пустынножитель старец, пред образом Владычицы усердно моляся, жребий со трепетом из ковчежца извлече, на немже имя твое яко Богом избраннаго первосвятителя начертано бе. Сего ради и мы ныне, якоже тогда иерарси собора, немолчно аксиос тебе, архипастырю наш, вопием, сотвори и нас яко словесныя овцы достойны быти пажити твоея.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.
О глубины богатства и премудрости Божия! Изволися Духу Святому со иерархи поставити тя, блаженне, Патриарха Церкве Российския, да во дни испытания веры свидетельствуеши крепкое в ней стояние и паству твою неврежденну от наветов вражиих добре соблюдеши.
Слава: О неизреченныя любве и милосердия Божия! Святитель Тихон во главу Российския Церкве поставляется, и мнози людие добраго пастыря обретают и во ограде церковней соблюдаются.
И ныне: Радуются и ликуют людие российстии, Приснодево, Введение Твое во храм празднующе, и, возведение святителя Тихона в Патриарха Российскаго в сей же день благодарне воспоминающе, усердно взывают Ти: о Владычице Державная! Молитвами святителя Тихона Церковь и землю Российскую от всех наветов вражиих спаси и вся верныя в чертоги Небесныя введи.
По входе тропарь храма Христова, и Богородицы, и апостола, и святителя. А храмов святых тропари и кондаки не глаголются. По сем кондак храма Христова. Таже, кондак апостола, Слава, кондак святителя: И ныне, храма Богородицы. Аще ли несть храма Богородицы: И ныне, храма Христова.
Аще ли несть храма Христова, и Богородицы, глаголем тропарь сице: Тропарь апостола и святителя, кондак апостола: Слава, кондак святителя: И ныне, Предстательство христиан:
Тропарь апостола, глас 2:
Апостоле Христу Богу возлюбленне, ускори избавити люди безответныя: приемлет тя припадающа, Иже падша на перси приемый. Егоже моли, Богослове: и належащую мглу языков разгнати, прося нам мира и велия милости.
Тропарь святителя, глас 1:
Апостольских преданий ревнителя и Христовы Церкве пастыря добраго, душу свою за овцы положившаго, жребием Божиим избраннаго Всероссийскаго Патриарха Тихона восхвалим и к нему с верою и упованием возопиим: предстательством святительским ко Господу Церковь Русскую в тишине соблюди, расточенная чада ея во едино стадо собери, отступившия от правыя веры к покаянию обрати, страну нашу от междоусобныя брани сохрани и мир Божий людем испроси.
Кондак апостола, глас 2:
Величия твоя, девственниче, кто повесть? Точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.
Кондак святителя, глас тойже:
Тихостию нрава украшен, кротость и милосердие кающимся являяй, во исповедании Православныя веры и любве ко Господу тверд и непреклонен пребыл еси, святителю Христов Тихоне. Молися о нас, да не разлучимся от любве Божия, яже о Христе Иисусе, Господе нашем.
Прокимен апостола, глас 8: Во всю землю изыде вещание их и в концы вселенныя глаголы их. Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь. Прокимен святителя, глас 1: Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум.
Апостол, Соборнаго послания Иоаннова, зачало 73, от полу. [1 Ин. 4, 12–19.]
Возлюбленнии, Бога никтоже виде нигдеже. Аще друг друга любим, Бог в нас пребывает, и любы Его совершенна есть в нас.
Возлюбленные! Бога никто никогда не видел. Если мы любим друг друга, то Бог в нас пребывает, и любовь Его совершенна есть в нас.
О сем разумеем, яко в Нем пребываем, и Той в нас, яко от Духа Своего дал есть нам.
Что мы пребываем в Нем и Он в нас, узнаём из того, что Он дал нам от Духа Своего.
И мы видехом и свидетельствуем, яко Отец посла Сына Спасителя миру.
И мы видели и свидетельствуем, что Отец послал Сына Спасителем миру.
Иже аще исповесть, яко Иисус есть Сын Божий, Бог в нем пребывает, и той в Бозе.
Кто исповедует, что Иисус есть Сын Божий, в том пребывает Бог, и он в Боге.
И мы познахом, и веровахом, любовь юже имать Бог в нас. Бог любы есть, и пребываяй в любви, в Бозе пребывает, и Бог в нем пребывает.
И мы познали любовь, которую имеет к нам Бог, и уверовали в нее. Бог есть любовь, и пребывающий в любви пребывает в Боге, и Бог в нем.
О сем совершается любы с нами, да дерзновение имамы в день судный, зане, якоже Oн eсть, и мы eсмы в мире сем.
Любовь до того совершенства достигает в нас, что мы имеем дерзновение в день суда, потому что поступаем в мире сем, как Он.
Страха несть в любви, но совершенна любы вон изгоняет страх, яко страх муку имать: бояйся же не совершися в любви.
В любви нет страха, но совершенная любовь изгоняет страх, потому что в страхе есть мучение. Боящийся несовершен в любви.
Мы любим Eго, яко Той первее возлюбил eсть нас.
Будем любить Его, потому что Он прежде возлюбил нас.
Апостол ко Евреем, зачало 318. [Евр. 7, 26 – 8, 2.]
Братие, таков нам подобаше Архиерей, преподобен, незлобив, безсквернен, отлучен от грешник, и вышше небес быв:
Братья, таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и превознесенный выше небес,
Иже не имать по вся дни нужды, якоже первосвященницы, прежде о своих гресех жертвы приносити, потом же о людских: сие бо сотвори единою, Себе принес.
Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа, ибо Он совершил это однажды, принеся [в жертву] Себя Самого.
Закон бо человеки поставляет первосвященники, имущия немощь: слово же клятвенное, еже по законе, Сына во веки совершенна.
Ибо закон поставляет первосвященниками человеков, имеющих немощи; а слово клятвенное, после закона, [поставило] Сына, на веки совершенного.
Глава же о глаголемых, такова имамы Первосвященника, Иже седе одесную престола величествия на небесех:
Главное же в том, о чем говорим, есть то: мы имеем такого Первосвященника, Который воссел одесную престола величия на небесах
Святым служитель, и скинии истинней, юже водрузи Господь, а не человек.
и [есть] священнодействователь святилища и скинии истинной, которую воздвиг Господь, а не человек.
Аллилуиа апостола, глас 1: Исповедят небеса чудеса Твоя, Господи. Стих: Господь прославляемь в совете святых. Аллилуиа святителя, глас 2: Уста праведнаго поучатся премудрости, и язык его возглаголет суд.
Евангелие Иоанна, зачало 61. [Ин. 19, 25–27; 21, 24–25.]
Во время оно, стояху при кресте Иисусове Мати Eго, и сестра Матере Eго, Мариа Клеопова, и Мариа Магдалина.
Во время оно, при кресте Иисуса стояли Матерь Его и сестра Матери Его, Мария Клеопова, и Мария Магдалина.
Иисус же видев Матерь и ученика стояща, eгоже любляше, глагола Матери Своей: Жено, се сын Твой.
Иисус, увидев Матерь и ученика тут стоящего, которого любил, говорит Матери Своей: Жено! се, сын Твой.
Потом глагола ученику: се Мати твоя. И от того часа поят Ю ученик во своя си.
Потом говорит ученику: се, Матерь твоя! И с этого времени ученик сей взял Ее к себе.
Сей есть ученик свидетельствуяй о сих, иже и написа сия: и вем, яко истинно есть свидетельство его.
Сей ученик и свидетельствует о сем, и написал сие; и знаем, что истинно свидетельство его.
Суть же и ина многа, яже сотвори Иисус, яже аще бы по единому писана быша, ни самому мню всему миру вместити пишемых книг. Аминь.
Многое и другое сотворил Иисус; но, если бы писать о том подробно, то, думаю, и самому миру не вместить бы написанных книг. Аминь.
Евангелие Иоанна, зачало 36. [Ин. 10, 9–16.]
Рече Господь ко пришедшим к Нему иудеем: Аз eсмь дверь: Мною аще кто внидет, спасется: и внидет, и изыдет, и пажить обрящет.
Сказал Господь пришедшим к Нему иудеям: Я есмь дверь: кто войдет Мною, тот спасется, и войдет, и выйдет, и пажить найдет.
Тать не приходит, разве да украдет, и убиет, и погубит: Аз приидох, да живот имут, и лишше имут.
Вор приходит только для того, чтобы украсть, убить и погубить. Я пришел для того, чтобы имели жизнь и имели с избытком.
Аз eсмь пастырь добрый: пастырь добрый душу свою полагает за oвцы.
Я есмь пастырь добрый: пастырь добрый полагает жизнь свою за овец.
А наемник, иже несть пастырь, eмуже не суть oвцы своя, видит волка грядуща, и оставляет oвцы, и бегает. И волк расхитит их, и распудит oвцы.
А наемник, не пастырь, которому овцы не свои, видит приходящего волка, и оставляет овец, и бежит; и волк расхищает овец, и разгоняет их.
А наемник бежит, яко наемник eсть, и нерадит о oвцах.
А наемник бежит, потому что наемник, и нерадит об овцах.
Аз eсмь пастырь добрый, и знаю Моя, и знают Мя Моя.
Я есмь пастырь добрый; и знаю Моих, и Мои знают Меня.
Якоже знает Мя Oтец, и Аз знаю Oтца, и душу Мою полагаю за oвцы.
Как Отец знает Меня, так и Я знаю Отца; и жизнь Мою полагаю за овец.
И ины oвцы имам, яже не суть от двора сего: и тыя Ми подобает привести: и глас Мой услышат, и будет eдино стадо, и eдин Пастырь.
Есть у Меня и другие овцы, которые не сего двора, и тех надлежит Мне привести: и они услышат голос Мой, и будет одно стадо и один Пастырь.
Причастен, апостола: Во всю землю изыде вещание их и в концы вселенныя глаголы их. Святителя: В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.